اخبار داغ

انتقاد امام جمعه موقت شهرضا از وضعیت فرهنگی؛

کدام یک از مراجع مجوز نوازندگی دختران جوان مقابل نامحرمان را داده است؟

کدام یک از مراجع مجوز نوازندگی دختران جوان مقابل نامحرمان را داده است؟
حجت الاسلام صالح اظهار کرد: افرادی که در جبهه‌های جنگ شهید شدند اهل تنبک و تار نبودند، آنان افرادی بودند که پدران و مادران آنها اهل مجالس روضه امام حسین(ع) بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شهرضانیوز، امام جمعه موقت شهرضا در همایش بزرگ امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا با اشاره به لزوم تلاش فردی برای اصلاح خود و جامعه، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) برای اجرای این فریضه، جامعه را به یک کشتی مثال می‌زنند که اگر یک نفر آن را سوراخ کند و دیگران با او مقابله نکنند، تمام آنها غرق می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

حجت الاسلام صالح افزود: امربه معروف و نهی از منکر هم توجیه عقلی داشته و هم از نظر شرعی احدایث و آیات زیادی با آن مرتبط است.

,

صالح با بیان این که آیات و روایات مرتبط با امر به معروف در دو دسته وجوبی و بیان عقوبت تارکان امربه معروف تقسیم می شوند، عنوان کرد: شیخ حر عاملی از علمای بزرگ شیعه ۸۰ باب از کتاب وسائل الشیعه را به فریضه امربه معروف و ضرورت آن اختصاص داده است.

,

وی با بیان این که این سطح از احادیث نشان دهنده اهمیت این فریضه در فقه شیعه است، گفت: این مسأله نشان می‌دهد که برای ادای این فریضه الهی تنها تذکر زبانی یا یادآوری خطای یک فرد کافی نیست و برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر باید از موضع اقتدار وارد شویم.

,

حجت الاسلام صالح ادامه داد: به عقیده حضرت علی(ع) جایگاه سایر واجبات در برابر امر به معروف و نهی از منکر همانند آب دهان در برابر دریا است، زیرا وقتی این واجب الهی اجرا شد، سایر واجبات نیز اجرا می‌شود.

,

وی خاطر نشان کرد: برای جهاد در برابر دشمنان خدا پشتوانه‌های زیادی لازم است که تنها در پرتو اجرای امر به معروف و نهی از منکر فراهم می‌شود و سایر واجبات نظیر نماز هم وقتی به خوبی در جامعه اجرا می‌شود که قبل از آن این فریضه به خوبی در جامعه اجرا شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: گروه دیگری از آیات و روایات اسلامی که درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر وارد شده مربوط به وعده عذاب الهی به اقوام و گروه‌هایی است که این فریضه را ترک کرده و نسبت به اجرای آن بی‌تفاوت بوده‌اند، پیامبر اسلام(ص) به صراحت می‌فرمایند: اقوامی که اجرای این فریضه را به دیگران واگذار کرده و برای اجرای آن احساس مسؤولیت نمی‌کنند، باید منتظر عذاب الهی باشند.

,

امام جمعه موقت شهرضا گفت: پروردگار متعال در آیه« إِنَّ اللَّهَ یَأمُرُ بِالعَدلِ وَالإِحسانِ وَإیتاءِ ذِی القُربى وَیَنهى عَنِ الفَحشاءِ وَالمُنکَرِ وَالبَغیِ ۚ یَعِظُکُم لَعَلَّکُم تَذَکَّرونَ» خود را به عنوان نخستین آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی می‌کند، بنابراین انجام این فریضه اقدام قابل توجهی است که خداوند برای اجرا و اقامه آن پیشقدم شده است؛ در مرحله بعد، با توجه به آیه « الَّذینَ یَتَّبِعونَ الرَّسولَ النَّبِیَّ الأُمِّیَّ الَّذی یَجِدونَهُ مَکتوبًا عِندَهُم فِی التَّوراهِ وَالإِنجیلِ یَأمُرُهُم بِالمَعروفِ وَیَنهاهُم عَنِ المُنکَرِ وَیُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّباتِ وَیُحَرِّمُ عَلَیهِمُ الخَبائِثَ وَیَضَعُ عَنهُم إِصرَهُم وَالأَغلالَ الَّتی کانَت عَلَیهِم ۚ فَالَّذینَ آمَنوا بِهِ وَعَزَّروهُ وَنَصَروهُ وَاتَّبَعُوا النّورَ الَّذی أُنزِلَ مَعَهُ ۙ أُولٰئِکَ هُمُ المُفلِحونَ»، پیامبر اسلام(ص) به عنوان دومین آمر به معروف و ناهی از منکر معرفی شده است بنابراین افرادی که در این مسیر تلاش می‌کنند باید به خود افتخار کنند زیرا در راهی قدم گذاشته‌اند که خداوند و پیامبر(ص) آغاز کننده آن بوده‌اند.

,

حجت الاسلام صالح با اشاره به آیه« الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاهَ وَآتَوُا الزَّکاهَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَهُ الأُمورِ» عنوان کرد: در مرحله بعد از خداوند و پیامبر(ص)، حاکمان و دولتمردان صالح باید برای اجرای این فریضه اقدام کنند که مصداق بارز این افراد ائمه طاهرین(ع) هستند، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین واجبات الهی است که اقامه سایر واجبات مشروط به اجرای ان شده است، اجرای این فریضه به عنوان بخشی از سیره عملی همه امامن بوده است.

,

وی با اشاره به آیه « وَ لْتَکُن مِّنکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلىَ الخَْیرِْ وَ یَأْمُرُونَ بِالمَْعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنکَرِ وَ أُوْلَئکَ هُمُ الْمُفْلِحُون» اظهار کرد: چهارمین مرتبه از آمران به معروف و ناهیان از منکر، هیأتها و سازمان هایی هستند که برای اجرای این فریضه مأموریت گرفته‌اند، این آیه ضرورت وجود مجموعه‌ای هماهنگ و منسجم برای اقامه امر بع معروف و نهی از منکر را الزامی کرده‌ است، بسیاری از فقهای گذشته نیز بر لزوم تشکیل وزارتخانه امر به معروف و نهی از منکر تأکید داشته‌اند؛ البته باید تلاش کنیم تا افراد صالح به عنوان مسؤولان امر به معروف و نهی از منکر انتخاب و معرفی شوند.

,

صالح تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن کریم به وجود ۱۲۴ هزار پیامبر اشاره کرده ات اما در این بین ۲۵ پیامبر را با توصیفات بیشتری وصف کرده است، زیرا این پیامبران به درجات مختلفی از امر به معروف رسیده اند.

,

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم صاحب الزمان(عج) شهرضا افزود: تمام مراجع عظام تقلید از بدو غیبت کبری برای ما محترم و مورد احترام هستند، اما برخی از این علما در حیطه اجرای احکام اسلامی و فرایض الهی از جمله امر به معروف اثرگذاری بیشتری داشته اند که در سال های گذشته پس از وجود امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری چنین جایگاهی دارند.

,

امام جمعه موقت شهرضا در پاسخ به این شبهه که چرا مقام معظم رهبری همه امور را بیان نمی کنند، گفت: امیرالمومنین (ع) نیز در بسیاری از موارد سکوت می کردند، اما پس از این که یارانشان نکته ای را بیان می کردند، آن را تایید می کردند.

,

وی واقعه کربلا را مصداق بارز امر به معروف دانست و تصریح کرد: در زمان ما هم شرایط حساسی ایجاد شده که باید با اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در برابر مفاسد آن ایستادگی کرد چرا که دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب برای نابودی دین و نظام اسلامی متحد شده و با تمام ابزارهای خود وارد عمل شده‌اند.

,

به گفته وی، آنان از این حکومت ضربه خورده‌اند به همین دلیل در این زمیان تقویت حکومت اسلامی برای همه یک تکلیف اساسی است، بر اساس روایات اسلامی که خود را در یاری امام معصوم یا ولی خدا به خواب بزند با چکمه دشمنان از خواب بیدار می‌شود.

,

صالح با بیان این که کسانی که یاری دهنده ولی فقیه نیستند، با چکمه دشمنان از خواب بیدار خواهندشد، تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از مسائل در جامعه به فراموشی سپرده شده و تمام کسانی که در برابر انقلاب مسئولیتی دارند باید وصیت نامه سیاسی عبادی امام خمینی (ره) را بخوانند و به تک تک فرامین آن عمل کنند.

,

وی عامل اصلی پیروز انقلاب را  زمان یادخدا، نماز شب و راز و نیاز و اعتقادات مذهبی دانست و عنوان کرد: آن چه در آن روزها موجب پیروزی ماشد، در زمان کنونی نیز باید مستمر باشد؛ اگر در سوریه ۵۰۰ نفر از بسیجیان دهه اول انقلاب وجود داشتند، شرایط کنونی به وجود نمی آمد.

,

رئیس حوزه علمیه مدینه العلم صاحب الزمان شهرضا با بیان این که امروز به جای نیایش و دعا، موسیقی در جامعه توریج می‌شود، گفت: برخی افراد با توجیه نشاط اجتماعی این عمل را مرتکب می‌شوند و برخی افراد هم برای حفظ مصلحت خود در برابر آن سکوت می‌کنند.

,

وی ادامه داد: افرادی که در جبهه‌های جنگ شهید شدند اهل تنبک و تار و موسیقی نبودند، آنان افرادی بودند که پدران و مادران آنها اهل مجالس روضه امام حسین(ع) بودند؛ متأسفانه امروز برخی افراد آنچه را که غرب می‌خواهد در جامعه ترویج می‌کنند.

,

وی با اشاره به لزوم تبیین ضرورت های جهاد کبیر در مسائل اجتماعی و اقتصادی، تاکید کرد: این بدترین آفت در جامعه است که عده ای در جامعه منکرات را ترویج می کنند و عده ای نیز برای مصالح مادی آن را توجیه کرده و در برابر آن سکوت می کنند.

,

امام جمعه موقت شهرضا افزود: کدام یک از مراجع تقلید اجازه داده‌اند که دختران جوان در برابر مردان موسیقی اجرا کنند، اگر چنین اجازه‌ای صادر نشده پس چرا در برخی مجالس این اعمال را مرتکب می‌شوید؟

,

حجت الاسلام صالح تأکید کرد: ما نباید کاری کنیم که اقدامات ما دشمن را به  انچه می‌خواهد برساند، ما باید برای حفظ دین و نظامی که بر اساس اصول دینی استوار شده امر به معروف و نهی از منکر کنیم و با روحیه جهادی وارد صحنه شویم

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه