اخبار داغ

روحانی: راه پیشرفت ما انسجام و برادری است

روحانی: راه پیشرفت ما انسجام و برادری است
رئیس جمهور سفر به قزوین را مایه افتخار دولت تدبیر و امید دانست و تاکید کرد: راه پیشرفت و تعالی ما، انسجام و برادری و حفظ منافع ملی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین روحانی که در سی و یکمین سفر استانی دولت یازدهم به قزوین سفر کرده است، قزوین را شهر بزرگان تاریخ ایران توصیف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس جمهور در آغاز سخنرانی خود در ورزشگاه شهید رجایی با برشمردن برخی از افتخارات قزوین در طول تاریخ معاصر، به پرورش یافتن شهید جرایی در این شهر اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار یکی از موثرترین و بهترین مدیران انقلابی کشور بود.

,

روحانی با ذکر خاطره ای از دوران نخست وزیری و ریاست جمهوری شهید رجایی، اظهار داشت: در یکی از مواردی که من به دفتر ایشان مراجعه کردم، شهید باهنر گفتند که او 48 ساعت است که استراحت نکرده است.

,

رئیس جمهور افزود: رجایی در دورانی سخت و دشوار مسئولیتی سنگین را بر عهده گرفت و بخوبی در اجرای آن کوشا و موفق بود.

,

, ,

شهیدان بزرگوار قزوین، از جمله شهید بابایی از دیگر بزرگان افتخار آفرین قزوین بود که روحانی در سخنرانی خود برای مردم قزوین از او یاد کرد.

,

رئیس جمهور با اشاره به نخستین عملیات هوایی ایران پس از تجاوز ارتش بعثی صدام، تاکید کرد: مردم ایران نشان دادند که هرگز زورگویی و تجاوز را تحمل نخواهند کرد.

,

روحانی در قزوین

, روحانی در قزوین,

روحانی تصریح کرد: ما باید از دفاع مقدس درس بگیریم. اتحاد و همبستگی عامل موفقیت ما بود و اگر مردم دچار دو دستگی بودند و فقط شعار می دادند و کمر همت نمی بستند، اگر ملت در برابر متجاوزان صبر و مقاومت نمی کردند، آیا می توانستیم به پیروزی دست یابیم؟

,

رئیس جمهور ادامه داد: امروز هم راه پیشرفت و راه تعالی ما در سایه انسجام و برادری برای حفظ منافع ملی امکان پذیر است.

,

قزوین

, قزوین,

رئیس جمهور با اشاره به سفر اخیرش به امریکای جنوبی و حضور در اجلاس جنبش عدم تعهد، اظهار داشت: پیش از این هرگاه مقامات ما به خارج از کشور می رفتند، حرف مقامات کشورهای دیگر این بود که دست از دخالت در امور دیگران بردارید و یا اینکه سلاح کشتار جمعی نسازید، اما در این سفر که من موفق شدم با 22 نفر از سران کشورها ملاقات کنم حرف همه آنها حفظ حقوق اساسی ایران بود.

,

روحانی افزود: آنها می گفتند که دفاع شما از حقوق هسته ای خود، تنها دفاع از حق خودتان نبود و شما از حقوق همه کشورها دفاع کردید.

,

رئیس جمهور تاکید کرد: اکنون سخن در دنیا این است که چگونه در ایران سرمایه گذاری شود.

,

روحانی در قزوین

, روحانی در قزوین,

روحانی گفت: ما در این سفر دیدیم که تمام تولیدکنندگان نفت بخاطر افت شدید قیمت نفت دچار مشکلات عظیمی شده اند. شما می دانید در ونزوئلا تورم چند درصد است؟ نزدیک پانصد درصد در عرض چند ماه! شما می دانید که عربستان سعودی در روزهای اخیر حقوق همه کارمندان دولت را کاهش داده است؟ شما می دانید که عربستان که 10 میلیون بشکه نفت صادر می کند در سال گذشته 100 میلیارد دلار کسری بودجه داشت و از ذخایر گذشته اش برای اداره کشور استفاده کرد؟

,

رئیس جمهور ادامه داد: چرا بزرگان کشور، روزنامه ها و نویسندگان واقعیت کشور را به مردم نمی گویید؟ مردم بدانید در یک سالی که گذشت با افت قیمت نفت نه تنها ما از ذخیره برداشت نکردیم بلکه 20 درصد از درامدمان را هم به ذخیره ریختیم.

,

روحانی افزود: کشور در این مدت بی دغدغه اداره شد، پرا شکر نعمت نمی کنید؟

,

رئیس جمهور اضافه کرد: وقتی من به سران یکی از کشورها گفتم که ما رشد اقتصادی داشتیم دچار حیرت شدند و گفتند چندصد میلیارد دلار از ذخایرتان استفاده کردید؟ من به آنها گفتم که ما میلیاردها دلار به ذخایرمان اضافه کردیم.

,

روحانی گفت: مردم عزیز قزوین، من گزارش کار دولت را نمی دهم، من گزارش مقاومت شما مردم را می دهم.

,

رئیس جمهور افزود: مردم! تمام شاخص ها به ما می گوید که شرایط اقتصادی رو به بهبود است.

,

 

,

حجت الاسلام و المسلمین روحانی و هیات همراه، صبح امروز چهارشنبه با قطار وارد قزوین شد و در بدو ورود به ایستگاه راه آهن مورد استقبال  آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و همتی استاندار قزوین قرار گرفت.
حضور در نشست شورای اداری و دیدار با نخبگان، فعالان اقتصادی و علما قزوین از جمله برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان قزوین است.

,
,

 

,

 

,

منبع:شبکه خبر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه