اخبار داغ

مدرسه ای که از آن فقط یک اسم باقی ماند؛

دانش آموزان اینجا نداشتن نیمکت را مشق می‌کنند+ تصاویر

دانش آموزان اینجا نداشتن نیمکت را مشق می‌کنند+ تصاویر
در حالی که بیش از 13 میلیون 600 هزار نفر دانش آموز در سراسر کشور سال تحصیلی جدید را به گفته مسئولان با شیرینی آغاز کردند، تعدادی از دانش آموزان خوزستانی کامشان حسابی تلخ شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب: ماه بازگشایی مدارس، ماه مهر، بوی مهربانی دارد و حق هر دانش آموزی در هر گوشه‌ای از دنیا این است که سر کلاس درس با تمام امکانات بنشیند و بدون دغدغه سال جدید تحصیلی را آغاز کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب,

اما جمعیت کثیری از دانش آموزان روستاهای خوزستان با دنیایی از دغدغه راهی کلاس درس می‌شوند، دغدغه‌هایی از جنس کمبودها، رفتن به زیر درختان و در میان سنگ لاخ ها و کَپرها.

در حالی که بیش از 13 میلیون 600 هزار نفر دانش آموز در سراسر کشور سال تحصیلی جدید را به گفته مسئولان با شیرینی آغاز کردند، تعدادی از دانش آموزان خوزستانی کامشان حسابی تلخ شده است.

با وجود تغییرات در سیستم آموزشی و طنین‌انداز شدن شعار عدالت آموزشی و ساخت مدارس هوشمند فقط کافی است به بعضی مناطق استان سفر کنید، جایی که کلاس‌های استاندارد، سرویس‌های بهداشتی مدارس، دیوارها، میز و نیمکت‌ها و حتی راه دسترسی به مدارس نیز با استانداردهای ذهن فاصله دارد و رنگ محرومیت و فقر به خود دارند.

حکایت مشکلات تحصیلی در خوزستان و کمبود تجهیزات مدارس استان در چند سال اخیر بارها تکرار شده است ولی هر بار در گوشه‌ای از این استان اخبار تأسف باری در خصوص امکانات آموزشی به گوش می‌رسد.

بر این اساس یک هفته از بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید در خوزستان می‌گذرد و بعضی از دانش آموزان خوزستانی هنوز لذت نشستن روی نیمکت استاندارد و سالم مدرسه را درک نکردند.

صبح شنبه سوم مهرماه بود که استاندار خوزستان با حضور دریکی از مدارس روستایی در بخش شاوور شهرستان شوش زنگ آغاز سال تحصیلی جدید را در این استان به صدا درآورد، شهرستان شوشی که با مشکلات آموزشی بسیاری دست‌وپنجه نرم می‌کند.

فرماندار شوش تعداد مدارس شهرستان را 467 واحد می‌داند که به گفته مسئولان مربوطه این تعداد واحد آموزشی متناسب با نیاز جمعیت 40 هزارنفری دانش‌آموزی این شهرستان نیست.

همچنین به گفته مدیر آموزش‌وپرورش شوش بیش از 30 واحد آموزشی فرسوده در شوش وجود دارد که به همین دلیل سالانه یک تا 2 واحد آموزشی از چرخه آموزش خارج می‌شوند.

نبود اعتبار، کمبود تجهیزات و ... در برخی از نقاط شوش از دیگر مشکلات تحصیلی در این شهرستان است.

این مشکلات تا حدی بود که فرماندار شوش می‌گوید که استاندار خوزستان در سفر به بخش شاوور شوش 10 میلیارد ریال به توسعه و تجهیز مدارس این شهرستان اختصاص داده است.

هرچند در سال‌های اخیر وضعیت مدارس کشورمان روند رو به رشدی را طی کرده است ولی گویا گسترش عدالت آموزشی آن‌طور که باید تقسیم‌نشده است.

امروز تصاویری از مدرسه‌ای دریکی از مناطق بخش شاوور شوش برای این پایگاه خبری ارسال‌شده است که از وضعیت اسفناک این مدرسه حکایت دارد.
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,

نداشتن آب آشامیدنی، فضای نامناسب کلاس‌های درس و محیط مدرسه، عدم برخورداری از سرویس‌های بهداشتی درست، نداشتن نیمکت و یا صندلی کافی برای دانش آموزان و ... ازجمله مشکلاتی می‌باشند که در این مدرسه وجود دارد.

لذا با توجه به اینکه تهیه امکانات اولیه تحصیل، مدرسه و تجهیزات کلاس درس ازجمله مواردی که حق هر کودک این کشور برای تحصیل است می‌طلبد که مسئولان مربوطه با اتخاذ تدابیر لازم برای چشاندن شیرینی ماه مهر و بازگشایی مدارس به این دانش آموزان اقدامات لازم را انجام دهند.
 

,
,
,
,



 
, ,
,
, ,
,

 
, ,
,
, ,




,
, ,
,
, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه