اخبار داغ

"جنبش تحریم اسرائیل برای تحریم کالاهای اسرائیلی"؛

پیوستن 60 شهر بزرگ اروپایی به کمپین تحریم اسرائیل

پیوستن 60 شهر بزرگ اروپایی به کمپین تحریم اسرائیل
برخی از کشورهای غربی مانند ایرلند، سوئد و هلند نیز به خاطر رفتارهای غیرانسانی رژیم تل‌آویو با فلسطینی‌ها به این کمپین پیوسته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دست‌کم ۶۰ شهر و ایالت خودمختار در اسپانیا با قبول پیشنهاد «جنبش تحریم اسرائیل برای تحریم کالاهای اسرائیلی» به کمپین تحریم اسرائیل پیوستند و خواستار رفع تبعیض نژادی از فلسطینی‌ها شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه خبری «فلسطین آزاد»، در اسپانیا موج حمایت از حقوق فلسطین در سال ۲۰۱۴ از طریق این کمپین و به پیشنهاد شبکه همبستگی علیه اشغال فلسطین آغاز شد.
در این رابطه، شهردار «لانگرئو» منطقه‌ای در شمال اسپانیا اعلام کرده، «ما موظف هستیم هر کاری که می‌توانیم برای حمایت از عدالت در فلسطین انجام دهیم.»

,
,


در اواخر ژوئیه (تیرماه) نیز شورای شهر «سانتا اولالیا» بزرگترین شهرداری جزیره گردشگری «ایبیزا» به حمایت از جنبش تحریم رژیم صهیونیستی رای داد.

,
,


اسرائیل پس از این تصمیم علیه سانتا اولالیا اعلان جنگ کرد!

,
, اسرائیل پس از این تصمیم علیه سانتا اولالیا اعلان جنگ کرد!,


از سوی دیگر در پی اعتراض بیش از ۲۳۰ میلیون نفر از کاربران جهانی و فعالان شبکه‌های مختلف اجتماعی به حذف مطالب مربوط به فلسطین و تحریم این شبکه‌های اجتماعی، عوامل فیس‌بوک مجبور به عذرخواهی شدند.

,
,


همچنین خبرگزاری قدس در گزارشی نوشت: شبکه اجتماعی فیس‌بوک اخیرا در تبانی و زد و بند با مقامات اسرائیلی، صفحات مربوط به فلسطینی‌ها و مطالب آنان را حذف و حتی صفحات شخصی برخی مدیران و مقامات فلسطینی را مسدود کرده بود.

,
,


سخنگوی فیس‌بوک برای توجیه عمل خود مسدود شدن صفحات فلسطینی‌ها را ناشی از یک «اشتباه» دانسته و وعده داده که به زودی این مشکل را برطرف خواهد کرد.

,
,


پیش از این پارلمان اتحادیه اروپا نیز به دلیل ساخت و سازهای غیرقانونی رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین به کمپین بین‌المللی تحریم اسرائیل پیوسته بود.

,
,


نمایندگان اتحادیه اروپا به صراحت اعلام کردند که هرگونه رابطه اقتصادی با شرکت‌های اسرائیلی فعال در ساخت و ساز شهرک‌ها نوعی مشارکت با رژیم تل‌آویو در نقض قوانین بین‌الملل و حقوق بشر است.
اتحادیه اروپا اعطای هرگونه کمک مالی و بودجه به شرکت‌های اسرائیلی مستقر در این شهرک‌های غیرقانونی را ممنوع کرده است.

,
,
,


برخی از کشورهای غربی مانند ایرلند، سوئد و هلند نیز به خاطر رفتارهای غیرانسانی رژیم تل‌آویو با فلسطینی‌ها به این کمپین پیوسته اند.

,
,

در حالیکه مردم بسیاری از کشورهای اروپایی به صورت خودجوش به تحریم کالاهای اسرائیلی مبادرت نموده و کمپین های فراوانی در این راستا و در حمایت از ملت مظلوم فلسطین راه اندازی کرده اند اما متاسفانه  از طرفی این روزها در کشورمان شاهد آن هستیم که برخی نهادهای دولتی خواسته یا ناخواسته با انجام توافق های خسارت باری چون توافق با FATF و قرارداد های نفتی معروف به IPC ، در حال پیوند زدن و وابسته نمودن اقتصاد کشور به اقتصاد غیر قابل اعتماد غرب، به بهانه پیشرفت و توسعه اقتصادی در کشور می باشند.

,

البته اقدامات زیانبار دولت در این زمینه تنها به این توافقات مسئله دار خارجی ختم نمی شود و در بحث مسائل فرهنگی و در آخرین نمونه از این رفتارهای منفعلانه دولت یازدهم می توان به حذف درس “رهبر کوچک”  از کتابهای کلاس ششم که به سرگذشت شهادت شهید حسین فهمیده بسیجی ۱۳ ساله پرداخته است، اشاره نمود.

, “رهبر کوچک”,

مدتی قبل از حذف درس رهبر کوچک(داستان شهادت شهید فهمیده) از کتاب کلاس ششم، الداد پاردو تحلیلگر صهیونیست و عضو یک اندیشکده ی اسرائیلی طی یک تحلیل و بررسی که در روزنامه اسرائیل هیوم(اسرائیل امروز) منتشر شده بود، خواستار حذف درس شهید حسین فهمیده از کتاب های درسی کودکان و نوجوانان ایرانی شده و آن را موجب تبلیغ فرهنگ شهادت طلبی در میان نوجوانان ایرانی دانسته بود.

, الداد پاردو,

همچنین حدود چند ماه پیش وزارت امور خارجه کشورمان، امیر عبدالهیان دیپلمات انقلابی و ضدصهیونیست(معاون عربی-آفریقایی وزارت امور خارجه)  را به دلیل حمایت هایش از محور مقاومت و مواضع انقلابی و ضداسرائیلی وی از کار برکنار نموده بود.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه