اخبار داغ

توسط بسیج جامعه پزشکی انجام می‌شود؛

اجرای پایلوت طرح «هر مدرسه یک احیاگر» در مدارس اهواز

اجرای پایلوت طرح «هر مدرسه یک احیاگر» در مدارس اهواز
معاونت علمی بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان گفت: به دلیل قرار داشتن دانش‌آموزان در گروه‌های پرخطر اجرای طرح آموزش احیاء را از مدارس اهواز آغاز کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین ترابی پور، معاونت علمی بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره برپایی کارگاه «هر مدرسه یک احیاگر» در شهر اهواز گفت: بسیج جامعه پزشکی خود را موظف می‌داند تا ضمن ارائه خدمات درمانی سطح دوم به خدمات پیشگیرانه نیز رسیدگی کند که در این باره برنامه‌های متنوعی را دنبال کرده‌ایم.


تربیت مربی احیای مقدماتی در مدارس و سازمان‌ها

معاونت علمی بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان با اشاره به اینکه با توجه به ضرورت رسیدگی به حوادث و بحران‌ها در استان به پیشنهاد گروه طب اورژانس و اعضای هیئت علمی طب اورژانس ما طرح تربیت مربی احیای مقدماتی را ارائه کردیم، خاطرنشان کرد: هدف از این طرح تربیت افرادی در سازمان‌های مختلف و گروههای هدف است تا قدرت و ظرفیت تربیت نیروهای مشابه را داشته باشند.

وی ادامه داد: در این باره هماهنگی لازم با سازمان آموزش و پرورش و نواحی مربوطه انجام شد و فاز اول طرح از ابتدای فرورین آغاز شد.


ضرورت آشنایی و کار کردن با دستگاه AED

ترابی‌ پور، درباره آموزش‌هایی که در کارگاه «هر مدرسه یک احیاگر» ارائه می‌شود، بیان کرد: احیای مقدماتی و کارکردن با دستگاه AED به این افراد آموزش داده خواهد شد تا فرد آموزش دیده علائم احیاء را در فرد حادثه دیده یا بیمار پیش از رساندن به بیمارستان انجام دهد البته یکی دیگر از دلایل برپایی این کلاسها آشنایی به این دستگاه است.

وی با بیان اینکه با توجه به مشغله معلمان در مدارس قرار است طرح «هر مدرسه یک احیاگر» به شکل یک روزه از صبح تا ظهر که اجرایی شود، ابراز کرد: در این کلاسها روزانه به 20 نفر آموزش داده می‌شود که در مرکز بالینی مهارتها در دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و آموزشهای لازم با ماکت و مولاژ به این افراد فراگیر ارائه می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه به دلیل قرار داشتن دانش‌آموزان در گروههای پرخطر اجرای این طرح را از مدارس آغاز کردیم: در ابتدا لیست آمار معلمان و مدیران مدارس را از آموزش و پرورش دریافت کردیم تا این افراد به تفکیک بر اساس جدول زمانبندی شده مراجعه ‌کنند و زیر نظارت مربی بین‌الملی آموزش بینند.

وی ادامه داد: برای این افراد پس از گرفتن نمره در آزمون مربوطه گواهی مربی گری صادر می‌شود و این افراد مجاز خواهند بود تا در سازمان‌های مربوطه خود طرح «هر مدرسه یک احیاگر» را توسعه دهند و نیروها را آموزش دهند.


اجرای پایلوت طرح «هر مدرسه یک احیاگر» در شهر اهواز

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
, تربیت مربی احیای مقدماتی در مدارس و سازمان‌ها,
,
,
,
,
,
,
, ضرورت آشنایی و کار کردن با دستگاه AED,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اجرای پایلوت طرح «هر مدرسه یک احیاگر» در شهر اهواز,

ترابی پور، در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر این طرح را در مدارس شهر اهواز به شکل پایلوت ارائه می‌دهیم تا در آینده آن را در کل استان اجرایی کنیم.

وی بر این مو ضوع تاکید کرد که ما معتقد هستیم که در هر مدرسه باید یک نفر آموزش دیده از معلمان یا دانش آموزان حضور داشته باشند تا اقدامات مقدماتی احیاء را تا رسیدن اورژانس برای فرد بیمار یا حادثه دیده ارائه دهند.

معاونت علمی بسیج جامعه پزشکی استان خوزستان با بیان اینکه نیروها در ابتدا بیشتر شرایط اولیه مربوط به احیای بیمار و حفظ علایم حیاتی را آموزش خواهند دید، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم احیای اولیه بیمار را درست انجام داد احتمال حفظ جان بیمار در بیمارستان بالاتر خواهد رفت.

استادیاردانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان ضمن اشاره به اینکه این طرح دراز مدت اجرایی خواهد شد، گفت: پس از آموزش پروش به دنبال آموزش به گروه‌های دیگر مانند نهادهای اداری، خدماتی و امور مساجد هستیم البته اجرای این طرح در کل مدارس استان خوزستان به یک سال زمان نیاز دارد.

انتهای پیام/     
 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه