اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک تولیدکننده فرش مطرح شد؛

نسبت به تعداد بالای فرشبافانی که داریم حمایت خاصی از آنان نداریم

نسبت به تعداد بالای فرشبافانی که داریم حمایت خاصی از آنان نداریم
یک تولیدکننده فرش گفت: صنعت فرش قدیمی‌ترین صنعت کشور ماست که باید قدر آن را بدانیم و از آن حمایت کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد محبی، رئیس کارخانه فرش اردهال در گفتگو با کار ایرانی اظهار کرد: صنعت فرش معضلات بسیاری دارد که واقعا نمی دانیم برای رفع این مسائل باید از کجا شروع کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی, کار ایرانی,


وی عنوان کرد: قالی بافان مشکلات زیادی برای تولید فرش دارند اما کسی به مشکلات آنان توجه نمی کند همچنین مسئله دیگر مشکل دلالی های بسیار رایج دراین صنعت است که امان تولید کنندگان فرش را بریده است.

,
,


محبی تصریح کرد: ما علاوه بر فرش ماشینی در زمینه فرش دستباف فعالیت می کنیم که این مشکل برای هر دو زمینه  است.

,
,


وی گفت: مسائل دیگری از جمله مشکلات قالیبافان از جمله مشکلات وامی که دارند و دارهای قالی که فرسوده و احتیاج به تعمیر دارند همچنین طراحی های قدیمی که نقشه های فرش دستباف دارند و کمتر به روز می شوند که دانشگاه ها باید در این زمینه فعالیت کنند.

,
,


محبی اظهار کرد: با ظرفیت و پتانسیلی که فرش ایران دارد در واقع باید تمام ظرفیت بازارهای جهانی را در اختیار داشته باشد اما متاسفانه ترکیه و هندوستان هم صادارت فرششان جدی است.

,
,


وی افزود: مسئله مهم دیگر مسئله هزینه بالای تولید فرش است که این مشکل برای قالیبافان بسیار جدی است باعث می شود هزینه تمام شده تولید فرش بالا برود.

,
,


احمد محبی در رابطه با تولید فرش ماشینی اظهار کرد: فرش ماشینی به خاطر رقبای بسیار زیادی که دارد برای تولید کنندگان سود چندانی ندارد و اکنون اکثر تولید کنندگان فرش ماشینی کار را تعطیل کرده و یا با سود کم به این کار ادامه داده اند.

,
,


وی ادامه داد: پیرو هزینه بالای تولید فرش تولید کنندگان به این نتیجه می رسند تا برای جبران این مشکل از موادی با کیفیت پایین تر استفاده کنند و این مسئله باعث می شود تا کالایی صد در صد مرغوب به دست مشتری نرسد.

,
,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه