اخبار داغ

فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری تصریح کرد:

دوچرخه‌سواری بانوان در فضاهای عمومی ممنوع است/ افزایش ۴۰۰ درصدی برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی

دوچرخه‌سواری بانوان در فضاهای عمومی ممنوع است/ افزایش ۴۰۰ درصدی برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی
سردار آقاخانی حضور بانوان دوچرخه‌سوار در فضاهای عمومی را ممنوع عنوان کرد و افزود: به شهرداری اصفهان در مورد حضور بانوان دوچرخه‌سوار در طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو تذکر داده‌شده است ضمن اینکه ماموران ما نیز با این افراد برخورد می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: هفته ناجا را با شعار «همه باهم برای امنیت و آرامش» از نهم تا ۱۵ مهرماه آغاز خواهیم کرد تا با همدلی بین پلیس و مردم عزت و اقتدار جامعه را ارتقا ببخشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

سردار سرتیپ دوم پاسدار عبدالرضا آقاخانی هفته ناجا را فرصتی مغتنم برای بازخوانی خدمات نیروی انتظامی عنوان و خاطرنشان کرد: نقش مردم، دستگاه‌های دولتی و غیردولتی برای کیفیت‌بخشی به مأموریت‌های ناجا هم موردبررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

,

وی با اشاره به وجود معیارهایی برای کسب بهترین و بالاترین امتیاز ایجاد امنیت توسط نیروی انتظامی از هفته ناجا سال ۹۴ تا آغاز این هفته در سال جاری در سطح استان اصفهان،‌ گفت: عنایت و لطف خدا، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب،‌ شهدا و نقش‌آفرینی ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده آن‌ها، مردم خوب و ولایتمدار استان اصفهان، همدلی و هم‌زبانی مردم و دولت با ناجا،‌ احساس مسئولیت داشتن تمام نیروهای انتظامی در تمامی لایه‌ها و هیئت‌رئیسه مجموعه ناجا از مؤثرترین عوامل تحقق بخشی به این مورد بوده است.

,

فرمانده انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه گزارش عملکرد اقدامات پلیس استان اصفهان نشان از عزم جدی این نیرو برای جلب رضایت و آرامش مردم دارد، اظهار کرد: نیروی انتظامی پنج مأموریت ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با سرقت، مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، امنیت بخشی به جاده‌ها و کاهش تصادفات را هدف‌گذاری کرده است.

,

سردار آقاخانی با اشاره به در دستور کار قرار دادن مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد: بیش از ۴۰ درصد کشفیات در این عرصه با افزایش روبرو بوده است ضمن اینکه کلیه انبارها، محل دپو و محل‌های عرضه کالای قاچاق در نقطه‌نقطه استان رصد، شناسایی و برای آن‌ها شناسنامه تهیه‌شده است و امیدوار هستیم تا پایان سال جاری حرکت عظیمی برای برخورد با آن‌ها را که مدنظر رهبر معظم انقلاب و همه مسئولان در این زمینه هست را به منصه ظهور برسانیم.

,

وی دغدغه اصلی نیروی انتظامی استان در مبازره و مقابله با سرقت را رساندن اموال سرقتی به صاحبانشان عنوان و تصریح کرد: مقابله با سرقت به‌ویژه جرائم خشن که از مردم سلب آرامش کرده‌اند را به‌صورت ویژه پیگیر هستیم و ازلحاظ کشفیات در این زمینه در سطح کشور رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

,

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان بابیان اینکه در برخورد با سوداگران مرگ (مواد مخدر) سه رویکرد اصلی را مدنظر قراردادهایم، گفت: برخورد با شبکه‌های مافیایی مواد مخدر در ورود به استان اصفهان، برخورد با توزیع‌کنندگان خُرد در محلات به‌ویژه پاتوق‌ها و کانون‌های جرم و برخورد با معتادان مواد مخدر ولگرد جزء این سه رویکرد است.

,

سردار آقاخانی با اشاره به کشف و ضبط بیش از ۳۳ تن مواد مخدر از هفته ناجا سال گذشته تا امسال اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست امسال بیش از ۱۹ تن انواع مواد مخدر کشف و با سوداگران مرگ برخورد قاطع شد.

,

وی ارتقای امنیت اجتماعی را از دیگر برنامه‌های ناجا بیان کرد و توضیح داد: دشمن با همه توان در عرصه ناهنجاری‌های اجتماعی در درون کشور ما طرح‌ریزی داشته است و ما برخورد با مفاسد و شبکه‌های فساد را به‌صورت ویژه پیگیری کرده‌ایم و در تمام شاخصه‌های برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مفاسد اخلاقی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد افزایش مواجه بوده‌ایم.

,

فرمانده انتظامی استان اصفهان امنیت جاده‌ها و کاهش تصادفات در درون و برون شهرها را برای پلیس مهم عنوان و اظهار کرد: با کاهش تصادفات مواجه بوده‌ایم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله‌داریم ولی برای کاهش تصادفات فوتی نیازمند همکاری بیش‌ازپیش مردم، شهروندان، رانندگان و بعضی از دستگاه‌ها برای اصلاح جاده‌ها برای رفع نقاط حادثه‌خیز، تجهیز و تقویت پایش تصویری جاده‌ها هستیم.

,

سردار آقاخانی اولویت اول ناجا در اصلاح ساختار و سازمانی را ارتقا فضای سالم معنوی، انقلابی و اسلامی بیان و خاطرنشان کرد: به دنبال ارتقا روحیه انقلابی، اسلامی و معنویت در سطح کلیه نیروها هستیم.

,

وی بابیان اینکه امروز تنها سخت‌افزار در ناجا مورد تأکید نیست و به بُعد نرم‌افزاری هم دقت ویژه‌ای می‌شود، گفت: ارتقا سطح علمی کارکنان، ارتباط با دانشگاه‌ها، استفاده از اتاق فکر، برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی، تعالی رفتار همکاران و راه‌اندازی قرارگاه جهادی آموزش ازجمله اقدامات برای دستیابی به این مُهم بوده است.

,

مقام ارشد انتظامی استان اصفهان با اشاره به دیگر آمارهای اقدامات این نیرو از هفته ناجا سال گذشته تا امسال اظهار کرد: ۱.۸ میلیون تماس با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در این مدت‌زمان نشان از ارتقای اعتماد مردم به پلیس بوده، همچنین بیش از ۷۸ درصد جرائم به‌صورت علمی کشف‌شده است.

,

سردار آقاخانی با اشاره به افزایش سه‌درصدی دستگیری قاچاقچیان کالا و ارز در مدت‌زمان یک‌ساله گفت: ۱۱۳ درصد کشفیات در این زمینه ازلحاظ ریالی افزایش داشته و بیش از ۲ هزار و ۵۲۷ نفر هم از قاچاقچیان کالا و ارز در استان اصفهان دستگیرشده‌اند.

,

وی از کاهش چهاردرصدی تصادفات منجر به فوت درون‌شهری خبر و ادامه داد: در جاده‌های برون‌شهری هم با ۹ درصد کاهش و درمجموع تصادفات خسارتی و جرحی با ۱۰ درصد کاهش روبرو بوده‌ایم.

,

فرمانده انتظامی استان اصفهان سامانه نظارت بر عملکرد پلیس ۱۹۷ را بهترین پل ارتباطی مردم با ناجا عنوان و اظهار کرد: با ۱۶ درصد افزایش تماس بیش از ۱۲۰ هزار تماس با این سامانه برقرارشده است که ۷۵ درصد مربوط به مأموریت‌های پلیس و ۲۵ درصد به امور امدادرسانی و کمک به مردم بوده است.

,

سردار آقاخانی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقا بخشی به سطح علمی و توانمندی‌های کارکنان ناجا در سطح استان اصفهان، گفت: ۱۶۴ دوره آموزشی ویژه کارکنان، ۱۳ مرحله برای سربازان وظیفه و ۲۶ مرحله آموزش‌های حرفه‌ای انجام‌گرفته که درمجموع ۲۶ هزار و ۱۲۴ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

,

وی ادامه داد: برخورد با اراذل‌واوباش و مزاحمان خیابانی ۲۳ درصد افزایش، جمع‌آوری محصولات ضد فرهنگی افزایش ۳۰ درصدی، انهدام باندهای فساد ۳۰ درصد افزایش و برخورد با تجهیزات ماهواره‌ای ۲۰ درصد افزایش داشته است.

,

سردار آقاخانی توجه به مسکن، معیشت، ساماندهی بیماران و توجه به بیمه کارکنان را از اولویت‌های نیرو انتظامی عنوان و تأکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اصلی فرماندهی ناجا رفع دغدغه‌های معیشتی کارکنان این مجموعه است.

,

فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب‌نیوز، در مورد حضور دوچرخه‌سواران خانم در برخی فضاهای عمومی تصریح کرد: حضور بانوان دوچرخه‌سوار در منظر عمومی ممنوع است.

,

سردار آقاخانی در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که متأسفانه مشاهده‌شده که در برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو شهرداری اصفهان بانوان دوچرخه‌سوار هم در خیابان‌ها حضور دارند، اظهار کرد: به شهرداری تذکرهای لازم داده‌شده است و مأموران ما نیز برخورد می‌کنند، این‌گونه افراد درصورتی‌که تمایل به استفاده از دوچرخه دارند می‌توانند به محل‌های در نظر گرفته‌شده برای این موضوع مراجعه کنند.

,

رییس پلیس فتای استان اصفهان در ادامه بابیان اینکه جرائم سایبری با ۱۲۵ درصد افزایش روبرو بوده است، گفت: بیش از ۱۱۵ درصد از جرائم را توانسته‌ایم کشف و رصد کنیم.

,

سرهنگ مرتضوی با اشاره به‌کارگیری بالاترین تجهیزات فنی و تخصصی در پلیس فتای استان، اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۷۵ هزار فقره اقدام مجرمانه در فضای سایبر را پایش، رصد و اقدام کرده‌ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه