اخبار داغ

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت؛

کیفیت هوای سردشت در وضعیت هشدار قرار گرفت/ آلودگی هوا تا چند روز ادامه دارد

کیفیت هوای سردشت در وضعیت هشدار قرار گرفت/ آلودگی هوا تا چند روز ادامه دارد
رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت با اعلام اینکه شاخص کیفیت هوای سردشت برای گروه های حساس در شرایط هشدار قرار دارد، گفت: آلودگی ناشی از ورود ریزگردها ۶۶۳ میگروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خالد بایزیدی در گفت و گو با اروم نیوز اظهار کرد: شاخص کیفیت هوای سردشت برای گروه های حساس در شرایط هشدار قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز ,

وی افزود: امروز آلودگی ناشی از ورود ریزگردها ۶۶۳ میگروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

,

رییس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: این وضعیت برای بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، مادران باردار و افراد سالخورده ناسالم و در حد هشدار است و توصیه می شود که این افراد از ترددهای غیر ضروری و همچنین با توجه به بازگشایی مدارس دانش آموزان در صورت مشاهده آلودگی از ورزش در هوای باز خودداری کنند.

,

وی ادامه داد: میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر ۱۰ میکرون ۵ برابر حد مجاز است.

,

وی علت آلوده بودن هوای شهرستان سردشت را وجود گرد و غبار با منشا خارجی در هوا عنوان کرد و افزود: شدت آلودگی هوا بر اثر وزش بادهایی بوده که از عصر روز جمعه در این شهرستان شروع شده و تا چند روز آینده ادامه دارد.

,

وی  تصریح کرد: سرعت وزش باد ۳.۵۹ متر برثانیه بوده و همچنین میزان رطوبت هوا نیز ۱۵.۰۳ درصد گزارش شده است.

,

بایزیدی اظهار کرد: وضعیت هشدار هوای این شهرستان بر اثر ورود گرد و غبار از صحرای عربستان و حور العظیم در کشور عراق به وجود آمده است.

,

بر اساس گزارش اروم نیوز؛ وضعیت کیفی هوا بر اساس شاخص (psi) بین 0-50 خوب، 50-150 آلودگی کم، 150-350 ناسالم، 350-420خیلی ناسالم، 420-500 خطرناک، 500-600 خطرناک و بالاتر از آن به حد هشدار، بحرانی و اضطراری می رسد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه