اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی؛

حق ناشنوایان در جامعه پایمال می‌شود/ با آزمایش‌های ژنتیک از تولد کودکان ناشنوا جلوگیری می‌کنیم

حق ناشنوایان در جامعه پایمال می‌شود/ با آزمایش‌های ژنتیک از تولد کودکان ناشنوا جلوگیری می‌کنیم
ارشدزاده گفت: ناشنوایان جزو مظلوم‌ترین گروه معلولین هستند و حق‌شان در جامعه پایمال می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محسن ارشدزاده عصر دیروز در همایش گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان، اظهار داشت: افراد خیر به صورت داوطلبانه با ما همکاری می‌کنند و برای توانمندی، اشتغال و رفع مسایل ناشنوایان با ما همراه هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی تاکید کرد: ناشنوایان افراد توانا، فعال و موفقی هستند که در بین سایر گروه‌های معلولین از ویژگی‌های برجسته‌ای برخوردارند؛ ناشنوایان جزو مظلوم ترین معلولان می‌باشند که حق و حقوق‌شان در جامعه رعایت نمی‌‌شود.

,

مدیرکل سازمان بهزیستی استان با بیان اینکه ده هزار نفر ناشنوا تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، ابراز داشت: عمده ترین حمایت ما از آنان، پشتیبانی درمانی و در مرحله‌ی بعدی، توانمندسازی آنان از نظر اشتغال و امور اجتماعی است.

,

وی افزود: عمده ترین برنامه‌های ما در راستای پیشگیری از ناشنوایی است و بدین منظور بنیاد مشاوره ژنتیک ایجاد کرده‌‌ایم تا با مشاوره و آزمایش‌‌های ژنتیک هنگام ازدواج، از تولد کودکان ناشنوا جلوگیری کنیم.

,

ارشدزاده به غربالگری کودکان تازه متولد شده اشاره کرد و توضیح داد: با بررسی‌های لازم نسبت به پیگیری امور کودکان ناشنوا اقدام می‌شود، همچنین آموزش ناشنوایان، ارائه خدماتی نظیر کاشت حلزون، حمایت مالی، تامین وسایل و لوازم شنیداری و غیره از جمله خدمات بهزیستی استان است.

,

وی اذعان کرد: توانمندسازی ناشنوایان از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است و لازم است این قشر توانایی خود را باور داشته باشند؛ ما سعی داریم از ظرفیت موجود در جامعه برای توانمندسازی ناشنوایان استفاده کنیم.

,

این مقام مسئول در خصوص مشکلات راجع به قشر ناشنوا، گفت: بیکاری یکی از مشکلات دامن گیر ناشنوایان است و صاحبان تولید از توانایی این قشر بی‌خبر هستند و آنان را به کار نمی‌گیرند؛ ما باید سعی کنیم توانایی‌های ناشنوایان را به جامعه تولید معرفی کنیم تا آنان نیز امکان ورود راحت‌تر به خط تولید و حتی کارآفرینی را به دست آورند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه