اخبار داغ

کشته‌شدن یک سیاه‌پوست دیگر بدست پلیس آمریکا

کشته‌شدن یک سیاه‌پوست دیگر بدست پلیس آمریکا
دو افسر پلیس آمریکایی یک سیاه‌پوست غیرمسلح را به ضرب گلوله کشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رویترز، افسران پلیس آمریکایی در شهر "ال کاجون" در نزدیکی شهر "سن دیگو" در ایالت کالیفرنیا، یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را به ضرب گلوله کشتند. این مسئله موجب شد اهالی این شهر در صحنه تیراندازی تجمع کنند. مقامات آمریکایی از مردم درخواست کردند آرامش خود را حفظ کنند. این رویداد، 2 هفته پس از حوادث مشابه در 2 شهر دیگر آمریکا اتفاق افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


پلیس ال کاجون اعلام کرد سه شنبه شب، 2 افسر پلیس پیامی دریافت کردند که یک مرد سیاه‌پوست "در حالت خاصی است و عجیب رفتار می‌کند."

افسرهای پلیس گزارش دادند این مرد سیاه‌پوست را در یک رستوران یافتند و به او دستور دادند دستش را از جیبش خارج کند. پس از آنکه وی از این امر خودداری کرد، یکی از افسرها اسلحه‌اش را به دست گرفت و دیگری یک شوکر را برای شلیک آماده کرد.

پلیس اعلام کرد هنگامی که افسرها در تلاش بودند با وی صحبت کنند وی مدام در حال حرکت بوده است. چند لحظه پس از آن، وی یک شی از جیب شلوارش خارج کرد و در دو دستش گرفت که مشابه حالت شلیک با اسلحه بوده است.

افسرها به صورت همزمان به وی با اسلحه و شوکر شلیک کردند. این مرد سیاه‌پوست پس از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد. تاکنون هویت این مرد شناسایی نشده است.

با این‌حال، در صحنه این رویداد هیچ اسلحه‌ای یافت نشد. رئیس پلیس ال کاجون نیز اعلام نکرد آن شی که در دست مرد سیاه‌پوست بوده است اسلحه بود یا خیر. وی گفت: "اکنون زمان آرامش است. من از جامعه آمریکا درخواست می‌کنم صبور باشند و با ما همکاری کنند و پیش از قضاوت، به شواهد نگاه کنند."

رسانه‌های محلی اعلام کردند عده‌ای از مردم روبروی ایستگاه پلیس ال کاجون تجمع کردند و خواستار دریافت اطلاعات بیشتر درباره این حادثه شدند.

چند روز پیش از این، پلیس آمریکا در شهرهای "شارلوت" و "تالسا" سیاه پوستان دیگری را به ضرب گلوله کشتند. این مسئله نارضایتی‌های گسترده را درباره نژادپرستی در نیروهای پلیس آمریکا افزایش داد. در شهر شارلوت، تظاهرات مردم موجب شد مقامات وضع اضطراری و مقررات منع رفت و آمد اعلام کنند.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد پلیس آمریکا در قبال شهروندان سیاه‌پوست بیش از 3 برابر بیشتر نسبت به سفیدپوستان از قوه قهریه استفاده می‌کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه