اخبار داغ

سامانه‌های بارشی در راه است

تهران شنبه بارانی می شود

تهران شنبه بارانی می شود
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود دو سامانه بارشی در سه روز آینده خبر داد و گفت: برای استانهای شمالی و سواحل خزر بارشهای باران و کاهش محسوس دما را پیش‌بینی می‌کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اقتصادآنلاین،  امین حسین نقشینه در تشریح وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که اواخر وقت امشب(چهارشنبه) با نفوذ جریانات شمالی به همراه سامانه بارشی، شاهد ناپایداری هوا و کاهش دما در نوار شمالی و شمال غرب کشور باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: نفوذ جریانات شمالی پدیده بارشهای باران و وزش باد شدید را در 24 ساعت آینده به‌دنبال خواهد داشت و مجب کاهش سه تا 6 درجه‌ای دما در شمال کشور خواهد شد.

,

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد:‌ بارشهای باران به همراه رگبار و رعد و برق از اواخر وقت امروز آغاز خواهد شد و طی 24 ساعت آینده مناطقی از آذربایجانها، اردبیل، گیلان، مازندران، سواحل دریای خزر و البرز مرکزی را در بر می‌گیرد.

,

نقشینه افزود: روز پنجشنبه نیز بارشها تا اواخر وقت در برخی نقاط استانهای گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی پدید می‌آید که این بارشهای پاییزی موجب بروز آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر خواهد شد.

,

وی اظهار کرد:‌پیش‌بینی آبگرفتگی و سیلاب برای مناطقی از استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی بیش از سایر نقاط خواهد بود.

,

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: دریای خزر نیز از اواخر وقت روز چهارشنبه و طی روز پنج‌شنبه مواج خواهد بود؛ روز پنج‌شنبه دربرخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز نیز وزش باد و گردوخاک دور از ذهن نخواهد بود.

,

نقشینه با بیان اینکه نفوذ جریانات شمالی موجب کاهش دما و بارندگی در جاده‌های کوهستانی می‌شود، گفت: رانندگانی که در دو روز آینده قصد تردد در جاده‌های کوهستانی شمال غرب و البرز مرکزی را دارند باید به عبور و مرور خویش بیشتر دقت کنند چرا که بارشهای پیش‌رو می‌تواند باعث لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید و مه‌آلودگی شدید شود.

,

وی عنوان کرد: با عبور سامانه بارشی از شمال شرق کشورمان، موج جدیدی از بارندگی عصر جمعه از شمال غرب کشور وارد خواهد شد و موجب بروز ابرناکی، رگبار، رعد و برق و باران در برخی نقاط می‌شود.

,

این کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: بارشهایی که از روز جمعه آغاز خواهدشد موجب کاهش دما و بارندگی در سواحل غرب دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز می‌شود.

,

نقشینه از نخستین بارش پاییزی در تهران خبر داد و گفت:‌ سامانه جدید بارشی که از روز جمعه وارد کشور می‌شود باعث خواهد شد تا روز شنبه تهران نیز بارانی شود.

,

وی افزود: بارشهای پراکنده باران در روز شنبه موجب کاهش دما در پایتخت خواهد شد و این وضعیت تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.

,

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه قله سبلان در روز جمعه برفی خواهد شد، گفت: برف خفیفی به علت کاهش شدید دما در روز جمعه باریدن می‌گیرد و قله سبلان را سفید پوش می‌کند.

,

نقشینه همچنین از کاهش دمای هوا در استان تهران خبر داد و افزود: دمای هوای استان روز پنجشنبه با کاهش چهار درجه به 28 درجه بالای صفر خواهد رسید و این وضعیت در منطقه فیروزکوه بسیار محسوس تر خواهد بود.

,

وی به تاثیر نفوذ سامانه بارشی بر دمای منطقه فیروزکوه اشاره کرد و گفت: دمای هوای فیروزکوه روز جمعه به صفر درجه خواهد رسید و این کاهش دما در روز شنبه فراتر رفته و یک درجه زیر صفر خواهد رسید.

,

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه برخی مناطق غرب، جنوب غرب و جنوب کشور دچار وزش باد و گرد وخاک خواهد شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه