اخبار داغ

5 کشته در حملات هوایی سعودی‌ها به یمن

5 کشته در حملات هوایی سعودی‌ها به یمن
در حملات هوایی عربستان سعودی به یمن دست‎کم 5 نفر جان باخته‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پرس تی وی ، به گزارش خبرگزاری خبر یمن، در حملات جنگنده‌های سعودی به استان صعده در شمال یمن دست‌کم 4 یمنی کشته شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


به گزارش شبکۀ تلویزیونی المسیره، در این حمله که بازار مَران در بخش حیدان در استان صعده را هدف قرار داد، 4 غیر نظامی کشته و 3 تن دیگر مجروح شدند.

بنا به این گزارش، در یک حملۀ هوایی دیگر به روستای «شرقبی» در شهر «غمر» در منطقۀ «مرانِ» صعده 1 کودک یمنی جان خود را از دست داد. 

 جنگنده‌های سعودی مناطق «شبام الغراس»، «المدور» و «آل عقران» در استان صعده و شهر «صرواح» در استان مأرب را نیز بمباران کردند.

این گزارش افزود در حملۀ هوایی به ایستگاه سوخت در بخش مجز در استان صعده تعدادی از خانه‌ها تخریب شدند. 

طبق این گزارش بخش «بیحان» در استان شبوه و مناطق «عطان» و «حفاء» در استان صنعا نیز به دفعات هدف حملۀ هواپیماهای ائتلاف عربستان قرار گرفتند.

افزون بر این بخش نهم در استان صنعا نیز بیش از 15 بار توسط هواپیماهای عربستان بمباران شد.

همچنین در حملات سه‌شنبۀ جنگنده‌های عربستان به منطقه «رصیفات» در بخش «کتاف» در استان صعده 3 شهروند یمنی از جمله یک زن کهنسال کشته و 2 تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر یگانی از ارتش یمن، تلاش مزدوران سعودی برای پیش‌روی در بخش «عسیلان» در استان شبوه را ناکام و شماری از آنان را به هلاکت رساند.

بر اساس این گزارش یک تانک وابسته به مزدوران سعودی نیز در منطقۀ کرش در استان لحج توسط یگان موشکی ارتش یمن منهدم شد.

 یمن از فروردین 1394 با حملۀ جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی روبرو است. عربستان جنگِ یمن را با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش مردمی انصاراللهِ یمن آغاز کرد.

عربستان در این جنگِ نابرابر از تسلیحات ممنوعه‌ای همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده و براساس گزارش منابع یمنی، حدود 10 هزار نفر را کشته است.

در این حملات علاوه بر مرگ هزاران نفر، بسیاری از زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و کارخانه‌ها تخریب و زمینۀ گسترش گروه‌های تروریستی از جمله القاعده در این کشور فراهم شده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه