اخبار داغ

رییس اداره منابع آب عنوان کرد:

لزوم تجهیز چاههای کشاورزی و صنعتی به کنتورهای هوشمند/ وضعیت فوق بحرانی در دشت بیلوردی دوزدوزان

لزوم تجهیز چاههای کشاورزی و صنعتی به کنتورهای هوشمند/ وضعیت فوق بحرانی در دشت بیلوردی دوزدوزان
رییس اداره منابع آب شهرستان سراب با تاکید بر مجهز نمودن تمام چاهها به کنتورهای هوشمند و پلمپ نمودن چاهها با منصوبات غیرمجاز ابراز داشت: برنامه ریزی برای ذخیره آب در مخزن های زیرزمینی دشت بیلوردی دوزدوزان از اولویت های منطقه هست که در الت فوق بحرانی قرار دارد. رییس اداره منابع آب عنوان کرد:
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صدای سراب, حسن مبشر اقدم رییس اداره منابع آب شهرستان سراب در جلسه حفاظت از منابع آب در با یسان اینکه جنگ آینده جنگ آب خواهد بود اظهار داشت: در راستای حفاظت از این منبع ارزشمند در سال گذشته ۸۸ حلقه چاه و ۱۱ حلقه چاه در سالجاری مسلوب شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صدای سراب,

وی تعدیل و اصلاح پروانه بهره برداری ۱۹ چاه در سال گذشته  و ۱۱ حلقه چاه در شش ماهه سالجاری و نصب ۳۳ دستگاه کنتور هوشمن تا سال ۹۴ و نصب ۳۰ کنتور در شش ماهه سالجاری را از اقدامات این اداره در راستای حفاظت از آب عنوان و ابراز داشت: در این راستا منصوبات غیر مجاز ۲۹ چاه تقلیل شده که ۲۲۰ هزار متر مکعب ذخیره را به همراه داشته است.

,

رییس اداره منابع آب شهرستان سراب برداشت ۱۲۷ میلیون متر مکعب از آبهای سطحی در شهرستان سراب از طریق جمع آوری آب در سد ها به میزان ۳۷ میلیون مترمکعب و بقیه برداشت از طریق نهرهای سنتی را از دیگر برداشت ها عنوان کرد.

,

مبشراقدم با بیان اینکه مجموعا ۲۴۶ میلیون مترمکعب آب در شهرستان سراب به مصرف می رسد اظهار داشت: متاسفانه به علت خشکسالی ها در سالهای اخیر از یک طرف و از طرفی دیگر بارش کمتر از متوسط استانی در شهرستان سراب عدم توازن در مقدار برداشت و تغذیه سفره های زیرزمینی را به همراه داشته است که موجب کاهش ذخایر آب شده است.

,

این مقام مسئول ابراز داشت: در بحث آبهای سطحی با شناسایی دخل و تصرفات در حوزه رودخانه ها ی سراب و تغییر نقشه ها, بلافاصله بعد از تامین اعتبار با دستور دادستانی رفع معارض خواهند شد.

,

وی گفت: سراب شامل دو دشت سراب و دشت بیلوردی دوزدوزان می باشد که که برداشت بیش از حد آب دشت دوزدوزان را وارد حالت بحرانی کرده که به سمت فوق بحرانی و کم آبی پیش می رود و دشت سراب نیز در صورت عدم توجه به آبیاری های نوین و عدم لوله گذاری از چاه به زمین کشاورزی و هدر رفت آب در مسیر آبیاری به نقطه بحران خواهد رسید.

,

مبشر اقدم اضافه برداشت به مقدار ۱۶ میلیون مترمکعب از منابع آب شهرستان سراب را از مشکلات حوزه منابع آب در شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: برای نظارت بیشتر در این حوزه کنتورهای هوشمند نصب شده و با سنجش میزان تخلیه از چاه ها و برداشت منصوبات غیر مجاز از چاه ها و اخطار و تشکیل پرونده تا حدی مدیریت برداشت های غیر مجاز را کننرل کردیم.

,

رییس اداره منابع آب شهرستان سراب اطلاع رسانی به تمامی روستاها و نصب بنرهای آموزشی و ثبت قرارداد با رسانه ها را از اقدامات دیگر این اداره عنوان کرد.

,

مبشر اقدم با تاکید بر مجهز نمودن تمام چاهها به کنتورهای هوشمند و پلمپ نمودن چاهها با منصوبات غیرمجاز ابراز داشت: برنامه ریزی برای دشت بیلوردی دوزدوزان از اولویت های منطقه هست.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه