اخبار داغ

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:

نقش مردان در دفاع مقدس در کنار زنان معنا داشت/ حتی یک کوچه هم به نام یکی از 7هزار شهیده زن نیست

نقش مردان در دفاع مقدس در کنار زنان معنا داشت/ حتی یک کوچه هم به نام یکی از 7هزار شهیده زن نیست
عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: زنان در جنگ ایثار و فداکاری زیادی انجام دادند و در کشور ما 6 هزار و 495 زن به شهادت رسیدند اما حتی یک کوچه به نام یک زن شهیده نام‌گذاری نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان خبر؛ اشرف بروجردی عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نشست «دفاع مقدس و تجربه زیسته زنان» عنوان کرد: جنگ با هدف حذف جمهوری اسلامی از روی نقشه آغاز شده بود اما این توطئه با مقاومت مردم خنثی شد و در این راستا زنان با حضور در پشت جبهه‌ها مساعدت‌های فراوانی داشتند و باید صحنه‌های حضور آنها در جنگ و حمایت‌ها و از خودگذشتگی‌شان بازخوانی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی افزود: زنان نقش مهمی در اعزام همسران، پدران، برادران و پسران خود به جنگ داشتند و به نزدیکان خود می‌گفتند اگر شما نروید از سرزمین‌مان دفاع کنید، ما سلاح به دست می‌گیریم و این‌گونه بود که رزمندگان فوج‌فوج به جبهه رفتند. دشمن هم در مقابل این مقاومت‌ها تاب نیاورد و به دنبال این بود که با ایران مذاکره کند و ایران قطع‌نامه را بپذیرد.

,

بروجردی تصریح کرد: زنان در جنگ ایثار و فداکاری زیادی انجام دادند و در کشور ما 6 هزار و 495 زن به شهادت رسیدند و زنانی هم به اسارت دشمن درآمدند که البته همگی آزاد شدند. اما حتی یک کوچه به نام یک زن شهیده نام‌گذاری نشده است. البته، ما به دنبال مطرح شدن نیستیم اما تصمیم‌گیران باید بدانند نقش مردان در کنار زنان معنادار بوده است و مردان بدون همراهی زنان نمی‌توانستند فعالیت کنند.

,

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: ما دیروز برنامه بازخوانی اسناد جنگ را داشتیم که بخشی از آن مربوط به اسرای جنگی بود. برخی از اسناد نشان می‌دادند فرماندهان دشمن که اسیر ما می‌شدند،

,

وی ادامه داد: حاضر نبودند بعد از دوران اسارت به کشور خود برگردند. کسی از افرادی که دیروز در این باره صحبت می‌کرد، گفت در برهه‌ای می‌خواستیم تعدادی از اسرا را آزاد کنیم اما وقتی یکی از این فرماندهان اسیر عراقی فهمید که می‌خواهیم او را آزاد کنیم، همان‌جا سکته کرد و مرد چون نمی‌خواست به کشورش برگردد.

,

بروجردی اظهار داشت: متأسفانه بعد از 37 سال هنوز باید بجنگیم تا مسئولان بپذیرند برای پیشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی زنان باید نه تنها در تصمیم‌سازی‌ها بلکه در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داشته باشند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه