اخبار داغ

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در استان کرمانشاه مطرح کرد:

ارسال 161 اثر به هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در کرمانشاه

ارسال 161 اثر به هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در کرمانشاه
دبیر جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در استان کرمانشاه از ارسال 161 اثر به جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در کرمانشاه خبر داد که 16 نفر از این تعداد به عنوان برگزیده معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  طاق نیوز، بشیر نظری عصر چهارشنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی هشتمین جشنواره هنرهای تجشمی بسیج که در محل تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد با اشاره به روند برگزاری این جشنواره در استان کرمانشاه گفت: سازمان بسیج هنرمندان امسال با رویکردی متفاوت و تولید محور اقدام به برگزاری هشتمین جشنواره هنرهای تجسمی کرد و به تبع آن این جشنواره در استان کرمانشاه نیز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طاق نیوز،,

وی رشد و شکوفایی استعداد های هنری بسیجیان، شناسایی نخبگان هنری، ایجاد رقابت سالم و سازنده در بین هنرمندان بسیجی برای خلق آثار برجسته را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنون کرد.

,

دبیر جشنواره هنرهای تجسمی بسیج در استان کرمانشاه تصریح کرد:  «استفاده از ظرفیت‌های تخصصی و اندیشگی فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی برای ترویج مفاهیم انسانی در جهان معاصر»، «تبیین و ترسیم مفاهیم عالی دینی به واسطه هنر واندیشه والای هنرمندان»، «ایجاد زمینه‌های تعامل میان هنرمندان بسیجی خلاق و فعال در عرصه هنرهای تجسمی و هم‌اندیشی با انگیزه انتقال تجارب علمی و هنری پژوهشگران سراسر کشور در این زمینه» از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

,

وی گفت:  این جشنواره در بخش های نقاشی نگارگری، گرافیکو کاریکاتور برگزار شد و هنرمندان آثاری با موضوعات «سبک زندگی ایرانی- اسلامی»، «حقیقت و زیبایی»، «جهاد اقتصادی و حماسه زندگی»، «شبکه های اجتماعی(فرصت و تهدیدات)»، «پاسداران حریم حرم»، «افشای جنایت های گروهک های تکفیری بویژه»، «کربلا میقات عاشقانه حقیقت»، «وحدت اسلامی(همبستگی و حسن همجواری»، «بیداری اسلامی و مقاومت ملل»، «بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی(ولایت و رهبری، عدالت طلبی، استقلال، آزادی، استکبار ستیزی و دین باوری، فرهنگ انتظار، ایثار و شهادت مهرورزی)» و «فرهنگ حجاب و عفاف» به جشنواره ارائه کردند.

,

نظری هم چنین به برگزاری یک کارگاه آموزشی تجسمی نیز به عنوان دیگر بخش جشنواره اشاره کرد و گفت: در مجموع 161 اثر به دبیرخانه این جشنواره در رشته های مذکور ارسال شده بود که در مرحله اول دواری 30 اثر به کارگاه عملی راه یافتند.

,

وی از انتخاب 7 نفر در بخش نقاشی، 3 نفر در بخش گرافیک، 3 نفر در بخش کاریکاتور و 3 نفر در بخش نگارگری به عنوان نفرات برتر این جشنواره خبر داد که در آیین اختتامیه تجلیل می شوند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه