اخبار داغ

حاشیه نگاری؛

آغازی بدون افتتاحیه برای اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان/ وقتی خادمان حسینی با بی توجهی مسئولین مواجه می شوند

آغازی بدون افتتاحیه برای اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان/ وقتی خادمان حسینی با بی توجهی مسئولین مواجه می شوند
چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی عصر روز گذشته بدون مراسم افتتاحیه آغاز شد این برنامه با حاشیه‌هایی از جمله کمبود فضا برای نشستن مدعوین و بی توجهی به کهنسالان همایش همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از هرمز؛ عقربه های ساعت به سرعت دقایق نزدیک به شروع ساعت برگزاری چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی در حرکت بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

از انتهای محدوده پارک غدیر برای جلوگیری از ترافیک خیابان بسته شده بود و هرچه به تالار شهید آوینی بندرعباس نزدیک می شدیم چشمان از دور اتوبوس هایی را مشاهده می کرد به ترتیب در محل ورودی تالار آوینی قرار می گرفتند و پیرغلامان یکی یکی از اتوبوس هایی که مختص هر استان بود پیاده می شدند تا وارد تالار شوند.

,

راس ساعت 14 در محل برگزاری مراسم قرار داشتم محافظان برگزاری مراسم در کنار در ورودی ایستاده بودند پس از وارد شدن به محوطه عده ای مشاهده می شدند که در محوطه و عده ای بر روی پله ها ایستاده بودند اما با بی توجهی و با تمام نگرانی از اینکه مراسم آغاز شده است به سرعت پله ها را یکی یکی پشت سر گذاشتم وارد سالن ابتدایی شدم که بازرسانی مختص تفتیش ایستاده بودند.

,

سمت راست مسئول بازرسی خواهران و سمت چپ مسئول بازرسی برادران و میز بزرگی قرار گرفته بود که هر فرد پس از بازرسی با برداشتن  آب معدنی های نیم لیتری که بر روی میز قرار داشتند  وارد سالن اصلی می شدند البته ناگفته نماند در شرایط آب و هوایی گرمسیری بندرعباس که عطش بیشتر از هرچیز دیگری سراغ انسان می رود آب معدنی های موجود بر روی میزخنکی خود را از دست داده بودند.

,

پس از ورود به سالن همایش اولین چیزی که توجه حضار را به خود جلب می کرد هوای گرم سالن و پس از آن چهار ردیف از صندلی های که از قبل رزرو شده بودند که چشم هر بیننده ای را خیره می کرد.

,

میزبانان تمامی مهمانان را به صندلی های عقب سالن راهنمایی می کردند و با گذشت 15 دقیقه از زمان آغاز برنامه می گذشت هنوز صندلی های خالی در سالن خودنمایی می کرد و حضار همچنان منتظر شروع برنامه بودند.

,

دقیقه های ساعت با صدای مداحی پیرغلامان حسینی همچنان می گذشت اما از شروع برنامه خبری نبود و همچنان باید منتظر پرشدن صندلی های خالی موجود در سالن بودیم پس از گذشت نیم ساعت تاشروع برنامه میزبانان خانم ها را به سمت طبقه بالا راهنمایی کردند که نشانگر تبغیض جنسیتی عوامل اجرایی چهاردهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی بود.

,

 

,

تاخیر در شروع برنامه کلافگی و نارضایتی حضار را موجب شده بود ازدحام جمعیت در سالن به اندازه ای بود که عده ای دو طرف سالن سراپا ایستاده بودند و جای نشستن وجود نداشت به گونه ای که بر گرمای بیش از انداز ه سالن افزوده بود.

,

بالاخره با گذشت 40دقیقه  برنامه بصورت زنده آغاز شد اما نکته جالب اینکه بسته های فرهنگی در دست تعدادی از مهمانان خودنمایی می کرد که  نشانگر نوعی تبغیض بود.

,

پس از پایان جلسه صداوسیما به دنبال مصاحبه با پیرغلامان و خادمان حسینی بودند و در گوشه های دیگری خبرنگارانی مشاهده می شدند که با آنها مصاحبه می گرفتند که باعث انسداد مسیر عبور و مرور شده بوده و کافی بود در میان جمعیت قرار گرفته باشید که به سمت عقب یا جلو رانده شوید.

,

برگزاری اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی به نام پیرغلامان حسینی بود اما در حقیقت هیچ توجهی به پیرغلامان نشده بود زیرا صبح چهارشنبه وارد بندرعباس شدند و در هتل محل اقامت مستقر شده بودند که هنوز استراحت نکرده بودند و از خستگی مسیر رها نشده بودندبلافاصله پس از نماز و ناهار باید در محل برگزاری مراسم حاضر می شدند در صورتی که طبق تجارب برخی از پیرغلامان که چندین بار در چنین مراسمی شرکت کرده بود معمولا افتتاحیه اول صبح انجام می شود نه ساعت 14 بعداز ظهر.

,

اصولا روز اول ورود به استان، مهمانان در هتل محل اقامت استراحت می کنند و اول صبح روز بعد آیین افتتاحیه و روز بعد اختتامیه برنامه برگزار می شود.

,

نکته ای که در پایان برخود لازم می دانم بیان کنم این است که مهمانان  ابتدا برای ورود به مراسم دقیقا مقابل در وروی پیاده می شدند اما پس از پایان مراسم مهمانان برای برگشتن به محل اقامت بایستی حدود 50الی 100متر را پیاده روی کنند تا به اتوبوسی که مخص آنها بود برسند با وجود اینکه عده ای کهن سال و با عصا در دست در مراسم حضور پیدا کرده بودند.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه