اخبار داغ

ترامپ یا کلینتون، مسأله این نیست!

ترامپ یا کلینتون، مسأله این نیست!
«به نظر من کم خردی چون ترامپ برای کشور ایران در طولانی مدت نفع خواهد داشت...». این سطر یکی از اظهارنظرهای ذیل خبر مناظره «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» در فضای مجازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «به نظر من کم خردی چون ترامپ برای کشور ایران در طولانی مدت نفع خواهد داشت...». این سطر یکی از اظهارنظرهای ذیل خبر مناظره «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» در فضای مجازی است. پریشب این مناظره برای تمام جهان و به صورت زنده از عموم رسانه‌های جهان نشر شد. به عقیده برخی این مناظره پربیننده‌ترین از نوع خود در تاریخ ایالات متحده آمریکا بوده است و برخی با چاشنی هیجان آن را پربیننده‌ترین برنامه در تاریخ تلویزیون‌های دنیا دانسته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

چنانکه ناگفته قابل پیش‌بینی است، در برنامه‌ای که مخاطب آن بناست عموم مردم جهان باشند و از سوی دیگر بیشتر مردم آمریکا و مدعوین هم بنا بر کسب آرای مخاطبان و جلب نظر آن‌ها به هر قیمت را دارند، کمتر باید منتظر حرف حساب و قابل تأمل بود. عموم مردم در چنین برنامه‌هایی بیشتر از آنکه فحوای گفتار طرفین مهم باشد، نوع مواجهه آن‌ها با رقیب اهمیت دارد. به دلیلی که آمد، بنای پرداختن به گفته‌های مطرح شده در این مناظره را ندارم، اما هر بار که دنیا با انتخاباتی از این نوع در آمریکا یا اروپا رو به رو می‌شود، عده‌ای در داخل کشور سعی دارند با نشانه شناسی‌های گوناگون توضیح دهند که برنده شدن کدام طرف به نفع ما و یا به ضرر ماست. هر بار اما دیده‌ایم رفتار طرف‌های غربی با تهران به هیچ وجه با عوض شدن احزاب حاکم آن‌ها عوض نمی‌شود. بسیاری از اوقات حتی این پیش‌بینی‌ها معکوس از آب درآمده است. در حال حاضر هم بسیاری پیروزی ترامپ را یک فاجعه برای ایران اسلامی دانسته و در عوض ادامه حاکمیت دموکرات‌ها را فرصت تلقی می‌کنند. اما همیشه شاید حقیقت همان باشد که این مخاطب فضای مجازی گفته و پیروزی ترامپ و سرکارآمدن یک دشمن احمق در کاخ سفید برای ما در نهایت بهره بیشتری داشته باشد.

,


در بخش پیش‌بینی نتایج انتخابات پیش رو در آمریکا، بسیاری از تحلیلگران داخلی تا چند روز پیشتر، پیروزی کلینتون را تقریباً قطعی می‌دانستند، اما در همین چند روز نتایج نظرسنجی‌ها در چند ایالت کلیدی به نفع ترامپ تغییر کرد. بیماری کلینتون و شایعات پیرامون ناتوانی او برای ریاست جمهوری نیز به تغییر آرای رقیبش کمک زیادی کرد. برخلاف آن‌ها که تصور می‌کنند با وجود نامزدی چون ترامپ که حماقت و خشونت توامانش را پنهان می‌کند، هر کس مقابل او می‌بود، به پیروزی می‌رسید و بر همین اساس بسیاری مدعی‌اند، کلینتون پیشاپیش برنده این بازی است، اما آمریکایی‌ها نشان داده‌اند از نامزدهای جنجالی اما احمق و خطرناک، چندان بدشان نمی‌آید. دنیا انتخاب «جرج بوش» پسر را فراموش نکرده است. باید منتظر ماند و دید آیا رأی  دهندگان آمریکایی، یک بار دیگر دنیا را با انتخابشان غافلگیر خواهند کرد یا خیر!

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه