اخبار داغ

ناعدالتی آموزشی در مناطق محروم؛

تحصیل مختلط دانش آموزان مقطع متوسطه روستای گرهون بشاگرد در یک مدرسه سه کلاسه!

تحصیل مختلط دانش آموزان مقطع متوسطه روستای گرهون بشاگرد در یک مدرسه سه کلاسه!
ﺩﺍﻧﺶ ‌ﺁﻣﻮﺯﺍن ﻣﻘﻄﻊ متوسطه ﺭﻭﺳﺘﺎﯼ ﻣﺤﺮﻭﻡ گرهون بشاگرد ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺭ ﺑﯽ‌ ﻋﺪﺍﻟﺘﯽ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯽ‌ ﺑﺮﻧﺪ ﻭ ﺑﺎ ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺨﺘﻠﻂ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﻪ ﺗﺤﺼﯿﻞ ﻫﺴﺘﻨﺪ.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز، یکی از مشکلات روستای گرهون بشاگرد که به معضل جدی تبدیل شده است تحصیل مختلط دانش آموزان مقطع متوسطه دوره اول دختر و پسر در مدرسه سه کلاسه خیام گرهون می باشد ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺣﻮﺯﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ و با ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺳﻦ ۹ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺑﻪ ﺑﻠﻮﻍ ﻣﯿﺮﺳﻨﺪ ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﻼ‌ﺱ ﻫﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻂ ﺩﺭ ﻣﻘﻄﻊ متوسطه ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﺍﺯ ﺗﺼﻮﺭ ﺍﺳﺖ.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

مختلط بودن کلاس‌های دختر و پسر مقطع متوسطه در روستای گرهون بشاگرد با توجه به اینکه این دانش آموزان دوران نوجوانی خود را می‌گذرانند، موجب به وجود آمدن بار روانی منفی به خانواده‌های دانش آموزان شده است به‌ گونه‌ای که عده‌ای از خانواده‌ها دیگر تمایلی به تحصیل فرزندان دختر خود در این مدارس ندارند و خواستار تغییر وضعیت موجود هستند.

,

حال با توجه به وضعیت اسف بار مدرسه راهنمایی خیام گرهون پس از گذشت چندین سال باید منتظر ماند که مسئولین ذیربط چه تمهیداتی برای این مدرسه محروم در نظر می گیرند و آیا معضل کمبود امکانات و  مختلط بودن دختر و پسر که باعث ترک تحصیل عده ی زیادی از دختران این روستا شده است حل خواهد شد یا نه؟

,

13910823000223_photol

, 13910823000223_photol, 13910823000223_photol,

محمد برازنده یکی از اهالی روستای گرهون در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز؛ افزود: در مدرسه خیام گرهون دانش آموزان به صورت مختلط در مقطع متوسطع دوره اول (راهنمایی) درس می خوانند و مختلط بودن مدارس عامل ترک تحصیل دانش‌آموزان روستایی شده است.

, بشاگرد نیوز,

این ساکن بخش گافر و پارامون شهرستان بشاگرد با اشاره به اینکه سال ها است مدارس دخترانه و پسرانه در سطح کشور تفکیک شده است، عنوان کرد: کلاس های مدرسه این روستا با تعداد بالغ بر بیش از ۹۰ نفر و با اختلاط دختر و پسر در حال برگزاری است که این امر نارضایتی اهالی روستا را در پی داشته است.

,

برازنده اظهار کرد: دانش آموزان علاقه ای به ادامه تحصیل ندارند چرا که امیدی به شاغل بودن در هیچ اداره ای وجود ندارد و همچنین تعداد زیادی جوان تحصیل کرده در این منطقه بیکار هستند و در منطقه ای که هیچ شغلی نیست و دولت هم به جوانان منطقه کار نمی دهد آینده این جوانان به کجا می رسد ؟

,

وی بیان کرد: چندین دختر در این منطقه با مدرک لیسانس هستند که رشته دبیری است اما آنها امیدی به شاغل بودن ندارند چرا که هرچه تلاش می کنند بی نتیجه است آن هم با وضعیت بسیار بد و با شرایط سخت و بدون حمایت کسی به جز کمیته امداد که شهریه آنها را پرداخت کرده و تمام سختی را تحمل کرده تا شاید روزی به مانند دختران شهری بتوانند به خانواده خود خدمتی نمایند. چندین دختر در راه رفت و آمد برای تحصیل خانه و مدرسه طعمه آب رودخانه جگین شدند و جان خود را از دست دادند.

,

بیکاری در شهرستان بشاگرد یکی از معظلاتی است که در این شهرستان بیداد می‌کند و اکثریت جوانان تحصیل کرده روستای گرهون بیکار هستند و همچنین به گفته استاندار هرمزگان نرخ بیکاری در شهرستان بشاگرد ۵۳درصد است که بالاترین نرخ بیکاری در استان هرمزگان و کشور را دارا است و این مردم نیاز به توجه دارند و دولت باید تلاش‌های بیشتری در جهت رفع معضل بیکاری در منطقه کند.

,

روستای گرهون از توابع شهرستان بشاگرد است این روستا در ۶۰ کیلومتری مرکز شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۳۰۰ نفر قرار دارد که اکثر مردم این روستا در گذشته به شغل دامداری و کشاورزی مشغول بودند که در حال حاضر به دلیل خشکسالی بیشتر درختان این منطقه خشک شدند و مردم این روستا در حال حاضر هیچ درآمدی ندارد و با یارانه زندگی خود را می گذرانند.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه