اخبار داغ

مقام ارشد پنتاگون در دولت بوش مطرح کرد:

استفاده نامشروع اسرائیل از کمک مالی نظامی آمریکا در پروژه‌های ساختمان‌سازی تل آویو

استفاده نامشروع اسرائیل از کمک مالی نظامی آمریکا در پروژه‌های ساختمان‌سازی تل آویو
بر اساس اظهار یک مقام ارشد سابق پنتاگون، اسرائیل به جای اینکه از این پول برای توسعه صنایع دفاعی خود استفاده کند، آن‌ها را صرف پروژه‌های ساختمان‌سازی در کرانه باختری می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سناباد نیوز، داو زاخیم، مقام ارشد پنتاگون در دولت بوش، با نشریه نشنال اینترست آمریکا درباره سیاست کمک نظامی واشنگتن به اسرائیل و ارتباط آن با ساختمان‌سازی‌های تل آویو در کرانه باخبری بحث و گفتگو کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سناباد نیوز,

 

,

داو زاخیم با بیان اینکه ایالات متحده از زمان‌های دور سیاست کمک مالی به ساختمان‌سازی‌های اسرائیل را در پیش گرفته است، اظهار داشت که متأسفانه، مالیاتی که مردم آمریکا می‌پردازند به اسرائیلی‌ها داده می‌شود و این کمک مالی از حل مسئله درگیری‌ها و ارائه راه حل دو ملتی جلوگیری می‌کند.

,

 

,

اسرائیل یکی از بزرگ‌ترین دریافت کننده‌های حمایت‌های نظامی خارجه ایالات متحده است؛ بر اساس توافق ده ساله‌ای، ایالات متحده سالانه حدود 3 میلیارد دلار کمک نظامی به اسرائیل ارائه می‌دهد. بر خلاف دیگر کمک گیرنده‌ها، اسرائیل مجاز است 26.3 درصد از این پول را در تولید تسلیحات بومی سرمایه‌گذاری کند.

,

 

,

داو زاخیم اما حقیقتی را در مورد طریقه استفاده اسرائیل از این کمک‌های مالی افشا کرد؛ بر اساس اظهار این مقام ارشد سابق پنتاگون، اسرائیل به جای اینکه از این پول برای توسعه صنایع دفاعی خود استفاده کند، آن ها را صرف پروژه‌های ساختمان‌سازی در کرانه باختری می‌کند. به طوری که اخیرا کابینه اسرائیل 82 میلیون شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) دیگر به پروژه‌های ساختمان‌سازی خود بودجه اضافه کرده است.

,

 

,

زاخیم در ادامه با ارائه پیشنهادی برای کنترل رژیم صهیونیستی در هزینه کردن کمک‌های مالی نظامی در ساختمان‌سازی‌ها گفت: مقدار 26.3 درصدی که اسرائیل می‌تواند از سه میلیارد دلار کمک مالی نظامی آمریکا برای توسعه صنعت دفاعی خود استفاده کند (815.3 میلیون دلار در یک سال مالی) باید در یک حساب مشخص قرار داده شود. بعد از گذشت یک سال مالی، اسرائیل باید به واشنگتن اثبات کند که این پول را در چه بخش‌هایی هزینه کرده است. در نتیجه این اقدام، اسرائیل باید پولی که در صنایع دفاعی خود هزینه نکرده است را به آمریکا بازگرداند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه