اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی مازندران خبر داد

دستگیری 16 کلاهبردار حرفه‌ای بانکی در مازندران

دستگیری 16 کلاهبردار حرفه‌ای بانکی در مازندران
فرمانده نیروی انظامی مازندران گفت: 16 کلاهبردار حرفه‌ای با 46 میلیارد تومان ارزش ضررهای مالی که به بدنه بانک‌ها وارد کردند، دستگیر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سردار میرفیضی در نشست خبری که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: 16 کلاهبردار حرفه‌ای با 46 میلیارد تومان ارزش ضررهای مالی که به بدنه بانک‌ها وارد کردند، دستگیر شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
وی با بیان اینکه به دنبال ارتقای جذب اعتماد عمومی هستیم، افزود: افزایش میزان احساس امنیت عمومی، معرفی دستاوردهای ناجا، جلوه‌های عمل به شعار سال جاری، افزایش محبوبیت پلیس، پاسخگویی، دانش محوری و خدمت‌گزاری سرلوحه فعالیت‌های نیروی انتظامی مازندران قرار دارد.

فرمانده نیروی انظامی مازندران با اشاره به اینکه حل مسائل اجتماعی با حمایت و همکاری مردم امکان‌پذیر است، تصریح کرد: در همین راستا به دنبال گسترش همکاری با مردم و حل و فصل معضلات اجتماعی استان هستیم.

میرفیضی با اشاره به نقش جامعه فرهنگیان مازندران در ترویج فرهنگ سازی و ایجاد امنیت در استان، اضافه کرد: در بخش پلیس افتخاری و راهوران هم ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد.

وی با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی از 9 مهرماه سال جاری، گفت: 100 برنامه در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و خدماتی در دو بخش درون و بیرون سازمانی برای این هفته پیش‌بینی کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در روز جمعه هفته جاری برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری رزمایش اقتدار پلیس، تئاتر درمانی با موضوع آسیب اجتماعی، برپایی چادر امدادی، نمایشگاه فضای مجازی، مسابقه اتومبیل رانی، تجلیل از خیرین و شوراهای معتمد پلیس و ... از برنامه‌های هفته نیروی انتظامی است.

میرفیضی با اشاره به کاهش 11 درصدی ورودی مردم در سال جاری به ادارات پلیس استان، گفت: 17 درصد ورودی پرونده‌ها به کلانتری‌های استان کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: در برخی از جرایم مانند زمین‌خواری با 40 درصد، دستگیری در حوزه موادمخدر 66 درصد، مواد مخدر 39 درصد نسبت به مدت زمان سال گذشته افزایش کشف داشتیم.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه در حدود 46 ملیارد تومان کلاهبرداری در سال جاری صورت گرفت، گفت: 78 درصد در این حوزه افزایش برخورد با مجرمان داشتیم.

این مسئول انتظامی با بیان اینکه 35 فقره پرونده زمین‌خواری در سال جدید داشتیم، اضافه کرد: 345 هزار مترمربع با ارزش 96 میلیاردتومان رفع تصرف شد.

میرفیضی بیان کرد: در حوزه قاچاق کالا و ارز با اجرای 9 مرحله طرح، 12 باند با ارزش 15میلیارد تومان اموال کشف شده متلاشی شد.

وی با اشاره به اینکه تمرکز پلیس برروی باندهای بزرگ و سازمان یافته است، تصریح کرد: در سال جاری 29 درصد کاهش وقوع قتل و 4 درصد افزایش کشف قتل داشتیم.

فرمانده انتظامی مازندران بیان کرد: 25 مورد قتل در مازندران داشتیم که 23 مورد کشف شده و 2 مورد در دستور کار قراردارد.

میرفیضی با اشاره به 605 پرونده فضای مجازی در استان، گفت: 83 درصد از این پرونده‌ها کشف شد که از این مقدار 43 درصد سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب، 26 درصد هتک حیثیت، 7 درصد مزاحمت اینترنتی، 7 درصد هک سایت، 6 درصد کلابرداری و 11 درصد سایرجرایم بوده است.

وی اضافه کرد: در راستای پیشگیری از کلاهبرداری‌ها و تخلفات فضای مجازی اقدام به برگزاری بیش از 5 هزار ساعت کلاس آموزشی و چاپ 16 هزار کتابچه کردیم.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه در حدود یک تن و 400 کیلو مواد مخدر در سال جاری کشف کردیم، گفت: 39 درصد کشف مواد مخدر و 66 درصد دستگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

وی با اشاره به جمع آوری 100 درصد افزایش معتادین در سال جاری، افزود: در حال حاضر 69 درصد از اراذل و اوباش استان تحت کنترل پلیس آزاد هستند و 31 درصد در زندان به سر می‌برند.

میرفیضی گفت: در حوزه‌های سرقت با 5 درصد، شرارت با 14 درصد، نزاع و درگیری 24 درصد کاهش جرایم نسبت به سال گذشته داشتیم.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: میانگین سنی افراد دستگیر شده در حوزه نزاع و درگیری از 15 الی 24 سال 27 درصد و در سنین 25 الی 39 سال 64 درصد است که نگران رشد جرایم در سنین پایین هستیم.

وی با اشاره به افزایش 33 درصدی شماره‌گزاری خودرو در سال جاری، گفت: از امروز به مدت 10 روز کلیه وسایل نقلیه در پارکینگ‌های نیروی انتظامی با دستور قضایی ترخیص می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان اینکه 73 درصد از 6هزار و 456پرونده در نیروی انتظامی منجر به سازش شده است، اظهار کرد: با همکاری مردم سعی داریم که موضوعات اجتماعی را با سازش حل کنیم.

میرفیضی در پایان با اشاره به اینکه 80 درصد خرده فروشان موادمخدر معتاد هستند، بیان کرد: 80 درصد سرقت‌های خرد هم از سوی معتادین انجام می‌شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/رض
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه