اخبار داغ

طشت‌گذاری به یاد تشنه‌ لبان کربلا در آستارا

طشت‌گذاری به یاد تشنه‌ لبان کربلا در آستارا
در آستانه ماه محرم و در یک آیین دیرپا به یاد تشنه لبان کربلا مراسم طشت‌گذاری از ظهر امروز آغاز می شود تا عزاداران حسینی به استقبال ماه عشق و قیام بروند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انتخاب آستارا، در آستانه ماه محرم اهالی آستارا براساس یک رسم دیرین از امروز آیین سنتی و تاریخی طشت‌گذاری را آغاز می کنند و قرار است مراسم اصلی طشت‌گذاری از امروز در مساجد برگزار شود تا آستارایی ها با انجام این رسم دیرین به صورت رسمی در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا به یاد سید و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) عزاداری کرده و بر سر و سینه بزنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

طشت‌گذاری آستارایی ها نشانه‌ای است تا عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا (ع) و کاروان غریب نینوا انجام دهند تا به یاد تشنه‌ لبان کربلا طشت‌ها را پر از آب کرده و به یاد مظلومیت شهدای کربلا در این مراسم نمادین حضور پیدا کرده و عشق و ارادتشان را به نحوی شایسته نشان دهند.

,

در این مراسم که همراه با نوحه‌خوانی و همچنین مداحی مداحان اهل بیت است، شرکت‌کنندگان در حالی که به یاد سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) اشک ماتم ریخته و در این حزن و اندوه عمق عشق و علاقه خود را به سیدالشهدا(ع) نشان می‌دهند به نوعی با این آیین بیعتی با امام حسین و حضرت عباس(ع) انجام می‌دهند تا خطاب به آنها اعلام کنند ما همچنان در مسیر واقعی مکتب و مرام حسینی هستیم.

,

به گزارش انتخاب، شهرستان آستارا دارای ۸۴ مسجد است که از این تعداد ۱۴ مسجد در مرکز شهر و ۷۰ مسجد نیز در بخش لوندویل و روستاهای اطراف آن وجود دارد.

,

شهر مرزی آستارا در شمالغرب گیلان و در مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه