اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش:

افزایش 4.5 برابر کشفیات مواد مخدر د کیش

افزایش 4.5 برابر کشفیات مواد مخدر د کیش
فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش از افزایش 2 برابری کشفیات مواد مخدر در 6 ماهه نخست سال 95 خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با تبریک هفته دفاع مقدس این هفته را فرصت مغتنمی برای یادآوری رشادت های دلیر مردان دفاع مقدس خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی رسانه را حلقه ارتباط میان مسئولان و مردم دانست با تاکید بر اهمیت و جایگاه اصحاب جراید در حوزه امنیت وافزود: بسییاری از مأموریت های پلیس می تواند توسط مردم و نهادهای اجتماعی انجام پذیرد و در این حوزه ها دیگر نیازی به ورود پلیس نباشد.

,

نقش ویژه گروه های مرجع در همیاری با پلیس

, نقش ویژه گروه های مرجع در همیاری با پلیس,

جهانبخش با تشریح ویژه برنامه های هفته ناجا اظهار کرد: وجه اصلی هفته ناجا نقصه اتصال ناجا با سرمایه های اجتماعی است که در ناجا شکل می گیرد و مردم نسبت به توانمندی ها و فعالیت های ناجا آگاه شده و در ایجاد و حفظ امنیت با پلیس مشارکت می کنند.

,

وی با اشاره به تقارن هفته ناجا و آغاز ایام الله محرم افزود: ماه محرم در قاموس ایرانی مقطع زمانی ویژه ای است که پیام های ویژه ای برای مسلمانان با خود به همراه دارد و در گرامی داشت این ماه و یاد و خاطره شهدای کربلا شیعه و اهل تسنن تفاوتی با یکدیگر ندارند.

,

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با تاکید بر مشارکت عموم مردم در برقراری امنیت و آرامش اظهار کرد: شعار امسال ناجا " همه با هم برای امنیت" تعیین شده و نشان از اهمیت مشارکت مردم در باقراری آرامش که شفاف ترین وجه ، محصول و خروجی امنیت است دارد.

,

وی با اشاره به مفهوم امنیت به معنای نبود تهدید،  تاکید کرد: امنیت محصول و کارکرد تمام نهادهای اجتماعی به ویژه خانواده است. و در هر حوزه ای که تهدید نباشد در آن حوزه امنیت حاکم است.

,

این مقام مسئول در ناجا با تاکید بر نقش گروه های مرجع در تولید امنیت اجتماعی افزود: یکی از مهمترین گروه های مرجع رسانه است که می تواند در تولید امنیت بالاترین همکاری را با پلیس داشته باشد.

,

وی ادامه داد: رسانه می تواند تضمین کننده سلامت روند اجتماعی باشد. ارائه شفاف اخبار واطلاعات توسط رسانه، از عوامل مهم هوشیاری و آگاهی نهادهای مسئول در حوزه امنیت خواهد بود.

,

رضایت شهروندان اساس امنیت اجتماعی است

, رضایت شهروندان اساس امنیت اجتماعی است,

سرهنگ جهانبخش رضایت شهروندان را از مهمترین موارد امنیت اجتماعی عنوان کرد و افزود: رضایت شهروندان از پایه های اصلی امنیت اجتماعی است.

,

وی با اشاره به جاذبه های فراوان جزیره کیش بیان کرد: جزیره کیش منطقه ای اقتصادی است و می تواند برای مفهوم پیشنهادی رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی یک نقطه مطلوب باشد.

,

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه ما در فرهنگ ایرانی اسلامی خود نکات زیبایی به عنوان هنجارهای اجتماعی داریم اظهار کرد: کیش در حوزه اقتصادی و اقتصاد مقاومتی می تواند یک پایلوت باشد.

,

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای بازگرداندن علاقمندی گردشگران از سفرهای خارجی به سوی جزیره کیش از مواردی است که می تواند به عنوان یک هنجار اجتماعی و یک ارزش مطرح شود در حالیکه سود اقتصادی فراوانی برای کشور و جزیره کیش در برخواهد داشت.

,

آرامش مزیت رقابتی در کیش

, آرامش مزیت رقابتی در کیش,

کیش می تواند یک نشان برتر ترافیکی در ایران و جهان باشد. جهانبخش با بیان این مطلب یادآور شد: دستیابی به آرامش اولین و هدف اصلی گردشگران است و آرامشی که در جزیره کیش حاکم است کمتر در کشورهای همسایه و حتی اروپا یافت می شود.

,

وی آرامش در کیش را یک مزیت رقابتی برشمرد و ادامه داد: نبود ترافیک و چراغ قرمز، فرهنگ ناب و گفتمان فرهنگی مردمی در کیش، امنیت بالا، نبود دیوارهای بلند، بوق نزدن و دریای زیبا از ظرفیت های بی نظیر و مزیت های رقابتی در جزیره کیش است.

,

جهانبخش با اشاره به اینکه می توان رفتارهای زیبای پلیس را در تبدیل به یکی از مزیت های رقابتی در کیش کرد افزود: پلیس در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای اروپایی رفتار بسیار خشنی دارد در نتیجه رفتار استاندارد و شایسته مدارانه، براساس اخلاق اسلامی یک مزیت رقابتی است.

,

وی بر این اساس از اجرای طرح پلیس گردشگری در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: در کیش نیاز به احساس امنیت اجتماعی شاید بیش از دیگر نقاط کشور باشد زیرا چهره زیبای کیش با کوچکترین نقطه ای نازیبا خواهد شد.

,

جهانبخش تاکید کرد: احساس امنیت اجتماعی پایه و اساس دیگر حوزه های امنیت چون امنیت اقتصادی خواهد بود.

,

وی با اشاره به طرح هایی برای مشارکت عموم مردم در حوزه امنیت اجتماعی بیان کرد: تلاش می شود تا بهره گیری از گروه های مرجع در حل مشکلات مردمی، پلیس کمترین حضور را در کنش های اجتماعی داشته باشد.

,

کاهش 26 درصدی تصادفات در کیش

, کاهش 26 درصدی تصادفات در کیش,

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با ارائه آمارهایی از کاهش 26 درصدی تصادفات در 6 ماهه نخست امسال خبردارد و افزود: نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از ابتدای سال تاکنون 31 درصد کاهش تصادفات خسارتی را شاهد بودیم.

,

وی با تصریح بر اینکه مواد مخدر خط قرمز پلیس است تاکید کرد: با وارد کنندگان، توزیع کنندگان به شدت برخورد خواهد شد.

,

این مقام مسئول در پلیس کیش با اعلام افزایش 2 برابری کشفیات مواد مخدر در مدت مشابه نسبت به سال گذشته از ابتدای سال 95 از افزایش 4 و نیم برابر کشفیات در شهریور خبرداد و افزود: اعتیاد به مواد مخدر نقطه آغاز اغلب بزهکاری ها و جرائم بوده و مبارزه با پدیده نابهنجار مواد مخدر از مطالبات اساسی مردم است.

,

وی با اشاره به کاهش 24 درصدی سرقت در 6 ماهه اول سال 95 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته گفت: در مقایسه با کل کشور در شرایط خوبی به سر می بریم اما تا دست یابی به نقطه مطلوب فاصله داریم.

,

سرهنگ جهانبخش با ابراز نگرانی از افزایش ملموس پرونده های جرائم مالی و کلاهبرداری در کیش ابراز کرد: بسیاری از پرونده های مالی در دادگستری کیش می تواند توسط گروه های مرجع حل وفصل شود.

,

وی ادامه داد: بسیاری از پرونده های مالی مربوط به کسانی است که سالها در جزیره کیش تلاش کرده اند اما به دلیل برخی معاملات دچار مشکل شده و اکنون دارای پرونده در دادگاه هستند که این مشکل در گروه های مرجع به سادگی قابل حل است.

,

جمع آوری قلیان ها و امحا 115 کیلو گرم مواد مخدر در کیش

, جمع آوری قلیان ها و امحا 115 کیلو گرم مواد مخدر در کیش,

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در پاسخ به سوال خبرنگار کیش پرس در خصوص جمع آوری قلیان ها در کیش گفت: با بیان اینکه مصرف قلیان علاوه بر مضراتی که بر سلامت انسان دارد خوشایند نبوده و برازنده هیچ محفل و مجلسی نیست مشارکت مردمی و همکاری رسانه ها را در این امر بسیار موثر و ضروری دانست.

,

وی با اشاره به اینکه طرح جمع آوری قلیان در کشور در حال اجراست افزود: این طرح با شیب ملایم و معادل سازی اجرا می شود و ورود رسانه در سرعت بخشیدن به این امر می تواند تاثیر گذار باشد.

,

سرهنگ جهانبخش همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از امحاء 115 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده در کیش در هفته ناجا و برگزاری 110 برنامه در این هفته خبر داد و گفت: برگزاری صبحگاه مشترک، نشست با گروه های مرجع، دیدار با ائمه جمعه و جماعات،  دیدار با معتمدین و دانشگاهیان، نشست های رادیویی و تلویزیونی، برگزاری مسابقات ویژه پرسنل نیروی انتظامی از ویژه برنامه های هفته ناجا خواهد بود.

,

اصلاح هندسی میادین کیش، آموزش های پلیس، ساماندهی بخش کارگری و رسیدگی به وضعیت اتباع خارجی در کیش، افزایش مدت زمان دفترچه های فعالیت لنج های، مشکلات ترافیک در فروشگاه پاندا، ساماندهی موتورهای شارژی، کنترل خودروهای اجاره ای، مبارزه با مواد مخدر، برخورداری بندرگاه از دستگاه ایکس ری خودروها، تبلیغات فرهنگ زندگی در کیش در بلیط های هواپیمایی، همراهی و همگامی گروه های اجتماعی با پلیس، ایجاد پلیس گردشگری از موارد مطرح شده توسط خبرنگاران در این نشست خبری بود.

,

نخستین نشست فرماندهی نیروی انتظامی ویژه کیش در آستانه هفته ناجا با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی ویژه کیش برگزار شد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه