اخبار داغ

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خبر داد:

برگزاری «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه استان کرمانشاه/ اعزام 110 مبلغ به مناطق محروم در ماه محرم

برگزاری «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه استان کرمانشاه/ اعزام 110 مبلغ به مناطق محروم در ماه محرم
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برگزاری مراسمات عزداری حسینی در قالب طرح بصیرت عاشورایی» و اعزام 110 مبلغ به مناطق محروم استان کرمانشاه طی ماه محرم خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طاق نیوز، حجت الاسلام آیت عباسیان پیش از ظهر پنجشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های بصیرت عاشورایی که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام محرم و فلسفه این ایام گفت: در ایام محرم شور و هیجانی در بین شیعیان به وجود می آید و مراسماتی را به این منظور برگزار می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طاق نیوز،,

 وی با بیان اینکه این عزاداری مختص ایرانیان نیست و در سراسر دنیا همه شیعیان برای امام حسین (ع) و یارانش عزاداری می کنند گفت: حرارتی که برای برگزاری مراسمات عزای حسینی در دل شیعیان وجود دارد همان سری است که خداوند به دلیل اخلاص امام حسین (ع) در دلهای شیعیان نهاده است.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه احیای سنت های پیامبر را از اهداف برپایی قیام امام حسین (ع) دانست تا این سنت ها فراموش نشود.

,

ایجاد حکومت اسلامی و مبارزه با انحرافات از اهداف برپایی مراسمات عزای حسینی است/لزوم تبیین فلسفه قیام عاشورا

, ایجاد حکومت اسلامی و مبارزه با انحرافات از اهداف برپایی مراسمات عزای حسینی است/لزوم تبیین فلسفه قیام عاشورا,

عباسیان، ایجاد حکومت اسلامی و مبارزه با انحرافات را از دیگر اهداف قیام امام حسین(ع) برشمرد و گفت: امام حسین (ع) برای خدا و نه از روی هوا و هوس می خواست حکومت تشکیل دهد که این اهداف امام حسین (ع) باعث ماندگاری قیام آن حضرت تا امروز شده است.

,

وی تاکید کرد: ما باید فلسفه قیام امام حسین (ع) را برای مردم تبیین و شیوه و راه و روش امام حسین (ع) را برای خود الگو قرار دهیم و اگر کسی خود را پیرو این امام بزرگوار بداند اما با ظلم و انحرافات دینی مبارزه و ارزش های دینی را احیا نکند دروغ گفته است که این نیازمند بصیرت است.

,

عباسیان به برگزاری مراسمات عزاداری امام حسین (ع) توسط اوقاف و امور خیریه اشاره کرد که در قالب طرح بصیرت عاشورایی چندین سال است برگزار می شود.

,

وی افزود: ما موقوفاتی برای عزاداری سیدالشهدا داریم که باید مصرف شود، از این رو سخنرانانی را در مراسمات دعوت می کنیم که اهداف قیام امام حسین (ع) را برای مردم تبیین کنند.

,

دعوت از 110 مبلغ از قم برای اعزام به مناطق محروم در دهه محرم

, دعوت از 110 مبلغ از قم برای اعزام به مناطق محروم در دهه محرم,

این مسئول از دعوت از ۱۱۰ نفر مبلغ از قم برای سخنرانی و تبلیغ در ایام محرم خبر داد و گفت: این افراد به بقاع متبرکه و مناطق محروم اعزام می شوند.

,

وی افزود: همچنین تعدادی از روحانیون استان نیز اعزام می شوند و طبق برنامه ریزی هر پنج شنبه و جمعه که از هفته قبل شروع شده این روحانیون که ۵۰ نفر از روحانیون توانمند استان هستند به مناطق محرومی که هیچ روحانی ای ندارند، اعزام می شوند.

,

عباسیان گفت: مبلغین در دهه اول محرم علاوه بر تبیین قیام امام حسین (ع)، برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی را در خیمه های معرفت در برنامه خود خواهند داشت.

,

لزوم نهادینه کردن تفکر امام حسین (ع) در جامعه

, لزوم نهادینه کردن تفکر امام حسین (ع) در جامعه,

وی بر نهادینه تفکر امام حسین (ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: ما در هر عصری باید لبیک گوی امام حسین (ع)  باشیم که اداره کل اوقاف برای این لبیک گویی به امام حسین (ع) هر ساله برنامه هایی تحت عنوان اجتماعات لبیک گویی را برگزار می کند.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه برگزاری مراسمات عزاداری را به منظور این دانست که ما بگوییم همچنان پیرو امام حسین (ع)  هستیم.

,

برگزاری مراسم لبیک گویی به امام حسین(ع) در 8 بقعه متبرکه استان

, برگزاری مراسم لبیک گویی به امام حسین(ع) در 8 بقعه متبرکه استان,

عباسیان گفت: بر این اساس در روز دوم محرم در ۸ بقعه متبرکه مراسم «لبیک گویی» را خواهیم داشت، هم چنین در مرکز استان در روز سه شنبه ۱۳ مهر در بقعه امامزاده ابراهیم برنامه ای به این منظور برگزار خواهد شد.

,

وی با بیان اینکه برنامه «رهروان زینبی» را روز ۱۲ محرم مصادف با ۲۳ مهر در ۷ بقعه متبرکه برگزار می کنیم، افزود: در مجموع برنامه های بصیرت عاشورایی در ۳۲ بقعه استان در طول دهه محرم خواهیم داشت.

,

این مسئول اظهار داشت: هم چنین مراسم عزاداری امام سجاد (ع) را تحت عنوان منشور عزت در روز ۲۳ مهر  خواهیم داشت.

,

برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 4 نقطه استان

, برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 4 نقطه استان,

وی گفت: برنامه شیرخوارگان حسینی نیز در مرکز استان در ورزشگاه امام (ره) برگزار و در ۴ نقطه دیگر استان نیز این مراسم برگزار خواهد شد.

,

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یادآور شد: در ۴ بقعه استان نیز برنامه «احلا من العسل» عزاداری ویژه دانش آموزان را خواهیم داشت.

,

عباسیان در پایان گفت: در طول دهه محرم در تمام ۳۲ بقعه در دهه محرم نماز جماعت، سخنرانی و پاسخگویی به سوالات شرعی داریم و علاوه بر آن نیز به مناطق محروم، برخی مساجد و حسینیه ها و هیئات مذهبی اعزام روحانی خواهیم داشت.

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه