اخبار داغ

نویسنده ابرکوهی دوران دفاع مقدس عنوان کرد

بیش از 5 هزار رزمنده سهم ابرکوه در جنگ تحمیلی/ شهید شدن 15 ابرکوهی در یک روز

بیش از 5 هزار رزمنده سهم ابرکوه در جنگ تحمیلی/ شهید شدن 15 ابرکوهی در یک روز
نویسنده دوران دفاع مقدس ابرکوه در یک نگاه آماری تعداد رزمندگان شهرستان در جنگ تحمیلی را بیش از 5 هزار نفر عنوان کرد که 41 نفر از آنان در سال 61، سالی که بیشترین شهید از ابرکوه را داشته، به شهادت رسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا بابایی نویسنده ابرکوهی دفاع مقدس در گفتگو با سرو ابرکوه، اظهار کرد: نکته قابل توجه در مورد شهدا این است که آنها از جنس همین مردم، فرزندان همین ملت بودند، نه انسان های خاص و مافوق افراد عادی؛ درست است که شهادت مرگ، انسان های زیرک و هوشیار است که نمی گذارند این جان، مفت از دست شان برود، اما کسی فکر نکند که شهادت دست نیافتنی است و انسان های فداکار نسل شان خاتمه یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرو ابرکوه,

بابایی اظهار کرد: در یک نگاه آماری به شهرستان ابرکوه در دوران دفاع مقدس و بر طبق اطلاعات بدست آمده از بنیاد شهید و امور ایثارگران تعداد کل رزمندگان شهرستان که در تجربه حضور در جبهه را داشتند، بیش از 5 هزار نفر، تعداد شهدا 275، تعداد آزادگان 34 و تعداد جانبازان 576 نفر اعلام شده است که 11 نفر بالای 75 درصد و 188 نفر بالای 25 درصد می باشند.

,

وی اذعان کرد: از بین خانواده های دارای چند شهید می توان به خانواده مرحوم علی اکبر آدمی اشاره کرد که  سه فرزند خود یعنی حسین، محمد و عبدالرحمن، را تقدیم انقلاب کردند. همچنین 9 خانواده ابرکوهی دیگر هر کدام سهمشان از جنگ تحمیلی دو شهید بود که اسامی آنها بدین شرح می باشد:

,

خانواده های شهیدان محمد حسن و محمد رضا اکرمی، حبیب و کاظم برزگری، محمدعلی و اسماعیل زارع مهر آبادی، سید احمد وئ سید محمد صافی، محمود  نعمت الله فلاح زاده، عباس و رمضان کریمی مریم آبادی، مرتضی  اکبر مشتاقیان، محمد مهدی و محمد هادی موحدی مهرآبادی.

,

این نویسنده ابرکوهی جوان ترین شهید ابرکوه را  محمد رضا اکرمی فرزند علی معرفی کرد و گفت: وی در تاریخ 30 شهریور 1351 متولد و در حالی که 14سال و 6 ماه از عمرش گذشته بود در تاریخ 20 فروردین 66 به شهادت رسید. همچنین محمد علی زارع مهرآبادی فرزند حسین متولد سال 1314 نیز مسن ترین شهید ابرکوه است که در سال 1367 و در سن 57 سالگی به شهادت رسید.

,

بابایی افزود: جنگ تحمیلی در سال 1361 بیشترین تعداد شهید را از شهرستان ابرکوه گرفت که آمار آنان به 41 نفر می رسد، در حالی که بیشترین شهدای ابرکوه در یک روز مربوط به روز 22 بهمن سال 64 می شود که 15 نفر از رزمندگان شهرستان در این روز به وصال حق نائل شدند.

,

وی یادآور شد: بر اساس میانگین سن شهدا، بیشترین تعداد شهیدان ابرکوه به ترتیب در سن 19 سالگی 34 نفر  و در سن 20 سالگی 31 نفر بودند. لازم به ذکر است که میانگین سن 67 درصد از شهدا بین 17 تا 23 سال بوده است که این خود گویای جوان بودن شهدای ابرکوهی در جنگ تحمیلی است.

,

این جانباز جنگ تحمیلی اسامی شهدای برخی از اقشار را به شرح ذیل عنوان کرد:
شهدای دانشجو: شهیدان محمود رستگار پناه، عبدالرحمان حیدری مدوئیه، محمد کاظم اکرمی، محمد رضا یوسفی اسفندآبادی، احمد حمیدی، عباس حیدری مدوئیه و عباس غلامی.

,
,

شهدای روحانی: محمد رضا زمانی، علی تولایی، عبدالحمید اکرمی، محمدرضا عزیزی پناه، نعمت الله فلاح زاده، حجت الاسلام محمد باقر فلاح زاده و محمد رضا زارع زاده.

,

شهدای زن و کودک: مریم ناصری، فاطمه کاظمی و فاطمه پرورین روحی.

,

سرداران شهید: حجت السالام عبدالحمید اکرمی، سید رسول جلاییف اصغر جهانی، محمد حسین حاتمی زاده، علی حسن پور، علی محمد حسینیان، نجف قلی رضایی نژاد، غلامرضا زارع کلپه، محمد عمیقی، حجت الاسلام محمد باقر فلاح زاده، ابوالقاسم کشمیری، محمد رضا محمدی، ابراهیم موحدی، محمد هادی موحدی و عزیز الله نیکوبخت.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه