اخبار داغ

هفتمین دوره مسابقات آتش نشانی کشور در کیش برگزار شد

هفتمین دوره مسابقات آتش نشانی کشور در کیش برگزار شد
هفتمین دوره مسابقات آتش نشانی و نجات فرودگاهی با حضور 32 تیم در کیش در حال برگزاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس،هفتمین دوره مسابقات آتش نشانی و نجات فرودگاهی با حضور حمید حاج بیگی مدیرکل ایمنی- زمینی فرودگاه های کشور، اسماعیل موسوی مدیر عامل شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه کیش، عزت الله محمدی مدیر کل فرودگاه کیش به مدت 3 روز با حضور 23 تیم از شهر های مختلف در محوطه ایمنی- زمینی فرودگاه کیش حال برگزاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

محمدی مدیرکل فرودگاه کیش گفت: برگزاری این مسابقات همزمان با هفته ایمنی و آتش نشانی است و این روز را به سربازان ایمنی فرودگاه که تمام تلاش خود را برای برگزاری یک پرواز ایمن به کار می گیرند باید تبریک گفت.

,

محمدی با اشاره به اهمیت ایمنی در صنعت هوانوردی اظهار کرد: صنعت هوانوردی بدون ایمنی معنا و مفهومی ندارد.

,

وی افزود: هواپیمایی که برنامه پرواز دارد باید صد درصد ایمن باشد و این ایمنی ایجاد نخواهد شد مگر با تلاش و فداکاری همکاران آتش نشان.

,

مدیرکل فرودگاه کیش با بیان اینکه جزیره کیش سومین فرودگاه پرتردد در کشور است اظهار کرد: قطعا برگزاری مسابقات و دست  یابی به تجربیات گرانبهایی که در این برنامه وجود دارد در تبادل تجربیات، ایجاد انگیزه و تعامل بین همکاران موثر خواهد بود تا بستر ایمنی که در فرودگاه های کشور یکی از دغدغه های مهم است برطرف شده تا پروازهای ایمن برای مردم داشته باشیم.

,

حمید حاجی بیگی، مدیرکل ایمنی- زمینی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هواپیمایی ایران  تاکید کرد: ما همیشه آماده نجات مردم هستیم و یاد و خاطره تمامی انسان های بزرگ و ارزشمندی را که در این راه جان خود را از دست دادند گرامی می داریم.

,

وی افزود: ایمنی یکی از مقوله های مهم صنعت حمل و نقل هواپیمایی است که سازمان هواپیمایی کشور و شرکت ناوبری و فرودگاه های ایران اهمیت ویژه ای برای آن قائل است.

,

حاجی بیگی با اشاره به شاخصه های اعلام شده از سوی ایکائو در صنعت هواپیمایی کشور اظهار کرد: شاخصه هایی از سوی ایکائو در رابطه با زمان و سرعت حضور در محل حادثه و کنترل حریق  اعلام شده که بر طبق این شاخصه پرسنل در زمانی کمتر از 3 دقیقه باید در محل حاضر شوند.

,

وی ادامه داد: این شاخصه مهم موجب می شود تا تمامی فعالیت های آتش نشانی فرودگاه از آتش نشانی شهری متمایز شود.

,

این مقام مسئول در ایمنی فرودگاهی افزود: دو مقوله نیروی انسانی و تجهیزات در صنعت هواپیمایی و ایمنی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

,

وی با بیان اینکه پرسنل آتش نشانی باید دارای هوش، قدرت تصمیم گیری بالا و قوای جسمانی مناسب باشند ایثار و شجاعت را از دیگر ویژگی های آتش نشانان فرودگاه عنوان کرد.

,

حاجی بیگی تجهیزات ویژه آتش نشانی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: باید تجهیزات آتش نشانی فرودگاهی ویژه و استاندارد باشد تا در کمتر از 3 دقیقه به محل رسیده و آتش را کنترل کند.

,

وی با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات برای نخستین بار است که در جزیره کیش برگزار می شود هدف از برگزاری این مسابقات را آماده سازی پرسنل در انجام مأموریت های اضطراری خواند و افزود: پرسنل باید دارای قوای جسمانی بال و آمادگی لازم برای نجات مردم در مواقع ضروری باشند و واکنش سریع از خود نشان دهند.

,

هفتمین دوره مسابقات آتش نشانی و نجات فرودگاهی کشور با حضور 23 تیم از 22 شهر کشورو با حضور 2 تیم از کیش در گروه های 3 نفره به مدت سه روز با داوری یک گروه 7 نفره در 6 آیتم در جزیره کیش در حال برگزاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه