اخبار داغ

وعده ای که محقق نشد؛

پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته روی هوا

پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته روی هوا
وعده های دولت برای پرداخت مطالبات فرهنگیان بازنشسته از وزیر آموزش و پرورش گرفته تا آقای سخنگو به یک دروغ بزرگ تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، امروزه در جامعه نقش معلم و معلمان بر هیچ کسی پوشیده نیست و این قشر از جامعه با تعهدی دلسوزانه نسبت به تعلیم و تربیت دانش آموزان اقدام می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

در سیستم های آموزشی، افراد زیادی مشغول به کارند و فعالیت های آنها بطور مستقیم یا غیر مستقیم در تربیت دانش آموزان مؤثر است اما در این میان، نقش معلمان از دیگر افراد بسیار برجسته تر است چنان که بیشتر اوقات را دانش آموزان در مدرسه زیر نظر آنها سپری می کنند و عوامل دیگر هم فراهم آورنده زمینه برای فعالیت معلّم ها می باشد.
از این رو بسیاری از دانش آموختگان نظام آموزشی سنتی و جدید شکل گیری شخصیت خود را مرهون معلمان خود می دانند.
جایگاه معلم، جایگاه رفیع و والایی است بطوریکه خداوند متعال در دین مبین اسلام نیز به اهمیت تعلیم و تعلم بسیار اشاره نموده اند. 
اما این جایگاه در دولت یازدهم بارها و بارها مورد خدشه قرار گرفته و شأن معلمان و بازنشستگان این عرصه حفظ نشده است؛ همین باعث شده تا فرهنگیان بازنشته به این موضوع گله مند باشند.
تجمع تکراری فرهنگیان ایلامی/ قول وزیر عملی نشد
روزهای گذشته جمعی از فرهنگیان بازنشسته ایلامی نسبت به عدم پرداخت مطالبات خود تجمع کردند؛ تجمعی که در آن خواهان تحقق حق خود در این مدت چند سال به خصوص از سال 93 به بعد بودند.
فرهنگیان تجمع کننده ایلامی از سال 93 تاکنون هیچ گونه حق پایان خدمت و  پاداشی برای آنها واریز نشده و علاوه بر این حتی حق مرخصی خود را نیز دریافت نکرده اند.
این تجمعات انان روندی کاملا تکراری به خود گرفته و مسئولان هیچ گونه عزمی برای رسیدگی و پرداخت مطالبات آنان ندارند.
این در حالی بوده که "علی اصغر فانی"، وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار در پاسخ به زمان پرداخت مطالبات فرهنگیان اظهار کرد: تلاش های برای پرداخت این مطالبات در حال انجام است و به زودی این معوقات پرداخت خواهد شد.
وی افزود: تا آخر شهریور ماه امسال مطالبات معوقه فرهنگیان پرداخت می شود.
اما این پایان ماجرا نبوده و علیرغم وعده های سایر دولتمردان و تأکیدات آنان مبنی بر پرداخت ان تا شهریور ماه اما با گذشت یک هفته از ماه مهر هنوز حق این افراد پرداخت نشده است.
فرهنگیان بازنشسته ضمن ابراز گلایه از وعده های دروغین برای پرداخت طلبشان خواهان تسریع در پرداخت مطالبات هستند.
بدقولی استاندار ایلام برای حضور میان فرهنگیان بازنشسته
فرهنگیان بازنشسته بر این باور هستند که قرار بوده نماینده عالی دولت در استان در جمع آنان حاضر شود اما بنا به دلائلی معاون وی قرار بوده حاضر شود اما با این وجود تنها برخی مدیران میانی که ارتباطی با این مشکل نداشتند در جمع آنان حضور پیدا کرده اند.
فرهنگیان بازنشسته بر این باور هستند که این گونه حرکات به شأن معلمان و بازنشستگان خدشه وارد می کند و امید را از دل معلمان جوانی که تازه به عضویت درآمده اند را خواهد گرفت که در این عرصه تا آخر بمانند یا خیر به خصوص وقتی مشاهده می کنند که چه مشکلاتی بر سر بازنشستگان این قشر درآمده است.
بلاتکلیفی معلمان بازنشسته/ دولت به دنبال چیست؟
این پایان ماجرا نیست چرا که فرهنگیان بازنشسته ایلامی در سال گذشته نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده بودند؛ فرهنگیان بازنشسته در دیداری با رئیس صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشستگان ایلام که در محل نمازخانه آموزش و پرورش شهرستان ایلام برگزار شده بود، از بی توجهی مسئولان مالی آموزش و پرورش، عدم پرداخت پاداش و مطالبات معلمان بازنشسته ابراز گلایه کردند.
یکی از مهمترین دغدغه این قشر از جامعه، پاداش حق طلب در صندوق ذخیره فرهنگیان است که بایستی براساس قانون در همان روزی که معلمان بازنشسته می شوند به آنها داده شود، پرداخت گردد، اما با گذشت پنج الی شش ماه هنوز در بلاتکلیفی کامل به سر می برد.
با توجه به کثرت جمعیت معلمان و نقش آنان در روشنگری جامعه باید پرسید دولت به دنبال چیست و می خواهد از این ماجرا چه بهره برداری کند؟

,
,
,
,
,
,
,
,
, ایلام بیدار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه