اخبار داغ

شیخ فرهنگ لرستان بر روی نوار حاشیه:

تاخت وتاز بی تدبیری فرهنگی در لرستان/شرمندگی فرهنگ تدبیر وامید مقابل شهدا!

تاخت وتاز بی تدبیری فرهنگی در لرستان/شرمندگی فرهنگ تدبیر وامید مقابل شهدا!
"تئاتر تمام دختران سرزمین من لیلی نام دارند" با پوسته دفاع مقدس و محتوای تلخ توهین به شهدا در خرم آباد دل هر رزمنده،ایثارگر،جانباز و خانواده شهید را جریحه دار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بیان روز، هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت ها ،ایثار وجانفشانی رزمندگان است و از طریق فرهنگ و برنامه های هنری می توان ابعاد مختلف آن زمان را به شکل خاص نشان داد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیان روز,

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر لرستان پنجم مهرماه هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در استان آغاز شد با اجرای یک تئاتر به ظاهر دفاع مقدسی ولی در واقع توهین به شهدا کام هنرمندان و علاقه مندان به تئاتر را تلخ کرد.

,

تئاتری که در این ایام غرور آفرین ،دل خانواده معظم شهدا و رزمندگان را جریحه دار کرد،در این تئاتر که فقط به ظاهر  رنگ وبوی دفاع مقدس داشت ولی در واقع توهین به شهدا بود در اول و دوم مهرماه در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خرم آباد برگزار شد.

,

با وجود ابعاد مختلف دوران دفاع مقدس و خاطرات زیادی که رزمندگان لرستانی از آن زمان دارند ولی دست اندرکاران این تئاتر به انعکاس جنبه منفی و ساختگی ارضای قوه شهوت سه بسیجی می پردازد.

,

در صورتی که نوجوان یا جوانی این تئاتر را ببیند ذهنیت منفی نسبت به آن دوران پیدا می کند.

,

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی به عنوان شخصی که لباس پیغمبر(ص) برتن دارد نسبت به اجرای برنامه های فرهنگی وهنری و رعایت مسائل شرعی و قانونی آن باید توجه خاصی داشته باشد ولی گویا ذهن شیخ فرهنگ لرستان به جای برنامه های تخصصی در جای دیگری سیر می کند.

,

تئاتر توهین به شهدا وحنان

, تئاتر توهین به شهدا وحنان,

متاسفانه در این میان برخی ها که با مساجد هم ارتباط فرهنگی دارند و در قبال برنامه های فرهنگی هنری مساجد وظایفی را برعهده دارند در قبال بصیرت افزایی و دادن تذکر در این خصوص کوتاهی کردند .

,

" حجت الاسلام حنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان اظهار داشت: اول مطرح کردند در یک اجرایی به شهدا اهانت شده، کدام اهانت اولاً شهدا منحصر به یک گروه و جناح خاصی نیست بلکه مربوط به همه است و ما همه مدیون شهدا هستیم.

,

وی افزود: اگر در این نمایش  غیرعمدی هم دیالوگی وجود داشته چرا فوراً شهدا، رزمندگان و ارزش‌ها را به وسط بکشانیم این حرکات غیراخلاقی است؛ با قاطعیت می‌گویم هیچ اهانتی نشده و از همه این نمایش‌ها با قاطعیت دفاع و حمایت می‌کنم.

,

حنان عنوان کرد: بنده به‌عنوان متولی حوزه فرهنگ و هنر می‌گویم سیاست نظام و رهبری این است که از شما دفاع کند و دفاع می‌کند، سیاست دولت، سیاست وزارت ارشاد و مدیریت ارشد استان هم همین است و از شما دفاع می‌کند."

,

در لرستان یک ضرب المثلی وجود دارد "که تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها"،جناب مدیرکل حتما اتفاقی افتاده که جمع کثیری نسبت به آن اعتراض دارند؟

,

اگر فضای مجازی دروغ پردازی چرا جلوی این فضا را نمی گیرید و به راحتی اجازه می دهید در مسائل مختلف فرهنگی وخصوصا سیاسی اظهارات غیر منطقی داشته باشند.

,

مگر می شود در تئاتری که آن هم برای مسابقه آماده شده و از قبل مورد تایید داوران قرار گرفته در آن،دیالوگ های غیر عمدی مطرح شود.

,

صحبت های مسئول بسیج هنرمندان وجود این شائبه و توهین را اثبات می کند که در واقع در هفته دفاع مقدس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لرستان در اقدامی بی سابقه به جای تجلیل از رزمندگان ومقام شامخ شهدا با اجرای تئاتری توهین آمیز این هفته را به حاشیه کشاند.

,

از بیت المال ارتزاق می کنید و سپس با تطبیق مسائل مختلف وحساس به نظرات شخصی خود این توهین ها را اهانت نمی دانید.

,

کارشناسان فرهنگی بر این باورند که بخش دوم این تئاتر که موضوعی ومحتوایی به همراه یک پیام تولید شده که آن هم مورد نقد وبررسی است.

,

هر چند مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در توهین گفتن دارای ید طولایی هست حالا با مجوز دادن به تئاتری توهین آمیز به شهدا،پازل بی تدبیری خود را در فرهنگ تکمیل کرد.

,

این در حالی که استاندار لرستان که تیم مدیریتی کم حاشیه ای را در لرستان تشکیل داده نسبت به حرکات حاشیه ای و مسئله دار سیخ فرهنگ لرستان حجت الاسلام حنان واکنشی نشان نداده که نیاز در این خصوص تدبیر سختی را در خصوص آن اعمال کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه