اخبار داغ

رئیس اداره شعب بانک مهر اقتصاد استان سمنان:

شرایط پرداخت تسهیلات در بانک مهر اقتصاد روان سازی شده است

شرایط پرداخت تسهیلات در بانک مهر اقتصاد روان سازی شده است
رئیس اداره امورشعب بانک مهر اقتصاد استان سمنان گفت: با هدف اجرای شعار سال و تحقق اقتصاد مقاومتی، شرایط پرداخت تسهیلات در این بانک روان سازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، در آخرین روزهای نیمه اول سال 95 به دفتر رئیس اداره شعب بانک مهراقتصاد استان سمنان رفتیم و نظر وی را در خصوص عملکرد سیستم بانکی استان در شش ماهه نخست سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" جویا شدیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

 ساختمان هفت طبقه اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان سمنان در ضلع شرقی پل شهید شاطری سمنان واقع شده است و در حال حاضر حسین زندی مقدم سکاندار آن است.

,

به گفته زندی مقدم این بانک در سراسر کشور بیش از 800 شعبه دارد  که 12 شعبه آن با 96 نیروی تحصیل کرده در استان سمنان فعالیت می کنند.

,

متن گفتگوی مرآت با رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان سمنان را در ادامه می خوانید:

,

مرآت- شفافیت مالی و سلامت اداری بانک مهر اقتصاد چگونه است؟

, مرآت- شفافیت مالی و سلامت اداری بانک مهر اقتصاد چگونه است؟,

این بانک در شفافیت مالی و اداری به گونه ای عمل کرده که چند سال پیاپی در جشنواره مدیریت سلامت اداری موفق به دریافت لوح تقدیر به عنوان سازمان پاک شده است.

,

از سال 1372 تاکنون یک مورد فساد و یا تخلف با ابعاد بزرگ رخ نداده است چراکه پرسنلی که در این مجموعه در حال فعالیت هستند از مراحل گزینش تقریبا سختی عبور کرده اند. این مجموعه بیش از 3 هزار میلیارد تومان در بانک مرکزی ذخیره ضروری دارد که نشان دهنده پشتوانه وسیع مالی آن است.

,

این بانک با وجود اعمال بسیاری از محدودیتها توانسته است جایگاه بسیار خوبی در میان مردم و مشتریان بدست آورد که در حال حاضر در استان سمنان از هر 5 نفر یک نفر مشتری بانک مهر اقتصاد است. به عبارتی حدود 120 هزار مشتری فعال در استان سمنان از خدمات بانک مهر اقتصاد بهره می برند.

,

مرآت- عملکرد سیستم بانکی استان را در راستای تحقق شعار سال در شش ماهه اول چگونه ارزیابی می کنید؟

, مرآت- عملکرد سیستم بانکی استان را در راستای تحقق شعار سال در شش ماهه اول چگونه ارزیابی می کنید؟,

معتقدم آنچه که رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال تاکید کرده بودند به طور مناسب و مطلوبی انجام نشده است. اگر بانکهای استان برنامه ریزی دقیق تر و کارشناسی تری در حوزه شعار سال انجام داده بودند امروز نتایج بهتری کسب کرده بودیم. بانک مهر اقتصاد امسال برنامه های خود را بر مبنای شعار سال متحول کرد به گونه ای فعالسازی بدنه تولید، اشتغال زایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به مناطق شهری را به طور جدی دنبال کرد.

,

خوشبختانه این اتفاق در بانک مهر اقتصاد رخ داد اما برخی از بانکها از ترس بالا رفتن معوقات بانکی در ارائه تسهیلات مقاومت می کنند. البته ممکن است رویکرد آنها چنین نباشد اما در عمل در سطوح اجرایی شاهد چنین مشکلی هستیم.

,

از طرفی دیگر مدارک و الزامات دریافت تسهیلات در برخی از بانکها آنقدر پیچیده و سنگین است که بسیاری از افراد با وجود داشتن صلاحیت از آن محروم می شوند.

,

مرآت- بانک مهر اقتصاد چگونه این موضوع را حل کرده است؟

, مرآت- بانک مهر اقتصاد چگونه این موضوع را حل کرده است؟,

ما شرایط را برای دریافت تسهیلات روانتر کرده ایم. مثلا برای افرادی که توان تهیه مدارک لازم را ندارند چنانچه شورای محل زندگی انها صلاحیت دریافت تسهیلات فرد را تایید کند به او تسهیلات می دهیم. برای اینکه دست فرد هم برای فعایلت اقتصادی باز باشد به او از 6 ماه تا یکسال برای شروع اقساط تنفس داده می شود.

,

علت هم این است که در بسیاری از مشاغل، سودآوری و بازگشت سرمایه کمی زمان بر است.

,

مرآت- درصد تسهیلات اعطایی شما چگونه است؟

, مرآت- درصد تسهیلات اعطایی شما چگونه است؟,

 تسهیلاتی که در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی ارائه می شود با نرخ 16 درصد می باشد. البته اقساط آن را تا 48 ماه هم درنظر می گیریم تا به مشتری دریافت تسهیلات فشار وارد نشود.

,

این نکته را عرض کنم که با توجه به آنکه نرخ پول در سیستم بانکی بین 20 تا 24 درصد است نرخ 16 درصد قابل دفاع است.

,

مرآت- حداکثر تسهیلات پرداختی در قالب اقتصاد مقاومتی چقدر بوده است؟

, مرآت- حداکثر تسهیلات پرداختی در قالب اقتصاد مقاومتی چقدر بوده است؟,

حداکثر این تسهیلات بین 50 تا 60 میلیون تومان و با اقساط 48 ماهه پرداخت شده است.

,

مرآت- تعداد ضامن برای انواع تسهیلات چگونه است؟

, مرآت- تعداد ضامن برای انواع تسهیلات چگونه است؟,

برای تسهیلات تا سقف 20 میلیون تومان یک ضامن، تا سقف 40 میلیون تومان دو ضامن، تا 60 میلیون تومان سه ضامن و بالای 60 میلیون تومان نیاز به سند دارد. الزاما هم ضانت نباید توسط کارمند صورت بگیرد و یک کاسب معتبر هم می تواند ضمانت فرد متقاضی را انجام دهد.

,

مرآت- حجم معوقات بانک مهراقتصاد در استان چقدر است؟

, مرآت- حجم معوقات بانک مهراقتصاد در استان چقدر است؟,

معوقات بانک مهراقتصاد استان سمنان حدود 6 درصد از تسهیلات پرداختی به مشتریان است که در بین استانهای کشور تا سه ماه قبل کمترین درصد معوقات را داشتیم.

,

مرآت- عمده معوقات شما شامل چه نوع تسهیلاتی است؟

, مرآت- عمده معوقات شما شامل چه نوع تسهیلاتی است؟,

بخش زیاد آن به رکود اقتصادی حاکم بر کشور باز می گردد. به ویژه رکود بی سابقه ای که در حوزه مسکن وجود دارد. در بیشتر بانکها 90 درصد تسهیلات در حوزه مسکن ارائه شده است که با توجه به اوضاع سالهای اخیر بازار مسکن، بسیاری از افرادی که این تسهیلات را دریافت کرده اند به علت عدم افزایش قیمت و یا عدم فروش واحدهای خود در بازپرداخت تسهیلات دچار مشکل هستند.

,

مرآت- در حوزه کاهش نرخ سود بانکی چه نظری دارید؟

, مرآت- در حوزه کاهش نرخ سود بانکی چه نظری دارید؟,

ما جزء اولین بانکهایی بودیم که بخش نامه های بانک مرکزی را برای کاهش نرخ سود اعمال کردیم به گونه ای که برخی از سپرده گذاران محترم نسبت به این موضوع به ما اعتراض کردند که ما نیز اجرای قانون را دلیل این کار دانستیم. حتی از این موضوع متضرر نیز شدیم اما اجرای بخش نامه ها را اولویت برنامه های خود می دانیم.

,

مرآت- چه راههایی برای جذب پایدار منابع در بانک خود اتخاذ کرده اید؟

, مرآت- چه راههایی برای جذب پایدار منابع در بانک خود اتخاذ کرده اید؟,

ترویج سپرده گذاری قرض الحسنه یکی از برنامه های اصلی ما بوده است. در حال حاضر با بسیاری از بانکهای دولتی در شرایطی نابرابر رقابت می کنیم. مثلا برخی از بانکهای دولتی منابع دستگاهها، سازمان و دانشگاهها را در اختیار دارند بدون آنکه یک ریال سود به آن سپرده اختصاص یابد.

,

من به یکی از مسئولان استان گفتم اگر این حجم از سپرده مجموعه خود را در اختیار بانک مهراقتصاد قرار می دادید در هر ماه به پنج نفر از پرسنل شما یک خودروی پراید می دادم. این حجم سپرده های دستگاه های دولتی به سود بانکهای دولتی است.

,

مرات- به جذب سپرده های خرد بیشتر اعتقاد دارید یا به سپرده های بزرگ؟

, مرات- به جذب سپرده های خرد بیشتر اعتقاد دارید یا به سپرده های بزرگ؟,

سپرده های خرد ماندگاری بیشتری دارند. در حال حاضر 60 درصد از منابع ما سرمایه های درشت است و 40 درصد نیز شامل سپرده های خرد است. هرچند سپرده های کلان امکان استفاده بیشتری در بانک دارند اما اگر سپرده گذار یکباره آن را از ما مطالبه کند باید در کمترین زمان آن را تامین کنیم که فشار زیادی به سیستم وارد می کند.

,

مرآت- دریافتی کارکنان بانک مهراقتصاد نسبت به سایر بانکها چطور است؟

, مرآت- دریافتی کارکنان بانک مهراقتصاد نسبت به سایر بانکها چطور است؟,

در حالی که نسبت پرسنل به شعب در بانک مهراقتصاد یک سوم متوسط بانکهای استان استان سمنان است دریافتی کارکنان این بانک کمترین دریافتی را در مقایسه با سایر بانکها دارند.

,

مرآت- منابع مالی مهراقتصاد نسبت به سایر بانکهای استان چگونه است؟

, مرآت- منابع مالی مهراقتصاد نسبت به سایر بانکهای استان چگونه است؟,

اگر نسبت سرمایه به شعب و پرسنل بانک را مدنظر قرار دهیم بانک مهراقتصاد در بین یانکهای استان در رتبه اول قرار دارد. به عنوان مثال اگر یک بانک دولتی بزرگ در شعبه خود به طور متوسط یک میلیارد تومان منابع داشته باشد بانک مهراقتصاد در هر شعبه خود سه برابر آن را در اختیار دارد.

,

مرآت- در پرداخت تسهیلات چه رتبه ای را در اختیار دارید؟

, مرآت- در پرداخت تسهیلات چه رتبه ای را در اختیار دارید؟,

بدون احتساب بانکهایی که تسهیلات تخصصی مثلا در زمینه مسکن و یا کشاورزی پرداخت می کنند بانک مهراقتصاد استان سمنان در رتبه سوم از لحاظ پرداخت تسهیلات قرار دارد.

,

مرآت- از شما بخاطر فرصتی که در اختیار ما قرار دادید ممنونیم

, مرآت- از شما بخاطر فرصتی که در اختیار ما قرار دادید ممنونیم,

من نیز به نمایندگی از کارکنان بانک مهراقتصاد استان سمنان از زحمات شما در انعکاس اخبار استان تشکر می کنم

,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه