اخبار داغ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان:

محبت هرمزگانی‌ها به سید الشهدا مثال زدنی است

محبت هرمزگانی‌ها به سید الشهدا مثال زدنی است
حجت الاسلام منصور هاشمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با بیان اینکه موقوفات در هرمزگان شامل موارد زیادی می‌شود، گفت: وقف منبر حسینی وقفی خاص استان هرمزگان می باشد و مردمان این دیار این وقف را بسیار در موقوفات خود به کار برده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ حجت الاسلام منصور هاشمی مدیز کل اداره اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در جمع اصحاب رسانه هرمزگان گفت: در حال وارد شدن به ماه محرم هستیم، محرمی که آغاز سال قمری است و آغازین روزهای سال قمری مصادف است با مصیبت و سوگواری بزرگ اهل بیت در رسای سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله و فرزندان و یاران ایشان که در چنین روزهایی در کربلا رقم خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

 

,

وی در ادامه گفت: استان هرمزگان جزء استان های دل داده ی حسینی است؛ مردم این خطه عاشقان اهل بیت و شیفتگان وجود نازنین خامس آل عبا هستند. میزان ارادت مردم هرمزگان در طول تاریخ به خاندان عترت و نبوت را از موقوفاتی که از قدیم الایام در این سامان بوده به راحتی و به وضوح می توانیم لمس کنیم .

,

 

,

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: خیلی از موقوفات در استان هرمزگان وقف شده است برای عزای امام حسین(ع)، برای تعزیه حسینی، برای اطعام عزاداران اباعبدالله؛ در خیلی از کوی و برزن های این استان که گذر کنید به زمین های امامی می رسید، زمین های امامی یعنی زمین هایی که وقف امام حسین(ع) شده است و خیلی از موقوفات وقف بر منمبر حسنی شده، و این مورد بیشتر در استان هرمزگان شایع است و در سایر نقاط کشور کمتر دیده شده است.

,

 

,

مدیرکل اداره اوقاف هرمزگان گفت: ارادت مردمان این دیار آن قدر به مولایشان بالاست که این روز ها هر کجای استان که قدم بگذاریم شاهد سیاه پوش شدن آن هستیم و هر کجا که تکه زمینی خالی بوده است دور آن را با کمترین امگانات سیاه پوش نموده اند و آن را به محلی برای عزاداری عاشقان اباعبدالله تبدیل کرده اند و به معنای واقعی استان هرمزگان به خصوص شهر بندرعباس در عزای سیدالشهدا به شدت عزادار است و اسن شکل از عزا را در کمتر شهری در ایران می توانید مشاهده کنید.

,

 

,

منصور هاشمی در ادامه افزود: به لطف خدا امسال نیز همچون سال های گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان برای عزای سیدالشهدا برنامه های مدونی دارد که انشالله خداوند توفیقی عنایت نماید تا بتوانیم آنها را اجرا نماییم که این برنامه ها به صورت سازمانی در تمام بقاع متبرکه سراسر ایران اجرا می شود که در استان هرمزگان تقریبا سی بقعه شامل این برنامه ها می شود.

,

 

,

وی در ادامه اظهار کرد:در طول ماه محرم در استان هرمزگان در بیست بقعه برنامه اطعام صورت می گیرد که عزاداران اباعبدالله بعد از عزاداری همانجا اطعام هم می شوند و این برنامه به همت خود مردم اجرایی می شود. امسال در شش بقعه نشست صنفی خواهیم داشت برای ایجاد وقف جدید و در سی بقعه مراسم عزاداری سید الساجدین را به صورت برنامه محوری خواهیم داشت و مراسم عزاداری امام حسین را از شب اول محرم تا شب شام غریبان در تمام بقاع متبرکه خواهیم داشت.

,

 

,

هاشمی در تشریح ادامه برنامه های محرمی افزود: با توجه به تاکید فراوان قرائت قرآن امسال برنامه ختم قرآن و محفل انس با قرآن کریم با استفاده از قاریان برتر استانی در چهارده بقعه برگزار می شود و برنامه شام غریبان نیز در تمام بقاع برگزار خواهد شد که در بیست و شش بقعه به صورت محوری با استفاده از سخنرانان مجرب و مداحان خوب به صورت ویژه برگزار می شود.

,

 

,

وی ادامه داد: امسال در پنج بقعه خیمه معرفت برپا می شود که این خیمه ها شامل قسمت های مختلفی از جمله بصیرت افزایی، عفاف و حجاب، واقف باشیم و سایر مسائل مرتبط می باشد و در اداره خیمه های معرفت از روحانیون اعزامی از قم در کنار روحانیون مجرب استانمان استفاده می شود. در ایام محرم از سی مبلغ بومی و دوازده مبلغ اعزامی از قم که جمعا 42 مبلغ می باشند در بحث خدمت به مردم شریف استانمان در خصوص مسائل مذهبی استفاده می شود.

,

 

,

حجت الاسلام هاشمی در انتها گفت: از همه ی همشهریان عزیز دعوت می نمایم که در تجمع بزرگ عاشوراییان با عنوان "لبیک یا حسین" که در روز دوم محرم الاحرام مصادف با سه شنبه 13 مهرماه و همزمان با سراسر کشور برگزار می شود شرکت نمایند.این تجمع در شهر بندرعباس در آستانه امامزاده سید مظفر (ع) برگزار خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه