اخبار داغ

مدارس، امسال رسما تعطیل است!

مدارس، امسال رسما تعطیل است!
مدارس امسال در راستای روزشمار تقویمی کشور دو سوم روزهای خود را تعطیل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس ایران هر ساله از اول مهر آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،,

 

,

سال تحصیلی جدید امسال از سوم مهر ماه آغاز شده، که در مجموع دانش آموزان ۹۰ روز تعطیل و ۱۵۲ روز به مدرسه خواهند رفت، اما در مجموع، تعطیلات دانش ‌آموزان در یکسال تحصیلی از نیمه دوم 95 تا نیمه اول 96 شامل ۲۱۴ روز است.

,

 

,

طبق تقویم در سال 95 دانش آموزان فقط 152 روز به مدرسه می روند و در مقابل 214 روز در تعطیلی روزهای تعطیل تقویم به سر می برند!

,

 

,

تعطیلات مدارس امسال آمار جالبی را نشان می دهد چرا که مجموع تعطیلات مربوط به روزهای پنجشنبه، جمعه و تعطیلات رسمی جمعا شامل 242 روز خواهد بود.

,

 

,

در سال تحصیلی جدید 33 جمعه تعطیل، 31 پنجشنبه تعطیل و 24 روز تعطیل رسمی را خواهیم داشت که در مجموع 88 روز تعطیلی در زمان تحصیلی دانش‌آموزان وجود خواهد داشت؛ البته با در نظر گرفتن 2 روز اول مهر، تعداد تعطیلات دانش آموزان در سال تحصیلی جدید 90 روز می شود.

 

,
,
,

لازم به ذکر است که در مهر 95 مجموعاً 12 روز تعطیل برای دانش ‌آموزان وجود دارد که پنج روز جمعه، پنج روز پنجشنبه و 2 روز تعطیل رسمی است.

,

 

,

در آبان 95 مجموعاً 9 روز تعطیل برای دانش‌ آموزان وجود دارد که 4 روز جمعه، 4 روز پنجشنبه و یک روز تعطیل رسمی وجود دارد.

,

 

,

در آذر 95 مجموعاً 11 روز تعطیل برای دانش ‌آموزان وجود دارد که 4 روز جمعه، 4 روز پنجشنبه و 3 روز تعطیل رسمی است.

,

 

,

در دی 95 مجموعاً 9 روز تعطیل وجود دارد که 4 روز جمعه، پنج روز پنجشنبه و بدون تعطیل رسمی خواهد بود.

,

 

,

در بهمن 95 هم مجموعاً 9 روز تعطیل برای دانش آموزان وجود دارد که پنج روز آن جمعه، 4 روز پنجشنبه و بدون تعطیل رسمی است.

,

 

,

در اسفند 95 هم مجموعاً 9 روز تعطیل برای دانش ‌آموزان خواهیم داشت که 4 روز جمعه، 3 روز پنجشنبه و 2 روز هم تعطیل رسمی خواهیم داشت.

,

 

,

در فروردین 96 هم مجموعاً 19 روز تعطیل برای مدارس و دانش ‌آموزان خواهیم داشت که 2 روز جمعه، 3 روز پنجشنبه و 14 روز تعطیلات رسمی خواهیم داشت.

,

 

,

در اردیبهشت 96 هم مجموعاً 10 روز تعطیلات برای دانش ‌آموزان خواهیم داشت که پنج روز جمعه، 3 روز پنجشنبه و 2 روز تعطیل رسمی خواهیم داشت.

,

 

,

با این اوصاف، اگر 242 روز تقویمی را از 90 روز تعطیلات رسمی و غیررسمی کسر کنیم، فقط 152 روز دانش‌آموزان در کلاس‌ های درس حضور خواهند داشت!

,

 

,

توجه به این نکته که در طول سال، سه ماه تابستان با 93 روز تعطیلی خواهد بود و اگر یک ماه خرداد که آن هم 31 روز است را به تعطیلات مدارس اضافه کنیم، 124 روز تعطیل و اگر این عدد را به اضافه مجموع 88 روز تعطیلی مدارس در سال تحصیلی کنیم و همچنین دو روز اول مهر که تعطیل بود، 214 روز از 366 روز برای محصلان تعطیل است!

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه