اخبار داغ

شاعر اهل بیت:

محرم و صفر بصیرت در اختیار آحاد جامعه قرار می دهد

محرم و صفر بصیرت در اختیار آحاد جامعه قرار می دهد
ناصحی گفت: مخاطب شعر را از زبان مداح دریافت می کند، نشاندن شاعر و مداح در کنار هم از مواردی است که می تواند به تولید شعر بهتر و اجرای بهتر و انتخاب مداح داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نوانا، شاعر اهل بیت محسن ناصحی ازسال ۷۹ وارد عرصه ی شعر شد و از اواخر سال ۸۶-۸۷ بصورت جدی وارد حوزه در شعر آینی و ولایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نوانا,

ناصحی در گفتگو با خبرنگار نوانا به سابقه شعر ولایی اشاره کرد و گفت: محفل شعر ولایی سال ۸۷ در مجموعه دارالولایه اصفهان را اندازی کردیم و بعد از سال ۹۰ مجموعه کار خودش رو به نحو دیگر شروع کرد و دوستان شاعر بصورت جدا محفل خانگی را به لحاظ احساس ساختار خانگی بودن جلسه بیشتر می تواند کمک کند تحت عنوان محفل شعرآینی انگور ایجاد کردند. شاعران همراه آقایان غلامرضا فاتحی، کاروان، رستگار، صرامی، ملکیان، شاهزیدی و دیگر دوستان بودن که این مجموعه ها را همراهی و همکاری می کردند.

,

محسن ناصحی پیرامون محرم و صفر گفت: محرم و صفر برای شعرا به نحوی و برای مداحان به نحو دیگر شروع می شود که برای مداحان مشهود تر است. شعرا قبل از محرم ذهنیتشان می رود به سمت ده شب اول محرم و تولید شعر می کنند و نوع نگاه بچه های اصفهان در این خصوص ویژه است.

,

ناصحی گفت: البته بچه های اصفهان به صرف اینکه یک نظمی تولید بشود و در اختیار مداح قرار بگیرد اینطور به آن نپرداختند و بیشتر به جنبه های هنری کار به آن نگاه کردند و به تولید آثار هنری که درک عمومی مخاطب از شعر را به دنبال خودش داشته باشد و مخاطب شعر را از زبان مداح دریافت می کنند. نشاندن شاعر و مداح در کنار هم از مواردی است که میتواند به تولید شعر بهتر و اجرای بهتر و انتخاب مداح داشته باشد.

,

ناصحی افزود : آثار قالبدار ماندگاری بیشتر دارد و توصیه ما به عنوان شاعر به مداحان عزیز این است که از قالب های سنتی و اصیل جدا نشوند.

,

ناصحی با اشاره به نقش ماه های محرم و صفر در بصیرت افزایی گفت: محرم و صفر زمینه ای است که بصیرت در اختیار آحاد جامعه قرار می گیرد. بصیرت چیزی جز شناخت باطل در برابر حق و به محض این که این باطل شناخته شد این بصیرت اتفاق می افتد.

,

وی افزود: روز مباهله مرز جدایی حق و باطل بود. شاعر با تولیدشعر انقلابی و بصیرت افزایی و مداح با ارائه آن میتواند زمینه ای بصیرت افزایی را فراهم کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه