اخبار داغ

مدیر کل اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کرمان:

خود بازرسی واحد های تولیدی بهترین راه پیشگیری از حوداث کارگری است

خود بازرسی واحد های تولیدی بهترین راه پیشگیری از حوداث کارگری است
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت : هزار واحد کارگری در استان کرمان داریم و با مدل خود بازرسی توانستیم به همه واحدها سرکشی داشته باشیم 430 هزار بیمه شده کارگری در استان کرمان داریم که 235 هزار نفر از انان بیمه شده اجباری هستند و در این زمینه رتبه چهارم کشوری را به دست آورده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از "کارگران کرمان "رضا اسماعیلی  مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کرمان در نشست سه‌جانبه‌گرایی(کارگر، کارفرما و دولت) با حضور نمایندگان و معاون وزیر کار اظهار داشت: کرمان استانی استثنایی است زیرا  42 درصد از معادن کل کشور ، 25 درصد از کل  اراضی کشاورزی و 11 درصد از مساحت ایران را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از "کارگران کرمان "رضا اسماعیلی  مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان کرمان در نشست سه‌جانبه‌گرایی(کارگر، کارفرما و دولت) با حضور نمایندگان و معاون وزیر کار اظهار داشت: کرمان استانی استثنایی است زیرا  42 درصد از معادن کل کشور ، 25 درصد از کل  اراضی کشاورزی و 11 درصد از مساحت ایران را دارد., کارگران کرمان, کارگران کرمان,


وی ادامه داد :  مس، سنگ آهن، زغال‌سنگ، مرکبات، پسته، خرما تولیداتی هستند که در استان کرمان به‌عنوان برندهای ملی و بین‌المللی مطرحند که به همت کارگران و کارفرمایان ایجاد شده است.

,
, وی ادامه داد :  مس، سنگ آهن، زغال‌سنگ، مرکبات، پسته، خرما تولیداتی هستند که در استان کرمان به‌عنوان برندهای ملی و بین‌المللی مطرحند که به همت کارگران و کارفرمایان ایجاد شده است.,


اسماعیلی عنوان کرد:  استان کرمان با دارا بودن سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بالا، به لحاظ درآمد خانوارها در رده‌های پایین کشور قرار دارد و تفاوت زیادی در این مسأله وجود دارد که تنش‌هایی را ایجاد می کند.

,
, اسماعیلی عنوان کرد:  استان کرمان با دارا بودن سرمایه‌ها و ظرفیت‌های بالا، به لحاظ درآمد خانوارها در رده‌های پایین کشور قرار دارد و تفاوت زیادی در این مسأله وجود دارد که تنش‌هایی را ایجاد می کند.,


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: صیانت از نیروی کار را به شکل‌های مختلف در استان کرمان دنبال می‌کنیم تا ایمنی نیروی کار تا کمترین میزان حادثه را شاهد باشیم و در این زمینه شاهد کاهش تعداد و شدت حوادث بوده‌ایم طی یک سال گذشته میزان حوادث واحدهای کارگری به میزان 15 درصد کاهش یافته و استان کرمان در این زمینه پیشتازبوده  است.

,
, مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان افزود: صیانت از نیروی کار را به شکل‌های مختلف در استان کرمان دنبال می‌کنیم تا ایمنی نیروی کار تا کمترین میزان حادثه را شاهد باشیم و در این زمینه شاهد کاهش تعداد و شدت حوادث بوده‌ایم طی یک سال گذشته میزان حوادث واحدهای کارگری به میزان 15 درصد کاهش یافته و استان کرمان در این زمینه پیشتازبوده  است.,


وی گفت: 40 هزار واحد کارگری در استان کرمان داریم و با مدل خود بازرسی توانستیم به همه واحدها سرکشی داشته باشیم 430  هزار بیمه شده کارگری در استان کرمان داریم که 235 هزار نفر از انان بیمه شده اجباری هستند و در این زمینه رتبه چهارم کشوری را به دست آورده ایم .

,
, وی گفت: 40 هزار واحد کارگری در استان کرمان داریم و با مدل خود بازرسی توانستیم به همه واحدها سرکشی داشته باشیم 430  هزار بیمه شده کارگری در استان کرمان داریم که 235 هزار نفر از انان بیمه شده اجباری هستند و در این زمینه رتبه چهارم کشوری را به دست آورده ایم .,

در ادامه این نشست سیدحسن هفده‌تن معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت : کارگران معدن اسوه و الگوی شرافت هستند و کار کردن در چنین محیط‌هایی همانند جهاد در میدان‌های نبرد است.

,

وی افزود: کار در معادن سخت و زیان‌آور است و دولت برای این قشر پرتلاش که جسم و روح آنها در معرض خطر است، هر برنامه‌ریزی انجام دهد، کم است.

,

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: مشکلات کارگاه‌های ذغالی ریشه در ساختارهای زنجیره‌ای کشور دارد، اما امیدواریم تا حدی بتوانیم مشکلات این کارگران را به کمک دولت و کمیسیون‌های مجلس به جایی برسانیم.

,

وی با اشاره به لایحه قانون کار ادامه داد: مطالبات جامعه کارگری در این لایحه خیلی کم‌رنگ است، در جلسه شورای ملی سه جانبه در وزارتخانه بهترین راه را این دانستیم که گروهی را از تشکل‌های عالی کارگری و کارفرمایی راهی مجلس کنیم تا مجلس به این واسطه، لایحه را به دولت برگرداند.

,

هفده‌تن تصریح کرد: اطمینان کامل می‌دهم که در هیچ شرایطی حاضر نیستیم منافع کارگری نادیده گرفته شود، امنیت شغلی کارگر با امنیت تولید و سرمایه‌گذاری ارتباط مستقیم و معناداری دارد، حوزه روابط کار در اشتغال کشور بسیار تاثیرگذار است، هر گاه رشد اقتصادی به مرور کم شود، در نتیجه افزایش عرضه نیروی کار را شاهد بودیم.

,

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: با این شرایط در واقع همه چیز در حوزه روابط کار به هم می‌خورد، دستمزد کار از سال 84 به میزان 60 درصد قدرت خرید خود را از دست داده است، با بهره‌وری تنها نمی‌توان در حوزه رقابتی دنیا کار کرد، امروز به کمک زیرساخت‌ها به ایجاد نوآوری نیاز داریم.

,

وی بیان داشت: از دیگر سیاست‌ها در حوزه روابط کار این است که نگاه صرف حمایتی را از کارگر برداشته‌ایم، کارگران ما بعضا ابتکاراتی به واسطه تجربه دارند که باید استفاده شود، توجه به توانمندسازی نیروی کار را در دستور کار برنامه‌ها داریم.

,

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطر نشان کرد: ما تشکل‌های کارگری با حزب‌های سیاسی متفاوت می‌دانیم و  این تشکل‌ها عمق و اثربخشی به مراتب بالاتری دارند، و ما خانه کارگر را یک تشکل کارگری می‌دانیم که باید از تجربیات آنها استفاده کردلذا  در دولت یازدهم سیاست‌هایی در حوزه روابط کار برنامه‌ریزی شده است که در ورک شاپ‌ها طی ماه‌های آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه