اخبار داغ

بیرق مشکی در سمنان؛

حال و هوای محرم در کوچه و خیابان سمنان + تصاویر

حال و هوای محرم در کوچه و خیابان سمنان + تصاویر
ماه محرم برای مردم سمنان حال و هوای دیگری دارد، حال و هوایی آمیخته با سوگواری سالار شهیدان که از سده های پیش تاکنون ارادت خود را به ایشان نشان داده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، در ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر،شهرستان سمنان حال و هوای دیگری را به خود گرفته و پیر و جوان و کوچک و بزرگ، به عشق مولای خود کمر همت بسته و برای پاسداشت جوانمردی اباعبدالله و ۷۲ سرباز با وفایش سنگ تمام می‌گذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس،,

سالیان سال است که شهر اخلاق و ولایتمدار شهرستان سمنان در محرم، تجلی گاه شور و ارادت عاشقانی می شود که همنوا با زمین و آسمان بر مظلومیت حسین می گریند و گذشت چهارده قرن نیز  از غم جانکاه آن ها نکاسته است.

,

حال و هوایی عزاداری و شور و شعور حسینی و زینبی مردم این شهرستان از چند روز قبل از رسیدن این ماه معنوی با برپا داشتن پرچم‌های عزاداری در درب منازل، مساجد، تکایا، محله‌ها و کوچه و خیابان، خود را آماده استقبال از ماه پیروزی خون بر شمشیر می کنند و هر کسی به طریقی عشق و محبت خود را به امام حسین(ع) ابراز می دارد.

,

دیگ های نذری محیای پخت غذای های نذری شده و دست به دست در بین همسایه ها می چرخد تا به دست نذری دهنده ها برسد.

,

خانواده های سمنانی هم برای برپایی مراسم روضه خوانی در منازلشان مهیا می شوند؛ چرا که در ماه محرم و صفر در اغلب خانه های سمنان مراسم روضه خوانی برگزار می شود.

,

برگزاری مجالس روضه خوانی، شبیه گردانی، راه اندازی دسته های سینه زنی و زنجیرزنی از جمله آیین های مذهبی مردم شهرستان در ماه محرم است.

,

برپایی ایستگاههای توزیع شربت، اطعام دسته های عزاداری در منازل ، تکیه ها و برخی مسجدها و برپایی مراسم شام غریبان از دیگر آیین های ویژه دهه اول ماه محرم در شهرستان گلپایگان است.

,

همچنین پخت غذاهای مختلف از جمله “قیمه ” ، آش رشته، شله زرد، حلیم و توزیع آن به عنوان نذری بین مردم از دیگر آیینهای مردم شهرستان در ماه محرم است.

,

در این ماه حتی تا پاسی از نیمه شب خیابان ها و مساجد و تکایا شاهد حضور گسترده مردم عزادار هستند و مردم این شهرستان با پرپایی مراسم سنتی به استقبال عزای حسینی رفته و با این مراسمات ارادت خود را به مولایشان نشان می دهند.

,

, ,

, ,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه