اخبار داغ

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی؛

کاربران مراقب صفحات فیشینگ در فضای مجازی باشند/ عمده تخلفات فضای مجازی کلاهبرداری مالی است

کاربران مراقب صفحات فیشینگ در فضای مجازی باشند/ عمده تخلفات فضای مجازی کلاهبرداری مالی است
رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: بخش عمده ای از تخلفات فضای مجازی به کلاهبرداری های مالی باز می گردد و بر همین اساس لازم است، کاربران به دقت مراقب صفحات فیشینگ در فضای مجازی حملات فیشینگ باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز،سرهنگ حسن کوره بلاغی در گفت و گو با اروم نیوز و در رابطه با صفحات فیشینگ اظهار کرد : بخش عمده ای از تخلفات فضای مجازی به کلاهبرداری های مالی باز می گردد و بر همین اساس لازم است، کاربران به دقت مراقب صفحات  فیشینگ در فضای مجازی حملات فیشینگ باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود : این افراد سود جو با به کارگیری شیوه های مختلف سعی در فریب کاربران خریدهای الکترونیکی و سوء استفاده از شماره حساب و موجودی آنها می کنند و بر همین اساس تاکنون در این زمینه هشدارهای متعددی داده شده و بارها به شهروندان تاکید شده است که در ارتباط با فیشینگ دقت داشته باشند.

,

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی گفت: فیشینگ راهی است که تبهکاران، اطلاعاتی نظیر کلمه کاربری، رمز عبور، شماره چهار رقمی عابر بانک، رمز دوم و CVV2 را از طریق ابزارهای الکترونیکی ارتباطات به سرقت می برند.

,

کوره بلاغی تصریح کرد :  در این روش کلاهبردار با ایجاد در گاه‌های پرداخت آنلاین جعلی که کاملاً شبیه به سایت اصلی با تفاوت بسیار جزئی در آدرس سایت  اقدام به سرقت اطلاعات مهم و بانکی کاربران نموده و در گام بعدی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی قربانی صورت پذیرد.

,

وی وجود علامت قفل مانند، در کنار صفحات آدرس اینترنتی را هم در تشخیص اعتبار سایت اینترنتی، از دیگر موارد تشخیص صفحات جعلی عنوان کرد و افزود: کد امنیتی در سایت های فیشینگ ثابت است اما در سایت اصلی با بارگذاری مجدد صفحه یا دکمه کنار آن تغییر می کند.

,

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی با اشاره به اینکه  شهروندان تنها از سایت‌ های معتبر اینترنتی خرید کنند و با یک جستجوی ساده نباید به سراغ خریدهای  اینترنتی نروند به کاربران اینترنتی هشدار داد و یادآور شد: به سایت ‌های تبلیغاتی که ناگهان در صفحات  ظاهر می‌شوند توجه نشود زیرا این سایت‌ ها معمولا به درگاه‌ های جعلی هدایت می‌کنند.

,

انتهای پیام/م

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه