اخبار داغ

فرماندار حاجی آباد:

انعکاس شور و شعور حسینی مردم حاجی آباد با پخش زنده از شبکه های ملی و بین المللی

انعکاس شور و شعور حسینی مردم حاجی آباد با پخش زنده از شبکه های ملی و بین المللی
فرماندار حاجی آباد از پخش زنده مراسم حزن و اندوه تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور هیئات مذهبی شهرستان حاجی آباد در محل امامزادگان سید محمد و امیر نظام الدین(ع) با پخش مستقیم از شبکه های ملی و بین المللی در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیارم حاجی آباد، جهانگیری در جلسه شورای اداری شهرستان که در خصوص پخش زنده مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در حاجی آباد برگزار می شود افزود: مراسم پخش زنده روز تاسوعا راس ساعت ۹صبح آغازو تا ساعت ۱۱ ادامه دارد و مردم ولایتمدار حاجی آباد همراه با هیئات مذهبی با برپائی مراسم سینه زنی و زنجیر زنی در تاسوعاوعاشورای حسینی به یاد سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش به سوگ می نشینند و اشک ماتم می ریزند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یارم حاجی آباد،,


وی در ادامه بیان داشت: هیئات مذهبی به یاد ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی، نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را به یاد آن امام همام و هفتاد و دو تن از یاران باوفایش به امامت امام جمعه شهرستان اقامه می گردد و در پایان نیز امام جمعه شهرستان در خصوص مصائب روز تاسوعا و عاشورای حسینی به ایراد سخنرانی می پردازد.

,
,


فرماندار حاجی آباد ، تاکید کرد: همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی و هیئت عزاداری و دوستداران سیدالشهدا و اهل‌بیت باید همچون سالهای گذشته جهت هرچه با شکوه تر برگزار شدن مراسم همکاری و حضوری پر رنگ داشته باشند.

,
,


امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: صدا وسیمای مرکز خلیج فارس در تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم عزاداری و سینه‌زنی در حاجی آباد مانند سال های گذشته به صورت زنده از شبکه های ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، خبر، جام جم و سایر شبکه های تحت پوشش برای عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) در سراسر جهان پخش می‌کند.

,
,


حجت الاسلام و المسلمین روح الله مختاری با بیان اینکه امسال برای ششمین سال توفیق پخش زنده مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی حاجی‌آباد از شبکه های سراسری تلویزیونی داریم، خاطرنشان کرد: مراسم عزاداری با تجمیع همه هیئت های شهر حاجی آباد منسجم تر از سال های گذشته در محوطه امامزاده سید محمد(س) برگزار می‌شود.

,
,


وی ادامه داد: با توجه به تجارب و استقبال خوبی که سال گذشته صورت گرفت مراسم عزاداری را با برنامه‌تر و منسجم تر در محوطه امامزاده سید محمد(س) برگزار می‌کنیم.

,
,


مختاری در خصوص زمان شروع مراسم به صورت زنده بر روی شبکه‌ها گفت: در روز تاسوعا مراسم از ساعت 8.5 صبح تا قبل از نماز ظهر و عصر و نیز از ساعت 14 تا قبل از نماز مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت و در روز عاشورا که با فشردگی برنامه عزاداری و مراسم حرکت هیئت‌ها همراه خواهیم بود از صبح آغاز شده و با نماز ظهر عاشورا پایان خواهد یافت.

,
,


وی ادامه داد: عزاداران حسینی در قالب دسته های منظم سینه زنی و زنجیرزنی و به بصورت خانوادگی و انفرادی به بارگاه امام زادگان حضورمی ابند تا گوشهای از عشق و ارادت خود را بهامام مظلومان به نما یش می گذارند.

,
,


مختاری در پایان از همکاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس و تمام نهادها، ارگان‌ها و افرادی که به هر نحو در انجام این برنامه این مجموعه را یاری می‌دهند تشکر و قدردانی کرد.
مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی بطور زنده ومستقیم از شبکه سراسری سیما پخش می شود.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه