اخبار داغ

حجة الاسلام ریاحی؛

نمازی که به خاطر عزاداری به تأخیر خوانده شود آن عزاداری مقبول حضرت نیست

نمازی که به خاطر عزاداری به تأخیر خوانده شود آن عزاداری مقبول حضرت نیست
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان گلستان گفت: عده ای عزاداری را جز اولویت های خوشان قرار داده و نماز اول وقت را فدای عزاداری میکنند، این عزاداری هیچ وقت مورد مقبول امام حسین(ع) واقع نمی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طوبی گلستان؛ حجةالاسلام والمسلمین علیرضا ریاحی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون گلستان شب گذشته در جمع عزاداران حسینی مهدیه امام زاده نور گرگان با اشاره به اینک جلوه کربلا را به دو گونه میتوان تصور کرد افزود: کربلا را میتوان از دو منظر به آن نگاه کرد نگاه اول جمال کربلا نگاه دوم جبروت کربلا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طوبی گلستان,

حجة الاسلام ریاحی ادامه داد: جلوه جبروت کربلا یک جلوه جنگ، ستیز و مصیبت های وارده آن می باشد، جمال کربلا درس هایی که حضرت امام حسین (ع) در کربلا به ما آموخته است، از جمله از آن درس ها معرفت افزایی، ایثار، فداکاری، امر به معروف، شهامت و شهادت و از این مورادی که در جلوه جمال کربلا میتوان یافت.

,

وی یکی از چشمه های معرفت امام حسین (ع) را خیر خواهی دانست و افزود: امام حسین (ع) حتی خیر خواه دشمن خودش نیز بود، در شب عاشورا حضرت به خواهر خودش دستور داد تا هر چه اشیاء قیمتی در خیمه ها دارند را جمع آوری کنند، از حضرت سوال شد که علت این کار چیست، حضرت فرمود برای سر من جایزه گذاشته اند آن هم با وعده های دروغین، شاید کسانی که میخواهند سر من را جدا کنند زن و بچه هایشان گرسنه باشند، بگذارید این عتیقه ها را ببرند تا کمکی برای خانواده شان بشود.

,

مسئول سازمان بسیج طلاب استان با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) افزود: امام حسین برای اصلاح امت قیام کرده است نه برای حکومت، اجرای امر به معروف و نهی از منکر یکی از دلائل قیام امام حیسن(ع) بود.

,

ریاحی تصریح کرد: در روز عاشورا وقتی شمر بر روی سینه مبارک امام نشست حضرت در همان حالت مشغول به نصیحت و امر به معروف بود، حضرت با این کارش خواست تا اهمیت این فرضه مهم را بفهماند.

,

حجةالاسلام ریاحی با بیان این مطلب که در جامعه ما باید فرهنگ عاشورایی حفظ شود تاکید کرد: امام حسین(ع) هیچ گاه برای عزاداری ما قیام نکرده است، بلکه خواسته این فرهنگ عاشورایی را در جهان عرضه کند، در مراسمات علاوه بر عزاداری و سیاه پوشی اولویت اول ما فرهنگ عاشورا باید باشد.

,

وی ادامه داد: برخی ها بر این باورند وقتی حضرت زینب(س) وقتی بر بالین برادر خودش رسید حجاب از آن حضرت جدا شد، در صورتی که این بسیار باور اشتباهی است، هدف حضرت زینب(س) ترویج حجاب بوده است.

,

مسئول سازمان بسیج طلاب استان تصریح کرد: امام حسین(ع) را خداوند بر دین ما عرضه کرد، مقام این حضرت آنقدر بالا می باشد که در ظهر عاشورا زمین و زمان به حال این حضرت گریه میکنند.

,

ریاحی خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) در ظهر عاشورا شمشیر خودش را غلاف کرده بود و مشغول خواندن نماز شده بود، عزاداری ما نباید مانع خواندن نماز بشود، نمازی که به وسیله عزاداری ترک بشود یا به تاخیر خوانده شود آن عزاداری به هیچ عنوان قابل قبول نیست، ما باید جمال عاشوا را ببینیم و سر لوحه کارمان قرار بدهیم، جمال را به خاطر جبروتش فدا نکنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه