اخبار داغ

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین:

مساجد به فرهنگسرا و سرای فرهنگی مسجد-محله تبدیل می‌شوند

مساجد به فرهنگسرا و سرای فرهنگی مسجد-محله تبدیل می‌شوند
کمیسیون فرهنگی_ورزشی شهرداری قزوین موضوع تبدیل مساجد به فرهنگسرا و سرای فرهنگی مسجد_محله را در دستور کار خود قرار داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از   صبح قزوین، فاطمه اشدری در جلسه کمسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار مردم شورای شهر قزوین برگزار شد، بیان کرد: کمیسیون فرهنگی_ورزشی شهرداری قزوین موضوع تبدیل مساجد به فرهنگسرا و سرای فرهنگی مسجد_محله را در دستور کار خود قرار داده است و در این راستا درصددیم در قدم اول (تاپایان سال جاری) تعداد این فضاها را به چهار مورد برسانیم.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی خاطرنشان کرد: براین اساس بودجه سرای محله و فرهنگسرا برای ایجاد و رونق سرای فرهنگی مسجد_محله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

,

اشدری یادآورشد: طبق تفاهم نامه‌ای که براساس سیاستها و چارچوبهای اعلامی از سوی کمیسیون فرهنگی_ورزشی شورای اسلامی شهر منعقد خواهد شد، تفاهم نامه ای بین مجموعه مدیریت شهری و کانون مساجد منعقد می شود تا این مهم در قالب کمیته ای با درنظر گرفتن بودجه مشخص عملیاتی شود.

,

این عضو شورا ادامه داد: مساجد فعالیت هایشان مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است و بنا داریم تمامی مساجد پایگاه فرهنگی و مذهبی شهرداری شود و در واقع می خواهیم به شهرداری بگوییم به جای اینکه به دنبال زمین بوده تا فرهنگسرا احداث کند از ظرفیت مساجد در محلات استفاده کند.

,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: کمسیون فرهنگی و شورای شهر علاقمند است از این جایگاه فرهنگی که با وجود خود مردم شکل گرفته به عنوان پایگاه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی استفاده کند و دیگر فرهنگسرا احداث نکرده و این مساجد سرای فرهنگی محلات ما باشند.

,

وی با اشاره به تهیه لیستی از مساجدی که مقرر است به آنها مساعدت شود، عنوان کرد: برای تهیه این لیست زحمات بسیاری کشیده شده است و کمک سخت افزاری و نرم افزاری به مساجد در دستور کار است و در این بین کانون ها در اولویت قرار دارند.

,

اشدری اعلام کرد: لازم است کانون های پیشکسوت و توانایی که در قزوین داریم لیست آن به ما ارائه شود تا اینها در زمانی که درصدد کمک به مساجد هستیم مدنظر ما قرار گیرند.

,

وی تأکید کرد: باید از ظرفیت مساجد استفاده شود، نباید استفاده از مسجد فقط در مراسم های عزاداری باشد بلکه همه مراسم هایی که به هویت ایرانی و اسلامی ما برمی گردد، در کانون ها ساماندهی کنیم.
انتهای پیام/م

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه