اخبار داغ

هرکس به طریقی ...:

آیین عزاداری و احسان حلیم در شب تاسوعا/ حال و هوای ماهنشان بوی محرم گرفته یاحسین(ع) +تصاویر

آیین عزاداری و احسان حلیم در شب تاسوعا/ حال و هوای ماهنشان بوی محرم گرفته یاحسین(ع) +تصاویر
آئین نذری دادن به عزاداران امام حسین(ع) سنتی دیرینه و پسندیده در میان اکثر مسلمانان به ویژه شیعیان دنیاست که طبعا در کشورمان رواج بیشتری دارد و شب و روز تاسوعا و عاشورا به اوج خود می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شمیم ماهنشان، محرم که می شود در رگ های مرده  خون می دود، در چشم های خشک شده چشمه اشک به جوشش می آید و باران حیات بخش عشق حسینی بر قلب های قفل شده باریدن می گیرد و ما زنده می شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شمیم ماهنشان،,

محرم که می شود سرزمین ها سکون و سکوت در می آیند و جانی دوباره می گیرند، شور محرم که به پا می شود عقل ها انگشت حیرت به دهان برده و در عجب می مانند…امام حسین(ع) عزیز تاریخ است؛ اما در همان مقطع به پسر پیامبر خدا خارجی و بی دین گفتند؛ این مصیبت، مصیبت کمی نیست که در عزای امام حسین قراردارد؛ تصور مصیباتی که امام و اهل بیت(ع) در صحرای کربلا و سپس کاروان ایشان در عراق و شام داشتند خارج از حد تصور است.

,

اما ماه محرم که می رسد هرکس به طریقی ارادت خود را به امام حسین و یاران باوفایش نشان می دهند و در شهرستان ماهنشان هم آیین های عزاداری و حرکت دسته های حسینی برپاست و سالیان سال این مراسمات به صورت باشکوه برگزار می شود یکی از این آیین ها  پخت و احسان حلیم در مزل سید اکبر موسوی هست که شب تاسوعا همه هیئت ها و دسته های عزاداری از مساجد و تکایا با نوحه و سینه زنی به آنجا رفته و در منزل این سید بزرگوار به مداحی و سینه زنی و روضه خوانی می پردازند و در نهایت از هیئات مذهبی با احسان حلیم و چای پذیرایی به عمل می آید.

,

ارادت و عشق به آقا امام حسین (ع) از کودکی با ما عجین شده و هر کس به گونه ای ارادتش را به آقا نشان می دهد.فرقی نمی‌کند ایران باشی یا پای خسته‌ات را به شوق دیدارش به کربلا رسانده باشی، ارادت به حسین(ع) مرز نمی‌شناسد اینها حرفهایی است که بانوان و کسانیکه برای پخت احسان حلیم آمده اند اظهار می کنند.

,

برای پخت حلیم چند روز قبل بانوان و خادمین امام حسین (ع) برای آماده کردن آن به منزل سید می روند و اهل خانه را کمک می کنند و هرکس با یه حاجت و عهدی بین امام حسین (ع) ارادت خود را نشان می دهند.

,

گندم ها را از مغازه ها خرید می کنند و برای پاک کردن آن، بانوان از کمک کردن دریغ نمی کنند، از پاک کردن گندم گرفته تا شستن گوشتها و آماده کردن دیگها، همه و همه با عشق به اباعبدالله الحسین و یاران با وفایش به یاری این خانواده می آیند.

,

گفتنی است حضور هیئت ها و دسته های عزاداری و نحوه برگزاری مراسمات سینه زنی در شب تاسوعا مثال زدنی است و هرکس با ارادت خاصی روانه منزل سید می شود تا دستی از جد این مرحوم سد اکبر موسوی بگیرند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه