اخبار داغ

مدیرعامل یک شرکت تولید الیاف:

دردسر تهیه مواد اولیه‌ الیاف از یک پتروشیمی/ قوانین بورس فروش پتروشیمی‌ها را غیرمنصفانه کرده است

دردسر تهیه مواد اولیه‌ الیاف از یک پتروشیمی/ قوانین بورس فروش پتروشیمی‌ها را غیرمنصفانه کرده است
یک تولیدکننده الیاف و پارچه گفت: تمام کارخانه‌های تولید الیاف و پارچه مجبور هستند مواد اولیه‌شان را تنها از یک پتروشیمی تهیه کنند به دلیل اینکه این ماده اولیه در داخل ایران تنها در انحصار این پتروشیمی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین بیگدلی، مدیرعامل شرکت الیاف پارس یزد در گفتگو با کار ایرانی عنوان کرد: برای تهیه مواد اولیه شرکت نساجی الیاف پارس مشکلات فراوانی داریم به دلیل اینکه مواد اولیه الیاف در ایران انحصاری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی , کار ایرانی ,


وی افزود: شرکت پتروشیمی که کارخانه‌های الیاف مواد اولیه‌شان را از آن می‌گیرند تنها یک شرکت است و چون هیچ رقیبی ندارد هرگونه و با هر قیمتی که بخواهد موادش را می فروشد.

,
,


بیگدلی اذعان کرد: به دلیل اینکه این شرکت در بورس قرار دارد قوانین بورس او را به سمت توزیع ناعادلانه محصولاتش می‌کشاند و این شرکت به راحتی محصولاتش را به خریداری که بیشتر پول بدهد، می‌فروشد.

,
,


وی به راهکار حل این مشکل اشاره کرد و گفت: فروش به بالاترین نرخ تنها قانون است یعنی قانونی بیاید که فروشنده را ملزم کند تا طبق سهمیه مشخص به تمام تولیدکنندگان مواد اولیه بفروشد.

,
,


این تولیدکننده اضافه کرد: به طور مثال ما 10 شرکت تولید الیاف داریم که مواد اولیه شان را باید از این پتروشیمی خریداری کنند، اگر قانون باشد پتروشیمی مجبور می شود بین هر 10 شرکت تولیدی مواد اولیه اش را تقسیم کند نه اینکه به بالاترین قیمت تمام مواد اولیه را تنها به یک خریدار بدهد.

,
,


وی عنوان کرد: اکنون شرکت ما به دلیل نبود مواد اولیه با 50 درصد ظرفیت کار می‌کند در صورتی که هزینه‌های شرکت 100 درصد است یعنی زمانی که ماشین‌ها روشن می‌شوند و شروع به کار می‌کنند دیگر فرقی نمی‌کند یک درصد تولید می‌شود یا 100درصد، درباره باقی تجهیزات هم همینطور است یعنی میزان تولید هر قدر باشد در استفاده از منابع فرقی نمی‌کند.

,
,


بیگدلی تاکید کرد: در تمام این مدت ما هیچ تعدیل نیرویی نداشتیم به دلیل اینکه مدافع حقوق کارگران هستیم و می‌دانیم آنها برای به دست آوردن این شغل زحمت زیادی کشیدند و آموزش زیادی دیدند و تعدیل کردن آنها در واقع ضربه زدن به کار و کارگر است.

,
,


وی تصریح کرد: زمانی که خرید مواد اولیه ایرانی برای تولیدکنندگان ایرانی سراسر ضرر است تولید کنندگان ترجیح می دهند مواد اولیه را وارد کنند به دلیل اینکه بسیار بصرفه‌تر در می آید اما شرکت ما تا به حال این کار را نکرده است و با تمام ضررها و زیان‌هایی که از خرید داخلی نصیبمان شده است باز هم از داخل خرید می‌کنیم چون معتقدیم باید ایرانی بخریم.

,
,

 

,

مدیرعامل شرکت الیاف پارس یزد بیان داشت: اما مسئولان نباید در این زمینه سهل‌انگاری کنند و مدام شعار حمایت از کار ایرانی را بدهند. تولیدکننده ایرانی حمایت می‌خواهد.

,


وی گفت: زمانی که تولید اسیر باندبازی و سود شخصی و دلال‌بازی می‌شود فضای اقتصاد کشور به شدت مسموم می‌شود و نتیجه‌اش می‌شود همین وضعیتی شاهدش هستیم.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه