اخبار داغ

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین:

تجمع بزرگ عزاداران قزوینی روز تاسوعا برگزار می‌شود

تجمع بزرگ عزاداران قزوینی روز تاسوعا برگزار می‌شود
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین: امسال در روز تاسوعای حسینی برای هشتمین سال، تجمع بزرگ عزادارن با حضور گسترده مردم و هیات‌های مذهبی در خیابان شهدا برگزار خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شاخص، اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های دهه اول ماه محرم که در اداره کل تبلیغات اسلامی برنامه ریزی شده، برگزاری تجمع عزاداری اباعبدالله حسین (ع) از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

وی افزود: امسال در روز تاسوعای حسینی برای هشتمین سال، تجمع بزرگ عزادارن با حضور گسترده مردم و هیات‌های مذهبی در خیابان شهدا برگزار خواهد شد.

,

معاون فرهنگی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان در ادامه گفت: در این تجمع مداحان اهل بیت (ع) اقدام به مدیحه سرایی و نوحه خوانی در رسای حضرت ابوالفضل العباس (ع) خواهند کرد.

,

نظری ادامه داد: همزمان با روز تاسوعا در مراکز شهرستان‌های دیگر مثل الوند، محمدیه، آبیک و تاکستان این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

,

این مسوول بیان کرد: از دیگر برنامه‌ها که در این دهه برگزار می‌شود بیرون آمدن دستجات عزاداری در روز عاشورا است که از مسیرهای مختلف به سمت امامزاده حسین (ع) حرکت می‌کنند.

,

وی با اشاره به برپایی نماز ظهر عاشورا در سطح استان قزوین یادآور شد: نماز این روز در چهارراه شهدا به امامت آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اقامه می‌شود.

,

معاون فرهنگی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان افزود: نماز ظهر عاشورا یکی از برنامه‌های معنوی و بزرگ‌ترین فلسفه قیام ابا عبدالله حسین (ع) است که باید به آن بها داد.

,

نظری اضافه کرد: همچنین در روز تاسوعا هم نماز جماعت به امامت نماینده ولی فقیه در استان اقامه می‌شود لذا عزاداران حسینی به همرا خود زیرانداز و سجاده داشته باشند.

,

این مسوول عنوان کرد: ضمن تشکر از حضور باشکوه مردم مومن و دیندار قزوین در سال‌های گذشته، امسال هم دعوت می‌کنیم در تجمع عزاداران حسینی روز تاسوعا حضوری پر شور داشته باشند.

,

وی از هیات‌های مذهبی و دستجات درخواست کرد: با نیت خالص و بدون پیرایه و آسیب به منظور اشاعه و نشر فرهنگ حسینی در ظهر عاشورا حضور یابند چراکه دشمنان ما از کوچک‌ترین خطاها سوء استفاده می‌کنند.

,

معاون فرهنگی اداره ‌کل تبلیغات اسلامی استان در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه هدف اصلی امام حسین (ع) احیا دین بوده است بنابراین عزاداری‌ها باید به گونه‌ای باشد که در شان آن امام بزرگوار و یاران باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه