اخبار داغ

در شهر بندر کوهستک؛

توزیع حلیم نذری 1000 کیلویی امام حسین(ع) +تصاویر

توزیع حلیم نذری 1000 کیلویی امام حسین(ع) +تصاویر
صبح امروز 1000 کیلو حلیم نذری با مشارکت 200 نفر از جوانان بندرکوهستک در این شهر پخته و بین مردم توزیع شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آذینی ، برای پخت این حلیم نذری بیش از 200 نفر از جوانان و مردم  بندر کوهستک مشارکت دارند که برای تهیه این حلیم 1000 کیلویی، مقدار 300 کیلو گرم گندم، 150 کیلو گرم گوشت قرمز و 10 کیلو نمک، 10 کیلو زعفران و آب استقاده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذینی ,

پخت این حلیم نذری توسط کربلایی حسین صیادی از  اهالی شهر بندر کوهستک که به شغل صیادی مشغول است از 12 سال پیش بعد از حاجت گرفتن از حضرت امام حسین (ع) هر ساله در شب سومین روز شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پخته و در صبح روز سوم میان مردم شهر و روستاهای اطراف توزیع می شود.

,

حلیم نذری که در محل حسینیه سیدالشهداء(ع)  شهر بندر کوهستک پخته می شود میان 7 هزار نفر از مردم شهر بندر کوهستک و روستاهای اطراف شهرستان سیریک توزیع شد.

,

نذر یعنی هر انسانی که تصمیم ‌بگیرد برای رضای خدا کاری انجام بدهد که آن کار  می‌‌تواند انجام کاری خیر و یا ترک گناهی باشد به خودی خود مستحب بوده اما بعد از اثر نذر، و البته با شرایطی که در متون اسلامی ذکر شده است واجب می‌شود.

,

شهر بندر کوهستک مرکز بخش بمانی است که دارای 4 هزار نفر جمعیت است و حدود 70 درصد جمعیت آن اهل تسنن هستند ولی در ایام محرم و صفر بوِیژه در عزاداری ها و غذاهای نذری امام حسین (ع) حضور و مشارکتی خاص دارند و هم دوش و پا به پای شیعیان در مراسمات و برنامه ها شرکت دارند.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه