اخبار داغ

کیپ کالم اند کویین دست از سر محرم هم برنداشت؛

فروش پیراهن های مشکی با کلمات نامفهوم انگلیسی در ایام محرم

فروش پیراهن های مشکی با کلمات نامفهوم انگلیسی در ایام محرم
پیراهن های مشکی با پشت نویسی جملات انگلیسی در ایام محرم فروخته می شود که معنی و مفهوم بیگانه ای به دنبال دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش ندای هیرمند؛ مدتی می شود که جملاتی نامفهوم  در پشت لباس برخی از جوانان نوشته شده است که هیچگونه شباهتی نه به خط فارسی دارد و نه جایی در فرهنگ کهن ایرانی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند,

این نوشته ها اوایل در پشت سر برخی از مانتو ها جای باز کردند و با نوشته هایی همانند Queen (ملکه) و ADD me  (مرا اد کن) روانه بازارهای سراسر کشور شدند ، از آنجایی که جوانان امروزه در فضای مجازی با این جملات بسیار سر و کار دارند خیلی زود علاقه خود را به این نوع پوش نمایان داشتند تا خیل عظیمی از این مانتو ها به سرعت در بازارهای ایران پر شده و حتی به برخی از تیشرت ها و پیراهن های پسرانه نیز کشانده شوند.

,

امروزه در هر پوشاک و یا بوتیکی که پای می گذارید ابتدا با این نع پوشش برخورد می کنید پوششی که محال است هر روز چند نفری را با آن در خیابان مشاهده نکنید.

,

اما نکته قابل تامل در این زمینه پیراهن های مشکی بود که در ایام محرم به صورت پشت نویسی شده و کلمات خارجی فروخته می شد، پیراهن هایی که با جملاتی نامفهوم قرار بود در عزاداری های محرم پوشیده شود و بر روی آن سینه و زنجیر زده شود.

,

قطعا این نوع پوشام هیچگاه در تاریخ و فرهنگ ایرانی مورد استفاده قرار نمی گرفته است اما امروزه مشاهده می شود که چگونه در ایام سوگواری ها ی محرم نیز این نوشته ها ی انگلیسی دست از سر پوشاک ما بر نمیدارند.

,

 

,

, ,

 

,

اما این نوع پوشاک در کجا تولید می شود و چگونه به بازارهای داخلی نفوذ می کند؟

,

مسعود آویشی یکی از تولید کنندگان پوشاک در گفتگو با ندای هیرمند بیان داشت: پوشاک های ساخت داخل اصولا بر قواعد  سلیقه خاص افراد به دوخت و دوز می پردازند.

,

وی افزود : ممکن است این نوع پوشش اوایل از بیرون وارد شده باشد و در ادامه برخی از تولیدی های سودجو با کپی از روی جنس اصلی به ادامه دوخ و دوز آن پرداخته باشند و آن را روانه بازرها کنند.

,

آویشی بیان داشت: در اوایل هدف این نوع پوشش دختران جوان بودند که به سرعت با پخش در شبکه های اجتماعی این نوع مانتو بسیاری از دختران دیگر نیز علاقه خود را برای پوشش این مانتو اعلام کرده و خریداری نمودند.

,

 

,

, ,

این تولید کننده لباس عنوان داشت: لباس های محرمی باید در شان و منزلت محرم باشد ، و اگر نوشته ای قرار است بر روی آنان قرار گیر باید نام سرداران دشت کربلا و سالار شهیدان باشد و هیچ نوشته ی بیگانه ی دیگری نباید بر روی آنان قرار گیرد.

,

گرچه این نوع پوشش را هیچ کس ممنوع نکرده است اما در ایام عزیز و گران بهایی همچون محرم از پوشش کلماتی که مشخص نیست معنی و مفهوم آنان به زبان انگلیسی چیست باید خودداری نمود زیرا هیچ وجدانی آن را نمیپسندد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه