اخبار داغ

در شش ماهه ابتدای سال 95؛

آمار مراجعان به دلیل نزاع در اصفهان افزایش یافت/ کاهش تلفات غرق شدگی در استان

آمار مراجعان به دلیل نزاع در اصفهان افزایش یافت/ کاهش تلفات غرق شدگی در استان
بیشترین آمار مربوطه به مراجعین نزاع مربوط به شهرستانهای اصفهان، خمینی شهر، کاشان و نجف آباد است. بیشترین پرونده های مطروحه در موضوعات قصور پزشکی به ترتیب در رشته های جراحی زنان زایمان و نازائی، جراحی عمومی و پرستاری بوده و باید گفت پرونده های مرتبط با قصور پزشکی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل ۲۸درصد کاهش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز، مدیر کل پزشکی قانونی اصفهان از افزایش مراجعه به علت نزاع در این استان در شش ماهه ابتدای امسال خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

علی سلیمانپور خاطر با اشاره به اینکه درشش ماهه اول سال 95 تعداد 23 هزار و 25 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل سه دهم درصد افزایش یافته اس.

,

به گفته این مسوول، این در حالی است مه مراجعان به دلیل نزاع 28.7درصد از حجم مراجعین به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان را تشکیل می دهند و در مجموع از کل مراجعین نزاع تعداد هفت هزار و 444 نفر زن و 15 هزار و 581 نفر مرد بوده اند.

,

این مسوول ادامه داد: در مدت مشابه سال قبل تعداد 22هزار و 950 نفر به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند که هفت هزار و 397 نفر زن و 15 هزار و 553 نفر مرد بوده اند.

,

سلیمانپور تصریح کرد: شهریور ماه سال جاری نیز سههزار و 713 نفر (1079 زن و 2634 مرد) به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه که نسبت به شهریور ماه سال گذشته(3791 نفر شامل1320 زن و 2471 مرد) حدود دو درصد کاهش داشته است.

,

وی افزود: بیشترین آمار مربوطه به مراجعین نزاع مربوط به شهرستانهای اصفهان ، خمینی شهر، کاشان و نجف آباد است.

,

این مسئول همچنین درباره تعداد پرونده های به نتیجه رسیده در کمیسیونهای پزشکی قانونی استان اصفهان هم اظهار کرد: تعداد این پرونده ها 635 مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل (543مورد) معادل17درصد افزایش داشته است.

,

وی تصریح کرد: از کل پرونده های به نتیجه رسیده دراین مدت، 415مورد مرتبط با رسیدگی به پرونده های پزشکی قانونی و 156 مورد پرونده های مرتبط باموضوعات روانپزشکی قانونی بوده است.

,

سلیمانپور با بیان اینکه تعداد پرونده های رسیدگی به قصور پزشکی در شش ماهه اول امسال 64 پرونده بوده است ادامه داد: در52 پرونده پزشک تبرئه و در 12 پرونده برای کادر درمان قصور تشخیص داده شده است.

,

به گفته این مقام مسوول، بیشترین پرونده های مطروحه در موضوعات قصور پزشکی به ترتیب در رشته های جراحی زنان زایمان و نازائی، جراحی عمومی و پرستاری بوده و باید گفت پرونده های مرتبط با قصور پزشکی درمقایسه با مدت مشابه سال قبل معادل 28درصد کاهش داشته است .

,

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در ادامه به آمار و تلفات برق گرفتگی و غرق شدگی در این استان در شش ماهه گذشته اشاره کرد و گفت: 21 مورد فوتی (20 مرد و یک زن ) به دلیل برق گرفتگی به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان ارجاع گردیده است.

,

وی اظهار کرد: مرگ ناشی از برق گرفتگی در شش ماهه اول سال 1395 نسبت به مدت مشابه سال قبل که 21 نفر بوده تغییری نداشته است.

,

سلیمانپور افزود: در این مدت آمار فوت شدگان ناشی از غرق شدگی تعداد31 مورد فوتی( 28مرد وسه زن) بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 36نفر (دوزن و 34مرد) بوده کاهش داشته است.

,

به گفته این مسئول استان اصفهان؛ در شهریور ماه سال جاری هفت نفر بدنبال غرق شدگی جان خود را ازدست داده اند که نسبت به شهریور ماه سال گذشته که 11 نفر بوده اند کاهش داشته است.

,

این مدیر پزشکی قانونی تاکید کرد: آمار تلفات غرق‌شدگی در طی پنج ماهه امسال در کانال ها و دریاچه مصنوعی و سد شش نفر، دریاچه طبیعی و استخر دو نفر ،چاه سه نفر، رودخانه 9 و سایر مکانها 11 نفر بوده است.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه