اخبار داغ

در گفتگو با یک تولیدکننده ظروف چینی مطرح شد؛

مقصر عدم استقبال از ظروف چینی ایرانی هم تولیدگنندگان هستند، هم مسئولین

مقصر عدم استقبال از ظروف چینی ایرانی هم تولیدگنندگان هستند، هم مسئولین
رئیس یک شرکت تولیدکننده ظروف چینی گفت: میزان بسیار بالای استفاده ایرانیان از ظروف چینی و کم‌کاری تولیدکنندگان ایرانی باعث شده است که این بازار پر زرق و برق در اختیار شرکت‌های آسیای شرقی و اروپایی قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد همتی رئیس کارخانه تولید ظروف چینی در گفتگو با کار ایرانی اظهار کرد: تولیدکنندگان ظروف چینی از ایران به سایر کشورهای دیگر رفته اند و در آنجا به تولید می‌پردازند زیرا در ایران حمایت‌های خوبی از آنان صورت نمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: چند شرکت محدود در ایران هستند که به دلیل تنوع در طرح‌ها علاوه بر تامین نیاز داخل صادرات هم دارند اما بسیار محدود هستند و باقی شرکت ها حتی خرید داخلی هم ندارند.

این تولیدکننده عنوان کرد: دلیل عدم اعتماد خریداران به ظروف چینی ساخت ایران سابقه آن و کیفیت پایینش نسبت به چینی‌های خارجی است به دلیل اینکه در بسیاری از کارخانه‌ها از تجهیزات قدیمی در ساخت این محصول استفاده می‌شود.

وی افزود: در زمینه ظروف چینی و به‌طور کلی ظروف آشپزخانه به طورکلی اقبال خریدار به سمت کالاهای وارداتی است و این مسئله یکی از دلایل دیگر افت فروش کالای ایرانی است.

همتی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات در صنعت چینی مسئله نقدینگی است. ظروف چینی عموما به صورت وعده‌ای تحویل فروشنده می‌شود و زمانی حدود 6 ماه طول می کشد تا تبدیل به پول شود و به دست تولیدکننده برسد که این مسئله باعث شده است تولیدکنندگان با مشکلات نقدینگی مواجه شوند.

این تولید کننده تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات تولیدکنندگان چینی مسئله تورم است. در واقع زمانی که تحریم‌ها وجود داشت تولیدکنندگان ایرانی بازار خوبی داشتند اما وقتی تحریم‌ها تا حدودی رفع شد و اجناس خارجی وارد بازار شد دیگر خریدار چینی داخلی نخرید و از طرفی به دلیل تورم قیمت چینی داخلی هم توان پایین آمدن نداشت.

وی با اشاره به بحث سرمایه گذاری در صنعت چینی اذعان کرد: اگر برای عرضه ظروف چینی دولت تدبیری بیندیشد تا نمایشگاه‌های مختلفی برگزار شود، آن تعداد تولیدکننده فعالی که در این زمینه فعالیت می‌کنند می توانند نظر سرمایه‌گذاران را جلب کنند و به تولید بیشتر و با کیفیت‌تر بپردازند.

وی همچنین افزود: در بحث مواد اولیه ظروف چینی خدا را شکر در ایران وضعیت خوبی داریم و اکثر مواد اولیه آن در کشور موجود است البته درصد کمی از آن وارد می شود اما میزان جدی نیست و می توان گفت در این قسمت به سطح خودکفایی خوبی دست پیدا کرده‌ایم.

این تولیدکننده اظهار کرد: ظروف و لوازم آشپزخانه کالاهایی هستند که زیبایی فراوانی را می‌طلبند و عمده انتخاب مشتری در این بخش معطوف به زیبایی کالا می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که ظروف در این زمینه دارند عدم همکاری صنعت با دانشگاه ها در طراحی‌های جدید و شکل و نقش‌های زیبا برای عرضه به بازار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کار ایرانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه