اخبار داغ

گفتگو با زائر پیاده ضریح شش گوشه امام حسین(ع):

اربعین و پیاده روی در مسیر بی‌انتهای عشق/ آنجا زائران با پا که نه، با سر آمده‌اند

اربعین و پیاده روی در مسیر بی‌انتهای عشق/ آنجا زائران با پا که نه، با سر آمده‌اند
عباس سلامی حدود ۶۰ سال سن دارد و زائر پیاده کربلاست و با پای پیاده از استان مازندران و از شهر فریدونکنار راهی کربلای معلی شده و اکنون به شهرستان شازند رسیده از ناگفته های سفرش می گوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، پیاده روی و اجتماع بزرگ و چند ده میلیونی شیعیان در روز اربعین در شهر کربلا، این سال ها و پس از سقوط حکومت صدام، هر ساله رونق بیشتری به خود گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما, شازند ما,

دوباره اربعین نزدیک است و قرار سالانه عاشقان راه حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) برای شرکت در بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان فرا می‌رسد و قافله دل‌های شیدای اباعبدالله به راه افتادند تا قدم در جاده افلاکی نجف –کربلا بگذارند.

,

گویی امسال رهروان، پرشورتر و بی‌قرارتر از هر سال دیگری با سپردن دل به جاده مسیر قدوم عمه سادات را به لطف اشک، تبرک می‌کنند تا به کربلای یار رسند... آن‌ها که قدم قدم تا حرم می‌روند از شوق زیارت بی‌قرارند و آن ها که جا می‌مانند گرفتار حسرت جانسوز دیدار. سفر به کربلا آن هم با پای پیاده، حکایت قرن‌ها عاشقی است.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

 

,

اربعین فقط یک مناسبت در تقویم ها نیست. تجلی گاهی است از عشق و دلدادگی به بهترین بنده خالق هستی. آنکه با خون خود، جهان را بیدار کرد و نوری خاموشی ناپذیر است.

,

به بهانه ایام عزاداری سالار شهیدان این‌بار به سراغ مسافری رفته‌ایم که با وجود سفر به کربلا هنوز تشنه زیارت رهبر حق، امام حسین(ع) است و امسال هم مثل هر سال دیگری می‌خواهد به جمع مسافران و زائرانی بپیوندد که یا سال اول سفرشان به کربلاست یا سال‌هاست که تجربه سفر به کربلا در ایام اربعین را دارند.

,


 

,
,

عباس سلامی حدود ۶۰ سال سن دارد و زائر پیاده کربلاست و با پای پیاده از استان مازندران و از شهر فریدونکنار راهی کربلای معلی شده و اکنون به شهرستان شازند رسیده است.

,

او در گفتگو با خبرنگار شازند ما، حرف‌هایش را با این حدیث امام حسین(ع) که فرمودند:«مَنْ اَحَبّنَا کَانَ مِنّا اَهْلَ الْبَیت؛ کسى که ما را دوست بدارد، از ما اهل بیت است» آغاز کرد و گفت: امسال چهارمین سالی است که قرعه کار به نام ما زدند تا پا به ‌پای عاشقان برای اربعین حسینی در کربلا حضور داشته باشم.

,

وی ادامه داد: همیشه آرزویم این بود که کاش می‌توانستم یک بار هم که شده با پای پیاده به کربلا بروم و به حضرت سیدالشهدا (ع) عرض ادب کنم.

,

سلامی بیان کرد: حضور در پیاده روی اربعین لذتی دارد که باید آن را تجربه کنید و شاید این گام هایی که به عشق کربلا برداشته می شوند، تنها کاری باشد که از دست عاشقان امام سوم شیعیان که بسیار مظلومانه به شهادت رسیدند، بر می‌آید.

,

 

,

 

,

, ,

 

,

این زائر کربلا افزود: تنها امامی که اربعین دارد، امام حسین (ع) است و تنها امامی که زیارت اربعین دارد و زیارتش در حدیث امام حسن عسکری(ع) جزو علامات مومن شمرده شده است، امام حسین(ع) است.

,

وی عنوان کرد: همانطور که رهبر انقلاب برای هر سال نامی می گذارند، من هم در این چهار سال راهپیمایی اربعین، برای هر سال نامی را انتخاب میکنم مثل " با غرور کاذب خود بجنگیم"، " ریا را کنار بگذاریم"، " بیایید همدیگر را بیشتر دوست داشته باشیم" و امسال به این نام که " برای سلامتی رهبرمان دعا کنیم" قدم در این راهپیمایی گذاشته ام.

,

سلامی اظهار کرد: آنقدر در کربلا معنویت نهفته است که بسیاری می گویند فقط از کربلا چیزهایی شنیده بودیم اما وقتی خودمان رفتیم و معنویت آن را لمس کردیم مشتاق‌تر شدیم.

,

این زائر پیاده کربلا گفت: کربلا که پا می‌گذاری، دیگر خودت نیستی که پیش می روی، تشنه اى هستى که هر لحظه به آب نزدیکتر مى شود. اما هرچه از دریاى عشق و معرفت اهل بیت (ع) بنوشى تشنه تر خواهى شد.

,

او ادامه داد: در مسیر پیاده‌روی، اوج عاشقی به امام حسین(ع) مشهود و ملموس است و موکب‌داران با کمترین امکانات خود بیشترین اقدامات رفاهی را انجام می‌دهند و با اینکه بسیاری از آنان از وضع مالی مناسبی برخوردار نیستند اما از هر چه بخواهی از آب و خوراک و جا و مکان و خلاصه تمام مایحتاج برای خدمت به زائران دریغ ندارند.

,

سلامی با اشاره به اثرگذاری پیاده روی اربعین در روحیه و ایمان جوانان، خاطر نشان کرد: وقتی در اوج امکانات پیاده به زیارت امام حسین علیه السلام می‌روند یک خودسازی درونی در آنان رخ می‌دهد و حداقل آن این است که مرتکب گناه نمی‌شوند.

,

اربعین نزدیک است و از هم اکنون صدای «لبیک یا حسین» میلیون‌ها آدم در این نقطه از زمین به گوش می‌رسد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه