اخبار داغ

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا :

پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در شرکت نیشکر دهخدا/ ۹۸ درصد پرسنل شرکت دهخدا بومی خوزستان هستند

پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن شکر در شرکت نیشکر دهخدا/ ۹۸ درصد پرسنل شرکت دهخدا بومی خوزستان هستند
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا از پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن شکر طی سال جاری در این شرکت خبر داد.شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا گذر از مرزهای افتخار را متجلی ساخت و امید و خودباوری را در بخش صنعت به اثبات رساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا:فریبرز کریمی‌زند در گفت‌وگو با باوی نیوز گفت: شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا در سال زراعی ۹۶ ـ ۹۵ از ۹ هزار و ۹۰۰ هکتار سطح قابل برداشت، ۹۲۰ هزار تن نیشکر تولید خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, باوی نیوز ,

وی پیش بینی کرد که از این مقدار نیشکر برداشت شده  بیش از ۱۰۰ هزار تن شکر خام استحصال خواهد شد.

,

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا اضافه کرد: تولید یکصد هزار تن شکر خام و رسیدن به ظرفیت کامل اسمی کارخانه در سه سال اخیر در بین تمام کشت و صنعت های نیشکری کشور یک دستآورد محسوب می شود.

,

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری برداشت نیشکر از مزارع این کشت و صنعت در هر هکتار حدود ۱۰۰ تن خواهد بود که این میزان تولید نیشکر در هکتار رکورد ارزشمند دیگری بوده که شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا به آن دست یافته است.

,

کریمی زند تصریح کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا گذر از مرزهای افتخار را متجلی ساخت و امید و خودباوری را در بخش صنعت به اثبات رساند.

,

مدیرعامل کشت و صنعت دهخدا گفت: زغال اکتیو یکی از جدیدترین محصولات قابل استحصال از تفاله نیشکر(باگاس) است که پروژه تولید زغال اکتیو (فعال) از باگاس نیشکر در این واحد در دست اقدام می باشد.

,

وی یادآوری کرد: در حدود ۳۵۰ هزار تن باگاس تولید شد که در مرحله بعدی تمام باگاس تولیدی شرکت به زغال اکتیو تبدیل خواهد شد.

,

کریمی زند عنوان کرد: هم اینک زغال اکتیو مورد نیاز صنعت از فرانسه وارد می شود که در حال حاضر با یک شرکت ایرانی به توافق رسیدیم کارخانه ای را با سرمایه گذاری ۵۴ میلیون دلاری از محل صندوق ذخیره ارزی در این واحد نصب و راه اندازی شود.

,

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح برای یک هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد و با نصب و راه اندازی این کارخانه نیاز به زغال اکتیو و واردات آن برطرف می شود.

,

مدیرعامل شرکت نیشکر دهخدا بیان کرد: زغال اکتیو می تواند به عنوان یک منبع مهم انرژی در کارخانجات آب میوه سازی، نوشابه سازی، کارخانجات شکر و پزشکی، آزمایشگاه ها و صنایع شیمیایی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

,

کریمی زند در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعداد کل پرسنل شرکت نیشکر دهخدا در حال حاضر ۲ هزار و ۱۸۳ نفر است که ۹۸ درصد آنها از روستاهای اطراف شرکت، شهرستان باوی، اهواز و دیگر شهرستان‌های استان جذب شدند.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه در امر تولید فعالیت داریم در زمینه اشتغال در منطقه هم شرکت، بسیار موثر بوده است.

,

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا گفت: نخستین مدرسه هوشمند روستایی در خوزستان با اعتباری معادل ۸ میلیارد ریال و در مساحت یک هزار و ۴۰۰ متر مربع توسط شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا احداث و به بهره برداری رسید.

,

وی افزود: مدرسه دهخدا ۳ دارای ۶ کلاس در روستای مراونه ۲ در حوزه شهرستان باوی و دهستان عنافچه توسط نیشکر دهخدا احداث شد که قبل از ساخت آن به صورت کپری دایر بود که اکنون با همت این شرکت به یک مدرسه مجهز تبدیل شده است.

,

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا تصریح کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا قبل از ساخت مدرسه دهخدای ۳ اقدام به ساخت و واگذاری دو مدرسه دیگر برای روستاهای اطراف خود کرده است.

,

وی در پایان متذکر شد: ما معتقد هستیم هر صنعت و شرکت بزرگی که در یک منطقه ایجاد می‌شود کار آن فقط به تولید ختم نمی‌شود بلکه مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی هم دارد و مسئولیت نسبت به محیط پیرامون و مردمی که در اطراف شرکت در حال زندگی کردن هستند مسئولیت سنگینی است.

,

کشت و صنعت نیشکر دهخدا یکی از واحدهای هفتگانه تابع شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در ۲۵ کیلومتری شمال شهر اهواز قرار دارد.

,

این واحد توانسته در سه سال اخیر، ظرفیت های اسمی خود را پشت سرگذارد و رکورد تازه ای را در بخش های مختلف صنعت و کشاورزی در صنعت نیشکر ایران و حتی در صحنه جهانی ایجاد کند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه