اخبار داغ

قائم مقام وزیر صنعت در قزوین:

واحدهای کوچک و متوسط که از رکود آسیب دیده‌اند در اولویت دریافت تسهیلات هستند

واحدهای کوچک و متوسط که از رکود آسیب دیده‌اند در اولویت دریافت تسهیلات هستند
قائم مقام وزیر صنعت در امور تولید گفت: واحدهای صنعتی کوچک و متوسط که از تحریم‌ها و شرایط رکود اقتصادی دچار آسیب‌های جدی تری شده اند بدون لحاظ شدن بدهی و معوقات بانکی، مالکانه، بدهی مالیاتی، بیمه ای و بانکی، بتوانند از تسهیلات سامانه بهین یاب استفاده کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت  در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در مهمانسرای استانداری قزوین گفت: مهمترین هدف دولت در اجرای طرح رونق تولید احیا واحدهای کوچک و متوسطی است که در تامین نقدینگی دچار مشکل هستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی فزود: در سال جاری مقرر شد تا ۷۵۰۰ واحد صنعتی مشمول اجرای طرح بهین یاب شوند که در اجرا واحدهای کشاورزی نیز تحت پوشش قرار گرفتند و با رویکرد جدی دولت برای رونق تولید این سقف نیز برداشته شده و قادریم همه نیازها را تامین کنیم. 
قائم مقام وزیر در امور تولید وزارت صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد: تامین نقدینگی برای واحدهای صنعتی مانند آب در کشاورزی و خون در بدن است و پس از تاکید مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل یکی از کارهای مهم ما حمایت از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط است. 
رحمانی اضافه کرد: برای تسهیل در امور مقرر شد واحدهای صنعتی کوچک و متوسط که از تحریم‌ها و شرایط رکود اقتصادی دچار آسیب‌های جدی تری شده اند بدون لحاظ شدن بدهی و معوقات بانکی، مالکانه، بدهی مالیاتی، بیمه ای و بانکی، بتوانند از تسهیلات سامانه بهین یاب استفاده کنند. 
وی گفت: مصوباتی که دولت برای رونق تولید در نظر گرفته بی سابقه بوده و اگر از این فرصت استفاده نکنیم دیگر این شرایط تکرار نخواهد شد. 
رحمانی بیان کرد: از سوی بانک مرکزی ۱۶ هزار میلیارد تومان برای تامین سرمایه در گردش و منابع مالی واحدهای کوچک و متوسط اختصاص یافته که تاکنون ۹۱۰۰ میلیارد تومان آن به متقاضیان ثبت نام شده در سامانه بهین یاب پرداخت شده است. 
قام مقام وزیر صنعت اظهار داشت: تاکنون ۴۰ هزار مورد تقاضا برای استفاده از تسهیلات به وزارت خانه ارسال شده که ۶۴۰۰ مورد پذیرفته شده که برخی از آنها واحدهای بزرگ هستند که خارج از شمول تلقی می‌شود. 
رحمانی اضافه کرد: نباید از مسیر پرداخت و هدف تعیین شده در طرح رونق صنایع کوچک خارج شویم و رصد و ارزیابی پرداختی‌ها در دستور کار است. 
وی بیان کرد: واحدهای کوچک و متوسط اگر برای تولید و ایجاد اشتغال نیازمند تسهیلات باشند هیچ محدودیت و مانعی در پرداخت‌ها نداریم و از مدیران بانک‌ها انتظار داریم از این فرصت بخوبی استفاده کرده و نیاز واحدها را تامین کنند. 
رحمانی گفت: برای تعیین تکلیف پرداخت بانک‌ها فقط دو هفته فرصت می‌دهیم زیرا دولت درصدد است رونق اقتصادی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط را تا پایان امسال عملیاتی کند. 
قائم مقام وزیر صنعت یادآورشد: با حضور دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی به عنوان معین استان قزوین بهترین فرصت برای مسئولان استان ایجاد شده تا اگر میزان درخواست واحدهای صنعتی بیش از میزان پیش بینی شده باشد بتوانید آن را تامین کنید و دیگر هیچ مانعی در مسیر پرداخت‌ها در کشور و استان قزوین نداریم. 
انتهای پیام/م

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه