اخبار داغ

در آستانه سفر روحانی به استان مرکزی؛

مدیران هپکو در تکاپوی استقبال،کارگران آشفته حال/فریاد سکوت برای معوقه 2 ساله بزرگترین تولیدکننده تجهیزات راهسازی در خاورمیانه+تصاویر

مدیران هپکو در تکاپوی استقبال،کارگران آشفته حال/فریاد سکوت برای معوقه 2 ساله بزرگترین تولیدکننده تجهیزات راهسازی در خاورمیانه+تصاویر
در آستانه سفر هیئت دولت به استان مرکزی ،مرکز این استان این روزها شاهد اعتراضات کارگری است که از تدبیر دولت نا امید شده اند و تجمعات و وعده و وعیدهای مسئولین را بی اثر دیده اند و اعتراضات ساکت خود را از طریق نصب بنرهای اعتراضی در سطح شهر فریاد می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اراک امروز؛در آستانه سفر هیئت دولت به استان مرکزی ،مرکز این استان این روزها شاهد اعتراضات کارگری است که از تدبیر دولت نا امید شده اند و تجمعات و وعده و وعیدهای مسئولین را بی اثر دیده اند و اعتراضات ساکت خود را از طریق نصب بنرهای اعتراضی در سطح شهر فریاد می زنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

کارگران شرکت هپکو اراک خواستار رسیدگی مسئولان به وضع ۱۴۰۰ خانوار شاغلان این شرکت و ۵ هزار اعضای خانواده شان هستند که در شرایط رکود و تورم کشور باید از حقوق این شرکت امرار معاش کنند.

,

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید – توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی به بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند.

,

667971

, 667971, 667971,

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

, .,

شرکت هپکو به تولید و تامین ماشین آلات راه‌سازی، معدنی و کشاورزی از جمله ماشین آلاتی بیل چرخ زنجیری، بیل چرخ لاستیکی، بلدوزر، لودر ، بهکو لودر، مینی لودر، غلطک، گریدر، شاول، دامپتراک، لوله گذار، کمباین، تراکتور فعالیت دارد.

, .,

گره مشکلات هپکو در حال کور شدن است

, گره مشکلات هپکو در حال کور شدن است, گره مشکلات هپکو در حال کور شدن است,

علی رغم ظرفیت ها و پتانسیل های این شرکت اما چندی است که مشکلات متعددی گریبان این شرکت را گرفته و تولید محصولات را در آن با چالش مواجه کرده است.

,

از سوء مدیریت، بدهی و بی توجهی مسئولان داخلی به کیفیت محصولات این شرکت و خرید و واردات کالای مشابه و بعضا بی کیفیت خارجی گرفته تا عدم حمایت مسئولان استانی و کشوری و توقف تولید و نا امیدی کارگران از وعده های پسابرجامی که قرار بود در ورود برخی مواد اولیه و صادرات محصولات تولیدی گشایش ایجاد کند اما نکرد.

,

این روزها کارگران این شرکت مانند دیگر شرکتهای بزرگ تولیدی و صنعتی استان مرکزی حال و روز خوشی ندارند و تعویق در پرداخت حقوقهایشان گره در امرار معاششان انداخته،گره ای که با بی توجهی مسئولین در حال کور شدن است و کاش تصمیم گیرندگان کلان استان و کشور گره ای را که به تدبیر می توان با دست باز کرد با بی تدبیری چنان کور نکنند که با دندان هم باز نشود.

,

دو سال است که حقوق کامل دریافت نکرده ایم

, دو سال است که حقوق کامل دریافت نکرده ایم, دو سال است که حقوق کامل دریافت نکرده ایم,

یکی از کارگران شرکت هپکو در خصوص مشکلات کارگران شرکت گفت: علیرغم اینکه اختلاف دریافتی کارگران شرکت هپکو نسبت به شرکت های دیگر کمتر است حدود دو سال است که حقوق کامل دریافت نکرده ایم.

,

از خرداد امسال هیچ حقوقی نگرفته ایم

, از خرداد امسال هیچ حقوقی نگرفته ایم, از خرداد امسال هیچ حقوقی نگرفته ایم,

وی با بیان اینکه از خرداد ماه امسال هم حقوق دریافت نکرده ایم ادامه داد: این موضوع خیلی در روحیه کارگران این شرکت تاثیر گذاشته است و خیلی میل و رغبتی برای کار کردن ندارد.

,

مدیریت شرکت از طریق تلگرام

, مدیریت شرکت از طریق تلگرام, مدیریت شرکت از طریق تلگرام,

کارگر شرکت هپکو گفت: مدیر شرکت هم که در اراک حضور ندارد و در تهران است از طریق گروه تلگرامی اوضاع را رصد می کند.

,

 photo_2016-10-17_08-55-59

, photo_2016-10-17_08-55-59, photo_2016-10-17_08-55-59,

سهامدار شرکت هنوز مشخص نشده است

, سهامدار شرکت هنوز مشخص نشده است, سهامدار شرکت هنوز مشخص نشده است,

لطیفی عضو شورای کار شرکت هپکو اراک با تشکر از پیگیری های صورت گرفته توسط نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اراک، نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب در مجلس و استاندار مرکزی به منظور رفع مشکلات کارگری این شرکت گفت: تعیین سهام دار شرکت از موضوعات مهمی است که هنوز تکلیفش مشخص نشده است.

,

لطیفی با اشاره به اینکه قرار بود سهم شرکت هپکو را به یک فرد سوئیسی بدهند اظهار کرد: علیرغم گذشت ۹ ماه از این قضیه هنوز این امر محقق نشده است.

,

وی با بیان اینکه ۹ ماه است که مسئولین برای تغییر سهامداران شرکت امروز و فردا می کنند افزود: ارتباطات بین المللی و سیاسی، اتحادیه اروپا، مشکل جابه جایی پول از عمده ترین مشکلات پیش روی شرکت برای تغییر سهامدران شرکت بوده است.

,

قول دادند تا اواسط هفته آینده سهامداران شرکت مشخص شوند

, قول دادند تا اواسط هفته آینده سهامداران شرکت مشخص شوند, قول دادند تا اواسط هفته آینده سهامداران شرکت مشخص شوند,

عضو شورای کار شرکت هپکو اراک بیان کرد: در دیداری که روز گذشته با استاندار مرکزی در خصوص مشکلات شرکت هپکو داشتیم استاندار مرکزی قول داد تا اوسط هفته آینده مشکل سهامداری شرکت برطرف و سهامداران جدید معرفی شوند.

,

معوق شدن چندین ماهه حقوق خانواده برخی کارگران هپکو را متلاشی کرده است

, معوق شدن چندین ماهه حقوق خانواده برخی کارگران هپکو را متلاشی کرده است, معوق شدن چندین ماهه حقوق خانواده برخی کارگران هپکو را متلاشی کرده است,

لطیفی معوقات حقوق کارگران شرکت هپکو را از دیگر مباحث مورد اشاره عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کارکنان شرکت هپکو حدود چهار ماه است که حقوق دریافت نکرده اند.

,

وی ادامه داد: این موضوع مشکلاتی را برای برخی از کارگران و خانواده های آنها به وجود آورده است به طوری که تعدادی از کارگران هزینه های درمان اعضای خانواده خود را نداشته اند و حتی مشکلات مالی باعث از هم پاشیدن خانواده تعدادی از کارگران شده و باعث طلاق و جدایی شده است.

,

کارگران هپکو تمایلی برای استقبال از رئیس جمهور ندارند

, کارگران هپکو تمایلی برای استقبال از رئیس جمهور ندارند, کارگران هپکو تمایلی برای استقبال از رئیس جمهور ندارند,

عضو شورای کار شرکت هپکو اراک بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه سفر هیات دولت به استان هستیم برنامه ای داشتیم تا تعدادی از کارگران در مراسم استقبال از رئیس جمهور حضور داشته باشند که مشکلات مالی و حقوقی کارگران این میل و رغبت را از کارگران گرفته است و کارگران شرکت تمایلی به حضور در این مراسم نشان نداند.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر، هزار و ۴۰۰ کارگر در این شرکت فعالیت دارند ادامه داد: حدود پنج هزار نفر تحت شعاع مشکلات مالی شرکت هپکو هستند.

,

مشکل ثبت مدیریتی شرکت

, مشکل ثبت مدیریتی شرکت, مشکل ثبت مدیریتی شرکت,

لطیفی با بیان اینکه در شرکت مشکل ثبت مدیریتی هم داریم افزود: شرکت هپکو که قبلا به عنوان شرکت بزرگ، منسجم و واحدی بوده است در سال های گذشته به چند شرکت اقماری تقسیم شده و در قالب گروه صنعتی در آمده است.

,

وی ادامه داد: از مسئولین استان بارها در خواست کرده ایم که در خصوص ثبت مدیریی شرکت یک بازنگری کنند تا کنون اقدامی صورت نگرفته است ،در حالی که در گذشته شرکت هپکو به عنوان بزرگترین تولید کننده ماشین آلات راه سازی در خاور میانه بوده است.

,

این در حالی است که کارگران شرکت هپکو اراک که به دلیل تاخیر در پرداخت حقوقشان سال گذشته بارها مقابل ساختمان استانداری مرکزی تجمع کرده بودند (اینجا)و(اینجا) و وعده هایی از سوی مسئولان استانی گرفته اند اما تا کنون این قول ها به صورت کامل عملیاتی نشده و اعتراضات کارگران را به همراه دارد.

, اینجا, اینجا, اینجا, اینجا, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه