اخبار داغ

برای چندمین بار اتفاق افتاد/

دولت برای رفع کسری بودجه خود سراغ جیب مردم رفت/ 900 میلیارد پول مشترکین ثابت در جیب مخابرات/ تنها یک رقم از هزینه های قبض تلفن باز می گردد!

دولت برای رفع کسری بودجه خود سراغ جیب مردم رفت/ 900 میلیارد پول مشترکین ثابت در جیب مخابرات/ تنها یک رقم از هزینه های قبض تلفن باز می گردد!
با لحاظ رقم حداقلی 30 میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور، طی دو ماه گذشته اگر هر مشترک تنها 3000 تومان اضافه تر از ماه های قبل پرداخت کرده باشد، مخابرات مبلغی بالغ بر 900000000000 ریال از مشترکین تلفن ثابت خود اضافه تر گرفته است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ طی روزهای گذشته قبوض جدید تلفن صادر شده است که تغییراتی در اعداد و ارقام در این قبوض به چشم می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر اساس این خبر اعمال تغییراتی در نحوه محاسبه تلفن های ثابت در حالی که کمتر از یک سال از آخرین تغییرات زمان می گذرد، صدای اعتراض مشترکین تلفن ثابت را بلند کرده است.

,

خرداد ماه امسال بود که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات طی مصوبه ای تعرفه های تلفن ثابت را ۵۰درصد افزایش داد.براساس این مصوبه که جزئیات آن ازسوی وزیر ارتباطات اعلام شد؛ تعرفه هردقیقه مکالمه با تلفن ثابت از۳۰ریال به ۴۵ ریال افزایش یافت و حق اتصال تلفن نیز با افزایش ۳۰۰درصدی همراه شده وعلاوه براین صاحبان تلفن های بدون استفاده نیز به پرداخت «حداقل کارکرد» ملزم شده اند که بر این اساس تعرفه ای شامل ۲۰۰ دقیقه مکالمه خطوط بدون کارکرد در مناطق روستایی و ۳۳۰ دقیقه برای شهرها تعیین شد.

, تعرفه هردقیقه مکالمه با تلفن ثابت از۳۰ریال به ۴۵ ریال افزایش یافت, و حق اتصال تلفن نیز با افزایش ۳۰۰درصدی همراه شده, وعلاوه براین صاحبان تلفن های بدون استفاده نیز به پرداخت «حداقل کارکرد» ملزم شده اند که بر این اساس تعرفه ای شامل ۲۰۰ دقیقه مکالمه خطوط بدون کارکرد در مناطق روستایی و ۳۳۰ دقیقه برای شهرها تعیین شد.,

اگرچه در ابتدا کسی متوجه این تغییرات نشد اما با صدور قبض های جدید علاوه بر دریافت آبونمان به مبلغ ۲۹۷۰۰ ریال، از مشترکین تلفن ثابت که حتی تماسی برقرار نکرده اند، معادل 11 ساعت مکالمه هزینه کارکرد گرفته می شود.

,

در حقیقت شرکت مخابرات از این دوره در قبوض تلفن ثابت ۶۶۰دقیقه مکالمه به همراه هزینه ای مالیات و آبونمان، حدود ۵ هزار تومان از تمامی مشترکان تلفن ثابت دریافت کرده است این میزان برای برخی از مشترکین بیشتر بوده و حتی تا دو برابر هم رسیده است.

,

این در حالی بود که از چندی پیش دولت رقمی به عنوان سهم دولت را از قبوض مردم دریافت می کرد؛ این رقم در همه قبوض اعم از قبوض تلفن هم لحاظ می شد که برای قبوض تلفن ثابت رقمی بالاتر از حد انتظار بود.

,

در همین راستا، سخنگوی شرکت مخابرات ایران با اعلام این که تغییرات ایجاد شده در مبالغ قبوض تلفن ثابت به دنبال اجرای مصوبه ۲۳۷کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای افزایش تعرفه ها اتفاق افتاده است ،گفت: آنچه در قبوض تلفن ثابت اعمال شده ،مطابق با مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات است و در این زمینه هیچ اضافه دریافتی انجام نشده است.

,

وی افزود: در بخش دوم این مصوبه که مربوط به تعرفه حداقل مکالمه شهری است، تعرفه تعیین شده در مناطق روستایی ۲۰۰ دقیقه ودر سایر مناطق ۳۳۰ دقیقه اعلام شده که چندان زیاد نیست که فشاری برای متقاضیان به همراه داشته باشد.

, تعرفه تعیین شده در مناطق روستایی ۲۰۰ دقیقه ودر سایر مناطق ۳۳۰ دقیقه اعلام شده که چندان زیاد نیست که فشاری برای متقاضیان به همراه داشته باشد., تعرفه تعیین شده در مناطق روستایی ۲۰۰ دقیقه ودر سایر مناطق ۳۳۰ دقیقه اعلام شده که چندان زیاد نیست که فشاری برای متقاضیان به همراه داشته باشد.,

رقم جدیدی که وارد قبوض تلفن شده است همان مبلغ 2هزار و 970 تومان برای ۶۶۰ دقیقه مکالمه طی ۲ماه است که بر اساس همین مصوبه وارد قبوض شده است.

,

سخنگوی شرکت مخابرات در حالی این رقم را اندک می خواند که با این ردیف مشترکان شهری و روستایی اگر در طول دوره صورتحساب مکالمه‌ای نداشته باشند باید به اندازه 330 دقیقه(1485 تومان) و 200 دقیقه(900 تومان) پالس شهری هزینه بپردازند.

,

با لحاظ رقم حداقلی 30 میلیون مشترک تلفن ثابت در کشور، طی دو ماه گذشته اگر  هر مشترک تنها 3000 تومان اضافه تر از ماه های قبل پرداخت کرده باشد، مخابرات مبلغی بالغ بر 900000000000 ریال از مشترکین تلفن ثابت خود اضافه تر گرفته است.

,

به نظر می رسد این روش روش خوبی برای افزایش درآمد های دولت از طریق مشترکین تلفن های ثابت باشد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه