اخبار داغ

چرا عملیات موصل برای آمریکایی‎ها مهم است؟

چرا عملیات موصل برای آمریکایی‎ها مهم است؟
مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: آمریکایی ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به این عملیات موصل نیاز داشتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرلشکر رحیم صفوی در حاشیه دومین سالگرد مراسم ارتحال مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران در تحلیل عملکرد آمریکا در منطقه خاورمیانه و شرایط کنونی عراق و عملیات موصل گفت: آمریکایی ها برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری به عملیات موصل نیاز داشتند.

وى افزود: در حقیقت دموکرات‌ها برای پیروزی بر جمهوری خواهان احتیاج به انجام این عملیات داشتند. در این عملیات مردم عراق داعش را در مهمترین پایگاه آنها یعنی موصل شکست دادند و تبعات این شکست قابل تأمل است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تاکید کرد: با از بین رفتن داعش در موصل و حضورشان در سوریه ممکن است فشار بر این کشور شروع شود، این بازی بزرگی است که آمریکا شروع کرده و امکان دارد معادله سیاسی آنها و روسیه را دچار تغییر کند. البته روس‌ها تاکنون خوب ایستادگی کرده‌اند ولی جنگ نهایی و تقابل راهبردی در سوریه تعیین می‌شود که امیدواریم در این تقابل آنچه نتیجه کار است به نفع سوریه و مردم عراق باشد.

سرلشکر رحیم صفوی ادامه داد: آمریکایی ها طی 16 سال اخیر با حمله آمریکا به عراق ناامنی را در منطقه ایجاد کردند، بحران موجود تبعات حضور نظامی آمریکایی هاست که بعد از ورود به خاورمیانه و امروز با جنگ نیابتی گروه های تروریستی در منطقه که 66 ماه از آن می گذرد.

وى تصریح کرد: امیدواریم با خروج و شکست تکفیری‌ها در دو کشور عراق و سوریه صلح و امنیتی که ایران به دنبال آن است ایجاد شود. آنها بحران آفرین‌اند اما محور ائتلاف مقابل که شامل ایران، سوریه، روسیه و عراق است به دنبال ثبات و امنیت و صلح در منطقه هستند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطر نشان کرد: ایران به دنبال صلح و ثبات جهانی است، و این استراتژی ایران در برابر سلطه گرانی چون آمریکا و هم پیمانان آن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

منبع:باشگاه خبرنگاران

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه